اخراج یک ربات

آیا با ماجرای اخراج یک ربات از هتل، ربات‌ها شانسی برای جایگزین شدن با انسان دارند؟

همان‌طور که می‌دانید هوش مصنوعی به‌قدری گسترش‌یافته که در تمامی حوزه‌ها وارد شده و اکنون هتل‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس زیادی مجهز به هوش مصنوعی و ربات‌ها هستند. هوش مصنوعی با توانایی بالایش قادر است تا تمامی مسئولیت‌های انسان با عملکرد بهتری انجام دهد اما قطعاً مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. برای مثال اخیراً گروه تجاری علی‌بابا هتلی را باقابلیت هوش مصنوعی و به‌صورت رباتیک در چین راه‌اندازی کرده که تمامی خدمات را از طریق ربات‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. درواقع در این هتل تمامی عملیات‌ها اعم از سفارش و سرو غذا، استقبال از مهمانان، کنترل مدارک، بررسی پاسپورت، قابلیت تشخیص چهره برای ورود به اتاق‌ها و ارائه‌ی  سرویس‌ها ورزشی به عهده‌ی ربات‌ها خواهد بود. اما همان‌طور که اشاره کردیم به عهده داشتن تمامی مسئولیت‌های یک هتل توسط ربات‌ها مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت.

ماجرای اخراج یک ربات از کار

اخراج یک ربات

یکی از نگرانی‌های این روزهای بشر این است که ربات‌های جایگزین انسان شوند و انسان شغل خود را از دست دهد. اما ظاهراً ربات‌ها نمی‌توانند عملکردی به خوبی نسبت به انسان داشته باشند و قطعاً تعمیر و بازسازی ربات‌ها به وجود انسان نیاز خواهد داشت. برای مثال به‌تازگی خبری بر مبنای اخراج یک ربات از کار در یک هتل در ژاپن منتشرشده است. درواقع بر اساس اخبار منتشرشده مشخص شد که ربات‌ها مشکلات زیادی به همراه خواهند داشت و دردسرساز هستند. همچنین ربات‌ها مدام به تعمیرات نیاز دارند.

همان‌طور که می‌دانید جایگزین شدن ربات‌ها به‌جای انسان در شغل‌های مختلف یکی از نگرانی بزرگ بشر در این روزها محسوب می‌شود. اما بر اساس اتفاقی در هتل هوشمند ژاپن، ربات‌ها نمی‌توانند جایگزین خوبی برای انسان‌ها باشند و وظایف خود را به خوبی انجام دهند. بر اساس موارد پیش‌آمده مدیریت یک هتل هوشمند در ژاپن که تمامی مسئولیت‌هایش توسط ربات‌ها انجام می‌شد، تصمیم گرفت تا به اخراج یک ربات از کار بپردازد و انسان را به‌جای این ربات قرار دهد.

ماجرا ازاین‌قرار است که مدیریت هتل متوجه شده که ربات‌ها دردسرهای زیادی دارند و به‌جای حل کردن مشکلات انسان، خودشان مشکل‌ساز هستند. به‌تازگی در این هتل یکی از ربات‌های هوشمند که مسئولیت پاسخگویی به مهمانان را داشته عملکرد خوبی از خود نشان نداده و با خطاهایی همراه بوده است که نیاز به تعمیر داشت. به همین دلیل مدیریت هتل نیز تصمیم گرفت تا این ربات را از کار اخراج نماید و مسئولیت این بخش را به انسان دهد.

این‌طور که پیدا است باوجود خطاهای انسانی، ربات‌ها همچنان نمی‌توانند وظایف و مسئولیت‌ها را به خوبی انسان به عهده بگیرند و احتمالاً هرگز ربات‌ها به‌طور کامل جایگزین انسان در تمامی بخش‌ها نخواهند شد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.