دستور تهیه تارت میوه روستیک چهار فصل

آشپزی با دینو: دستور تهیه تارت میوه روستیک چهار فصل با تزیین خامه

در این مطلب قرار است نوعی دسر روستیک که به صورت یک پوسته کلوچه‌ای با مغز میوه‌ای و پر شده با خامه است را به شما آموزش دهیم. در این قسمت از آشپزی با دینو: دستور تهیه تارت میوه روستیک چهار فصل با تزیین خامه را بخوانید و از تجربه آن لذت ببرید.

دستور تهیه تارت میوه روستیک چهار فصل

آشپزی با دینو: دستور تهیه تارت میوه روستیک چهار فصل با تزیین خامه

شاید تارت‌ها در ظاهر، زیبایی فانتزی برای ارائه نداشته باشند؛ اما، قطعا طعم میوه‌ای شان آن‌ها را بسیار لذیذ و جذاب می‌کند. یکی از ویژگی‌های این دسر خوشمزه، این است که شما می‌توانید آن را در هر فصلی و متناسب با میوه‌های مخصوص همان فصل تهیه کنید. در تابستان که هلو و آلو فراوان هستند به سراغ آن‌ها بروید و در فصل سرد تارت کیوی و پرتقال را امتحان کنید. این چهار فصل بودن دسر قطعا یک مزیت مهم در تهیه آن به حساب می‌آید. توجه داشته باشید که زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی این تارت برای 6 نفر 40 دقیقه، پخت آن 30 تا 35 دقیقه و در مجموع، 1 ساعت و 10 دقیقه خواهد بود. دستور تهیه تارت میوه روستیک چهار فصل دینو را با جزییات بیشتر بخوانید:

مواد لازم برای کراست

  • 9 قاشق غذاخوری (128 گرم) کره نرم شده
  • 3 قاشق غذاخوری (35 گرم) شکر
  • 1/4 قاشق چای خوری نمک
  • 2 زرده تخم مرغ بزرگ
  • 2 و نیم فنجان (298 گرم) آرد همه کاره
  • 1/4 فنجان (57 گرم) خامه یا شیر سبک

مواد لازم برای فیلینگ

  • 1 فنجان (227 گرم) خامه ترش معمولی یا کم چرب
  • 1/4 فنجان (50 گرم) شکر
  • 3 قاشق غذاخوری (21 گرم) آرد همه کاره
  • 1 قاشق چای خوری دارچین
  • 1/2 قاشق چای خوری هل (اختیاری)
  • 1 قاشق غذاخوری (14 گرم) پوست رنده شده لیمو یا 1/4 قاشق چای خوری روغن لیمو
  • 3 تا 4 عدد سیب بزرگ (454 تا 567 گرم) پوست کنده و خرد شده یا 4 تا 5 هلو یا آلو بزرگ پوست کنده و خرد شده

طرز تهیه

1. برای تهیه لایه بیرونی این دسر داخل یک کاسه متوسط، کره، شکر، نمک و زرده تخم مرغ را با همزن خوب بزنید تا به رنگ روشن و پفکی در بیاید.

2. سپس آرد و خامه را اضافه کرده و هم بزنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط بشوند و یک خمیر شیرینی پزی به دست بیاید.

3. خمیر را به 6 قسمت تقسیم کنید، هر قطعه را به شکل یک توپ گرد کنید، توپ‌ها را به صورت دیسک صاف کنید و سپس آن‌ها را با یک پارچه مرطوب بپوشانید یا با پلاستیک بپیچید و کنار بگذارید تا کمی استراحت کند.

4. برای تهیه فیلینگ این دسر داخل یک کاسه متوسط، خامه ترش، شکر، آرد، دارچین، هل و پوست لیمو را با هم مخلوط کنید.

5. سپس میوه خرد شده دلخواه را با این ترکیب مخلوط کنید.

6. برای پخت تارت در ابتدا فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید.

7. دیسک‌های خمیر را به صورت دایره‌های کوچک روی ورقه پخت یا کاغذ روغنی چرب شده بچینید.

8. مخلوط میوه‌ای فیلینگ را در وسط خمیر بریزید و کناره‌های آن را به بالا تا کنید که مواد فیلینگ در هنگام پخت از اطراف بیرون نزند. شما می‌توانید در صورت تمایل کناره‌های خمیر را به شکل دلخواه فرم بدهید تا تارت زیباتری داشته باشید.

9. قبل از قرار دادن تارت داخل فر، روی خمیر را با مخلوط تخم مرغ همزده و آب خیس کنید و در صورت تمایل روی آن کمی شکر بپاشید.

10. تارت را به مدت 10 دقیقه با دمای 375 درجه فارنهایت داخل فر بپزید، سپس دمای فر را تا 350 درجه فارنهایت پایین بیاورید و اجازه دهید 20 تا 25 دقیقه دیگر نیز داخل فر بماند. زمانی که خمیر اطراف تارت کمی طلایی شد، دسر شما آماده است.

11. در نهایت نیز تارت میوه روستیک چهار فصل را از فر خارج کرده و به صورت گرم یا با دمای اتاق سرو کنید. در صورت تمایل، می‌توانید هنگام سرو، کمی بستنی وانیلی نیز در کنار تارت قرار دهید که لذت آن را چند برابر می‌کند. نوش جان!

تارت میوه

نکات مهم دستور تهیه تارت میوه روستیک چهار فصل

  • باید بدانید که طعم تارت میوه‌ای شما به تنهایی عالی است؛ اما، استفاده از مقداری خامه، بستنی یا شکلات ذوب شدن برای روی دسر، تجربه بسیار لذیذتری برایتان خواهد داشت.
  • در صورتی که این دسر را به خوبی درون یک ظرف درب دار بسته بندی کنید، می‌توانید آن را تا 3 روز در دمای اتاق نگهداری نمایید.

آیا شما هم دستور تهیه تارت میوه روستیک چهار فصل آشپزی با دینو را می‌پسندید؟ چه نکات مهم دیگری را برای بهتر شدن نتیجه می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید؟ دیدگاه‌های‌تان را در این باره برای ما بنویسید.

منبع: King Arthur Baking

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.