پرتقال خوبی - مزایای پرتقال

آشنایی با مرکبات: چرا پرتقال یکی از بهترین میوه‌های فصل زمستان به حساب می‌آید؟

یک جمله معروفی است که می‌گوید “هر چیز بد مزه‌ای مفید و هر چیز خوشمزه‌ای پرضرر است”، پرتقال اما مثال نقضی بر این موضوع است. هر چند که ممکن است سلیقه‌ها متفاوت باشد، اما کمتر کسی می‌تواند ادعا کند که این میوه بدمزه است. اما آیا می‌دانید این میوه خوشمزه چه خواصی دارد؟

پرتقال – این میوه دوست داشتنی

پرتقال یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در سراسر جهان به حساب می‌آید که نه تنها می‌تواند یک میان وعده عالی باشد، بلکه در غذای اصلی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب پرتقال حالا به بخش جدایی ناپذیر صبحانه در بسیاری از خانواده‌ها تبدیل شده است که باعث می‌شود روز به سالم‌ترین حالت ممکن آغاز شود.

آب پرتقال

مزایای خوردن پرتقال

در ادامه این مطلب مهمترین خواص این میوه پرطرفدار را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

ویتامین C بالا

پرتقال یک منبع غنی از ویتامین C است که خوردن یک میوه از آن 116.2 درصد از میزان ویتامین C مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. ویتامین سی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را با از بین بردن رادیکال‌های آزاد شده که به DNA ما آسیب می‌زنند، کم می‌کند.

سیستم ایمنی سالم

ویتامین C برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن حیاتی است. همچنین برای جلوگیری از سرماخوردگی و عفونت‌های گوش مفید است.

جلوگیری از آسیب پوست

آنتی اکسیدان‌های پرتقال از آسیب‌های پوستی که نشانه‌های پیری است محافظت می‌کند. مصرف روزانه یک پرتقال شما را همیشه جوان نشان می‌دهد، حتی در سن 50 سالگی.

کنترل فشار خون

پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است که به تولید هموگلوبین کمک می‌کند. همچنین باتوجه به حضور منیزیم در این میوه، مصرف آن به کنترل فشار خون کمک می‌کند.

کاهش کلسترول

طبق مطالعات جدید، یک دسته از ترکیبات موجود در مرکبات که Polymethoxylated Flavones  یا PMF نام دارند، پتانسیل کاهش میزان کلسترول را در حد داروها دارند، با این تفاوت که مصرف آنها عوارض جانبی ندارد.

کنترل قند خون

فیبر موجود در پرتقال‌ها باعث کنترل سطح قند خون می‌شود. علاوه‌براین قند موجود در این میوه از نوع فروکتوز است که اجازه نمی‌دهد سطح قند خون بعد از خوردن خیلی بالا رود. اما این به آن معنا نیست که در خوردن این میوه زیاده‌روی کنید، مصرف زیاد آن باعث افزایش قند و وزن شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید در مورد فشار خون بالا و علائم، عوارض و درمان آن بدانید

پرتقال

کاهش خطر ابتلا به سرطان

پرتقال حاوی D- limonene، ترکیبی برای جلوگیری از سرطان‌هایی متنند ریه، پوست و حتی پستان است. ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های این میوه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به مبارزه با سرطان کمک می‌کند.

قلیایی کردن بدن

ماهیت پرتقال تا قبل از اینکه آن را هضم کنید، اسیدی است، اما داری مواد معدنی قلیایی زیادی هست که نقش مهمی در روند هضم دارد.

کمک به سلامت چشم

پرتقال‌ها منبع غنی کاروتنوئید هستند. ویتامین A موجود در آن نقش مهمی در سلامت چشم دارد. ویتامین آ همچنین مسئول جلوگیری از انسداد عضلانی مرتبط با سن است که در موارد حاد منجر به نابینایی می‌شود.

جلوگیری از یبوست

این میوه دارای فیبر محلول و غیرمحلول است که کمک می‌کند تا روده‌ها و معده شما عملکرد روان داشته باشند. علاوه‌براین فیبر به درمان یبوست نیز کمک می‌کند.

پرتقال خوبی

نکات کاربردی

  • پرتقال هم مانند دیگر مرکبات زمانیکه گرم باشد، آب بیشتری تولید می‌کند. بنابراین در برای آب گرفتن آن را در دمای محیط قرار دهید.  

  • ویتامین C وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد سریع خاصیت خود را از دست می‌دهد، بنابراین آب پرتقال را سریع مصرف کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.