خطرناک ترین ورزش های جهان

۵ مورد از خطرناک ترین ورزش های جهان را بشناسید

تمامی ورزش‌ها با آسیب‌دیدگی‌هایی همراه هستند. اما برخی از ورزش‌ها برای ورزشکاران بسیار خطرناک بوده و در مواردی حتی جانشان را به خطر خواهد انداخت. در این مطلب به معرفی ۵ مورد از خطرناک ترین ورزش های جهان خواهیم پرداخت.

اتومبیل رانی

خطرناک ترین ورزش های جهان

فرقی نمی‌کند با چه ماشینی، وقتی با بالاترین سرعت در حال حرکت باشید و در مسیرهای سخت و پرپیچ‌وخم مشغول مسابقه‌ دادن باشید، قطعا در خطر هستید. اگر چه سطح امنیت این ورزش رو به رشد است اما همچنان جان سرنشین در خطر خواهد بود. ورزش اتومبیل رانی هنوز یکی از کشنده‌ترین ورزش‌های جهان است. در ۲۰ سال گذشته بیش از ۴۰ مرگ و میر در این ورزش اتفاق افتاده است. از سوی دیگر افراد زیادی در این ورزش‌ آسیب ‌های جدی دیده‌اند.

ژیمناستیک

ژیمناستیک ترکیبی از انعطاف‌پذیری و تعادل است. این رشته‌ی ورزشی شاخه‌های متعددی دارد و تمامی شاخه‌های آن بسیار خطرناک هستند. در واقع صدمات ناشی از این ورزش بسیار ترسناک است. شکستگی استخوان‌ها در میان ورزشکاران ژیمناستیک بسیار رایج است و بدترین سقوط می‌تواند به شکستگی ستون فقرات و قطع نخاع منجر شود.

گاوبازی

این ورزش با یک گاو نر صورت می‌گیرد و در واقع به این شکل است که شما باید تا زمانی که می‌توانید بر روی یک گاو خشمگین زنده بمانید. صدمات این ورزش بسیار زیاد است و عمدتا در ناحیه گردن و سر بوده است. از سوی دیگر بارها پیش آمده که گاو، گاوچران را کشته است. از سوی دیگر این ورزش برای خود گاو نیز صدماتی را به همراه دارد که می‌توان به شکستگی استخوان‌های او اشاره کرد.

بوکس

بوکس یکی از خطرناک ترین ورزش های جهان بوده که با ضربات مستقیم است. این ورزش در چند دهه اخیر توسعه زیادی یافته و با دستکش بوکس و کلاه ایمنی بهتر شده اما همچنان ورزش خطرناکی است. تخمین زده می‌شود که نزدیک به 90 درصد از کل افرادی که بوکس را به صورت حرفه‌ای انتخاب می‌کنند، در این حرفه دچار آسیب‌های مغزی می‌شوند. از سوی دیگر بوکسورها عمدتا مستعد ابتلا به مشکلات عصبی شدید هستند و در نهایت به بیماری‌هایی چون آلزایمر و پارکینسون مبتلا می‌شوند.

پرش از ارتفاع

خطرناک ترین ورزش های جهان

همه‌ی ما به پرش از ارتفاع با چتر نجات فکر کرده‌ایم اما هرگز جرات انجام آن را نداشته‌اید. برخی افراد هستند که این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. در واقع پرش از هواپیما، پرش از برج‌ها، پرش از دره‌ها همگی شامل این ورزش هستند که بسیار خطرناک بوده و جان ورزشکار همیشه در خطر خواهد بود. در این ورزش آدرنالین زیادی در بدن ورزشکار ترشح می‌شود. اما تصور کنید که در ارتفاع هستید و چتر نجاتتان باز نمی‌شود. آن موقع است که به عمق فاجعه پی خواهید برد و خطرناک بودن این ورزش را متوجه می‌شوید.

بیشتر بخوانید: با خشن‌ترین و مرگبارترین ورزش‌های رزمی جهان آشنا شوید!

امتیاز: 3.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar رامین گفت:

    قطعا خطرناک ترین و پرآسیب ترین ورزش جهان همین بوکسه دیگه و ورزش خیلس بیکلاسیه.

  2. Avatar محسن منصوری گفت:

    خطرناکترین ورزش جهان فوتباله که هر سال خبر سنکوپ کردن یکی دوتا بازیکن رو توی زمین توی رسانه ها شنیده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.