داشتن دوستان ثروتمند در دوران کودکی می تواند درآمد شما را در آینده افزایش دهد

محققان دانشگاه‌ هاروارد، استنفورد و نیویورک دریافتند وقتی کودکان فقیر در کنار بچه‌ها و والدین ثروتمند رشد می‌کنند، احتمال این که در آینده حقوق بیشتری داشته باشند، بیشتر است. محققان متوجه شدند که اگر کودکی از یک خانواده اقتصادی-اجتماعی پایین در منطقه‌ای زندگی کند که 70 درصد دوستانش ثروتمند هستند، در بزرگسالی درآمد آن به طور متوسط ​​20 درصد افزایش می‌یابد.

تیم تحقیقاتی ارتباط دوستان در طبقات اجتماعی-اقتصادی را «ارتباط اقتصادی» می‌نامند.

اما چرا ارتباط اقتصادی با رشد درآمد مرتبط است؟

افزایش درآمد

دوست شدن با فرزندان خانواده‌های پردرآمد در برنامه‌های آینده کودکان تأثیر می‌گذارد و به آنها امکان رسیدن به اطلاعات و فرصت‌های شغلی را می‌دهد که بدون این دوستان نمی‌توانستند داشته باشند. راج چتی، نویسنده اصلی این مقاله و اقتصاددان دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «بزرگ شدن در جامعه‌ای که طبقات اجتماعی به هم متصل و وابسته هستند، دید کودکان را نسبت به آینده بازتر می‌کند و انگیزه خوبی برای رهایی آنها از فقر فراهم می‌دهد.»

با این حال، این مطالعه همچنین نشان داد که در آمریکا، افراد ثروتمند تمایل به داشتن دوستان ثروتمند و افراد فقیر تمایل به داشتن دوستان فقیر دارند. در ایالات متحده، افراد زیادی هستند که از یک نژاد دوست پیدا می‌کنند و در مناطقی که افراد فقیر زیادی وجود دارند، فرصت‌های کمی برای پیدا کردن دوستان ثروتمند وجود دارد.

پس خبر بد این است که امکان این نوع ارتباط بین طبقه اجتماعی پایین و بالا بسیار نادر است و ممکن است فرصت کمی برای افرادی با وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین در ارتباط با افراد با وضعیت اجتماعی-اقتصادی بالاتر وجود داشته باشد.

محققان با استفاده از داده‌های فیس بوک، 21 میلیارد دوستی آنلاین را تجزیه و تحلیل کردند. این مطالعات نشان می‌دهد که عوامل مختلفی می‌توانند به پیشرفت کودک در زندگی کمک کنند، از جمله درآمد خانواده، پیشینه خانوادگی، پیشرفت تحصیلی، شغل و محله. همچنین در این مطالعات، بزرگ شدن در یک خانواده تک والد تأثیر منفی بر افزایش درآمد و وضعیت اقتصادی فرزندان داشت.

یوهانس استروبل، یکی از نویسندگان این مطالعه و اقتصاددان دانشگاه نیویورک، گفت: «افرادی که علاقه‌مند به ایجاد ارتباطات اقتصادی هستند باید به همان اندازه روی ترغیب افراد با درآمدهای متفاوت به تعامل و ایجاد ارتباط دوستی با خود، تمرکز کنند.

بالا رفتن از نردبان درآمد و ثروت ممکن است بسیار آسان‌تر باشد، اگر دوستانی در مکان‌های بلند به شما کمک کنند.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.