حذف کامل تخم مرغ از رژیم غذایی چه فوایدی دارد؟

با حذف تخم مرغ از رژیم غذایی چه اتفاقی می‌افتد؟ شکی نیست که تخم مرغ فواید بسیاری برای سلامتی دارد از جمله بهبود سلامت چشم و تامین بسیاری از مواد مغذی مانند پروتئین و اسیدهای امگا 3. با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است بهتر باشد تخم مرغ را با غذاهای دیگری جایگزین کنید که شامل همان نوع مواد مغذی مورد نیاز بدن شما هستند.

اگر به طور کامل خوردن تخم مرغ را حذف کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

حذف تخم مرغ

1. تخم مرغ به تنهایی می‌تواند باعث یبوست شود

تخم مرغ پروتئین زیادی دارد، اما هیچ فیبری ندارد که به هضم غذا کمک کند. کمبود فیبر منجر به یبوست می‌شود، بنابراین اگر فقط تخم مرغ بخورید، ممکن است تجربه ناراحت‌کننده‌ای را دستشویی داشته باشید. به همین دلیل بهتر است تخم‌مرغ‌ را با غذاهای پرفیبر مانند اسفناج و گوجه‌فرنگی ترکیب کنید یا برای صبحانه یک املت خوب بخورید.

2.  با حذف تخم مرغ می‌توانید زندگی طولانی‌تری داشته باشید

فواید هضم تخم مرغ

مطالعه‌ای نشان می‌دهد که حذف کامل تخم مرغ از رژیم غذایی می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند. زیرا زرده تخم مرغ دارای کلسترول بالایی است و می‌تواند خطر آفرین باشد. خوردن یکبار تخم مرغ در هفته مخصوصا در سنین بالا می‌تواند برای سلامتی بی‌خطر باشد. شما همچنین می‌توانید غذاهایی مانند آجیل، ماکارونی، نان و ماهی را جایگزین تخم مرغ کنید.

3. تخم مرغ می‌تواند باعث آکنه و جوش شود

آکنه ناشی از سطوح بالای هورمون پروژسترون است که تخم مرغ مملو از آن است. به طور طبیعی بدن ما این هورمون‌ها را به تنهایی تولید می‌کند و با خوردن تخم مرغ فقط هورمون‌های اضافی به بدن خود اضافه می‌کنیم.

با این حال، اگر به طور منظم تخم‌مرغ می‌خورید و متوجه بروز آکنه نمی‌شوید، احتمالاً به این دلیل است که به مقدار زیاد نخورده‌اید.

4. خوردن تخم مرغ زیاد ممکن است احتمال بیماری قلبی را افزایش دهد

به طور کلی، افراد سالم می‌توانند حدود 7 تخم مرغ در هفته بدون آسیب رسیدن به قلب بخورند و مصرف این تعداد تخم مرغ حتی ممکن است برای کاهش احتمال سکته مغزی یا بهبود بینایی شما مفید باشد.

با این حال، اگر از یک بیماری مانند دیابت رنج می‌برید، خوردن این تعداد تخم مرغ ممکن است احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. مطالعه‌ای نشان داد مردانی که روزانه بیش از یک تخم‌مرغ می‌خورند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی هستند.

5. تخم مرغ باعث نفخ می‌شود

حذف تخم مرغ از رژیم غذایی

تخم مرغ می‌تواند یک وعده صبحانه عالی باشد اما اگر نمی‌دانید چرا بعد از خوردن تخم‌مرغ دچار نفخ یا گاز می‌شوید، بهتر است تست آلرژی دهید.

عدم تحمل تخم مرغ اساساً به این معنی است که بدن شما نمی‌تواند یک عنصر خاص در تخم مرغ را به درستی هضم کند و ممکن است آنزیم خاصی در بدن خود نداشته باشید که بتواند آن را تجزیه کند. در نتیجه تخم مرغ نه تنها باعث نفخ شما می‌شود بلکه می‌تواند کمی معده درد و سردرد به همراه  داشته باشد.

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar محمد گفت:

    “شما همچنین می‌توانید غذاهای گیاهی مانند ماهی، آجیل، ماکارونی و نان را جایگزین تخم مرغ کنید.”
    مثل اینکه تازگی ها ماهی غذای گیاهی حساب میشه

    • Avatar Arash irani گفت:

      دانشمند
      ماهی حیوانه و گیاه نیست
      گیاه خواری هم سبک های مختلفی داره
      بعضی ها تخم مرغ نمیخورن ولی لبنیات میخورن و…
      بعضی ها فقط حبوبات دانه های روغنی گیاهان و ….
      بعضی ها هم نیمه گیاه خوار هستن مثلا با مصرف ماهی میگو صدف و..مشکلی ندارن…
      بعضی ها هم پاره وقت گیاه خوار بهشون میگن که یوقتایی جوگیر میشن بخاطره مسائل اخلاقی و زیست محیطی مصرف گوشت رو موقتا کنار میزارن…
      بعضی ها هستن گوشت قرمز نمیخورن ولی با تمام گوشت های سفید خشکی دریایی و…مشکلی ندارن (به اینها میگن غیره پستاندارن خوار)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.