13 حقیقت جالب در مورد ملکه انگلستان و خانواده سلطنتی او

مرگ ناگهانی الیزابت دوم، ملکه انگلستان به عنوان زنی که یکی از طولانی‌ترین سلطنت‌های انگلستان را داشته است، برای مردم بریتانیا و کل جهان غافل‌گیر‌کننده بود. در این مطلب ما به بعضی از جالب‌ترین حقایق زندگی او و خانواده سلطنتی نگاهی می‌اندازیم.

حقایقی جالب در مورد ملکه انگلستان و خانواده سلطنتی:

1. ملکه انگلستان به خاطر عشقش به سگ نژاد کورگی شناخته شده بود. در واقع، او بیش از 30 نوع سگ این نوع نژاد را در طول زندگی خود داشت.

خاندان سلطنتی

2. ملکه تنها فردی در بریتانیا بود که الزامی به داشتن گواهینامه رانندگی یا پلاک وسیله نقلیه خود نداشت. او همچنین برای سفر نیازی به پاسپورت نداشت، زیرا تمام پاسپورت‌های بریتانیا به نام او صادر می شود.

3. شاهزاده الیزابت آن زمان لباس عروسی خود را با کوپن‌های جنگ جهانی دوم خریداری کرد. دولت بریتانیا به او کمک کرد و 200 کوپن سهمیه لباس اضافی به او اعطا کرد و عروس‌های آینده کوپن‌هایی را که برای روز خاص خودشان خریده بودند برای شاهزاده خانم فرستادند. (با این حال، ملکه مجبور شد این کوپن‌ها را برگرداند زیرا اعضای خانواده سلطنتی مجاز به گرفتن هدایای عمومی نیستند.) در نهایت الیزابت با شاهزاده فیلیپ در لباس عروسی خیره‌کننده‌ای که نورمن هارتنل از ابریشم چینی آن را ساخته بود، ازدواج کرد.

4. تمام قوهای آبراه‌های بریتانیا از نظر فنی متعلق به ملکه بودند، او همچنین مالک تمام دلفین‌ها و نهنگ‌های آب‌های بریتانیا هم بود و آنها به عنوان “ماهی‌های سلطنتی” شناخته می‌شوند.

5. لباس‌ و کلاه‌های رنگارنگی که ملکه همیشه در میان جمع و در جشن‌ها و مراسم‌های مختلف می‌پوشید برای این بود که همیشه در میان جمعیت برجسته باشد و مردم بتوانند او را در طول مراسم ببینند.

ملکه الیزابت

6. ملکه حداقل 30 فرزند خوانده از جمله برادر پرنسس دایانا و ارل اسپنسر داشت.

7. خانواده سلطنتی مجاز به امضا کردن نیستند و این به این دلیل است که کسی امضا آن‌ها را جعل نکند.

8. ملکه الیزابت طولانی‌ترین پادشاه بریتانیا در تمام دوران بود. ملکه الیزابت از سال 1952 سلطنت کرد و طولانی‌ترین سلطنت را در تاریخ بریتانیا داشته است

9. پادشاه انگلستان برای سفر به خارج نیازی به پاسپورت ندارد. پادشاه انگلستان یکی از تنها افرادی در جهان است که برای سفرهای بین المللی نیازی به گذرنامه ندارد و هنگامی که سفر می‌کند، باید نام کامل، سن، آدرس، ملیت، جنسیت و محل تولد خود را به مقامات مرزی بدهد.

10. خانواده سلطنتی باید از سیاست دوری کنند. اعضای خانواده سلطنتی اجازه ندارند بگویند از یک حزب سیاسی خاص حمایت می کنند. اگرچه از نظر فنی می‌توانند در انتخابات رای دهند، اما معمولا رای نمی‌دهند.

الیزابت

11. مردی که با ملکه ازدواج کرده است، فوراً پادشاه نمی شود اما اگر زنی با یک پادشاه ازدواج کند ملکه می‌شود، مثلاً اگر شاهزاده ویلیام پادشاه شود همسرش کیت ملکه می‌شود با این حال، برعکس کار نمی‌کند.

شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه الیزابت هرگز نتوانست پادشاه شود.

12. خاندان سلطنتی ‌قطار مخصوص خود را دارند. ملکه معمولاً با قطار سلطنتی به اسکاتلند سفر می‌کرد، قطاری که اخیراً توسط شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در طول تور بریتانیا هم استفاده شد.

13. خاندان سلطنتی همیشه لباس مشکی به همراه دارند. اعضای خانواده سلطنتی باید برای همه احتمالات از جمله مرگ غیرمنتظره در خانواده آماده و مجهز سفر کنند.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

۵ دیدگاه

  1. Avatar یاسر گفت:

    تبریک به مردم ایران
    با حذف الیزابت دوم در فینال جنتی قهرمان شد.

  2. Avatar محسن گفت:

    برای کشورش که بسیار مفید بود برعکس مسئولای ما. خدا رحمتش کنه.

    • Avatar آرش گفت:

      پدر چند صد میلیون مردم جهان را درآوردند و ثروت کشورشان را غارت کردند برای خودشان و نه حتی 20-30 میلیون انگلیسی. بعد یکی میاد این طوری میگه!!!

      • Avatar فرشاد گفت:

        واقعا.کشورش رو آباد کرد به قیمت نابودی خیلی از کشورها.تازه نسبت به غارتهایی که انجام داد خیلی هم کشورش آباد نشد.تو زیر زمین قصرش اونقدر طلا داره که میتونه اقتصاد دنیا رو باهاش اداره کنه.البته از ریپتایلها این چیزها بعید نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.