سگ رباتیک آینده گرایانه

طراحی مفهومی سگ رباتیک آینده گرایانه و نزدیکترین رقیب Spot بوستون داینامیکس

این روزها در عرصه تکنولوژی، درباره فناوری‌های رباتیک شرکت «بوستون داینامیکس» (Boston Dynamics) خبرهای زیادی شنیده می‌شود. با این حال بعد از مدت‌ها یک طراح ایرانی موفق شده با ایده جدید خود، ادعای رقابت با این تیم باتجربه را مطرح کند. در ادامه با همراهی دینو طراحی مفهومی سگ رباتیک آینده گرایانه و نزدیکترین رقیب Spot بوستون داینامیکس را می‌بینید.

سگ رباتیک آینده گرایانه

همان طور که می‌دانید بوستون داینامیکس از زمان تاسیس خود تا به امروز، یک نام تجاری بسیار مطرح در زمینه ساخت ربات‌های متحرک و هوشمند بوده است. سگ معروف آن Spot نیز در حقیقت به عنوان تاج جواهر این شرکت شناخته می‌شود که به تازگی در بررسی‌های مربوط به انفجار فضاپیمای Starship SN10 شرکت SpaceX نیز حضور داشته است (SN11 فضاپیمای جدید Starship توسط SpaceX به سکوی پرتاب خود منتقل شد).

سگ رباتیک آینده گرایانه

این طراحی همچنین در دسترس عموم قرار دارد و هر فردی در صورت داشتن جیب‌های پرپول می‌تواند آن را خریداری کند. با این حال به نظر می‌رسد این مرد آلفای جهان رباتیک، اکنون با رقبای شایسته‌ای چون طراحی مفهومی سگ رباتیک آینده گرایانه SN-3 Nova روبرو خواهد شد. یک ربات تخصصی برای همراهی با تکنسین‌های تعمیر و نگهداری و انجام کارهای بازرسی و رفع عیب در مکان‌هایی که خطر ابتلا به ویروس و مواد آلوده شیمیایی وجود دارد و سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد، ساخته شده است.

این سگ رباتیک آینده گرایانه نزدیکترین رقیب Spot بوستون داینامیکس
این سگ رباتیک آینده گرایانه نزدیکترین رقیب Spot
سگ رباتیک آینده گرایانه از نمای بالا

طراحی مفهومی SN-3 Nova

سگ رباتیک آینده گرایانه SN-3 Nova، کار طراح ایرانی «امین اخشی» (Amin Akhshi) است. در طراحی مفهومی او، این ربات قد بلند با پاهای عضلانی تصور شده که با طراحی بازوهای رباتیک همه کاره، توانایی آن را برای انجام هر کار سختی که به آن واگذار شود، تضمین می‌کند. در حالی که امین تصور می‌کند نتیجه کارش می‌تواند در آینده، جادوی فناوری یک تیم برای حل هر گونه مشکل الکترونیکی که یک سیستم با آن مواجه است باشد؛ همچنین به جرات می‌توان گفت چنین چیزی به عنوان عضوی از ناوگان مدیریت بحران یا حتی گروه سگ‌های نظامی برای دستگیری خلافکاران به اندازه کافی خوب و کارآمد خواهد بود.

چهره سگ رباتیک SN-3 Nova
SN-3 Nova رقیب Spot بوستون داینامیکس

مشخصات فنی سگ رباتیک آینده گرایانه

این سگ در واقع دستگاهی است که توسط یک باتری لیتیوم یون 48 ولت تغذیه می‌شود که با اسکنر لیزر 3D و دوربین HDR برای دید پیشرفته در شرایط نور کم روی آن نصب شده همراه است. وقتی نوبت به انجام وظایف این ربات می‌رسد، SN-3 Nova از هماهنگی چشم و دست خود برای همکاری با ابزارهای مفصل‌دار و یک سنسور CMOS بسیار پیشرفته برای کارهای دقیق خود استفاده می‌کند.

بازوهایی رباتیک همه کاره
بازوی راست سگ رباتیک آینده گرایانه با توانایی گرفتن و بریدن
بازوی چپ سگ رباتیک آینده گرایانه
آینده رباتیک جهان
SN-3 Nova طراحی امین اخشی
طراحی مفهومی SN-3 Nova

در نهایت باید اعتراف کرد که بدون شک، طراحی مفهومی سگ رباتیک SN-3 Nova برای آینده ساخته شده است. اگر در طول زندگی خود شاهد تبدیل شدن ایده امین به واقعیت بودید، تعجب نکنید. همان طور که می‌دانید، ربات‌ها در راه هستند! شما درباره تحقق ایده سگ رباتیک آینده گرایانه چه نظری دارید؟ آیا این طراحی می‌تواند به زودی با Spot بوستون داینامیکس رقابت کند؟ همچنین برای ما بنویسید که حضور ربات‌ها در آینده را به چه صورتی متصور هستید؟ مشتاق دیدگاه‌های ارزشمند شما در این زمینه هستیم.

منبع: Yanko Design

بیشتر بخوانید: ربات اطلس بوستون داینامیکس طی نمایش قدرت خود، پا فراتر از انتظارات ما می‌گذارد

بیشتر بخوانید: اتومبیل رباتیک چهار پا 4×4 هیوندای برای حرکت روی انواع ناهمواری‌ها ساخته می‌شود

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.