اتومبیل رباتیک چهار پا 4x4 هیوندای

اتومبیل رباتیک چهار پا 4×4 هیوندای برای حرکت روی انواع ناهمواری‌ها ساخته می‌شود

هنگامی که هیوندای در CES 2019 برای اولین بار طراحی علمی-تخیلی Elevate خود با مفهوم وسیله نقلیه همه‌جارو را مطرح نمود، همه تصور می‌کردند که تیم طراحی فقط یک مهمانی جالب برای سال نو ترتیب داده؛ اما، به نظر می‌رسد هیوندای در واقع بسیار جدی بوده است. شرکت این هفته اعلام کرد که برای کار بر روی یک «وسیله نقلیه با قابلیت حرکت فراتر» (UMV) از جمله Elevate یک استودیوی جدید تشکیل داده و به زودی این وسایل نقلیه ویژه می‌تواند معنای گسترده‌تری پیدا کنند. در ادامه خواهید دید که چگونه اتومبیل رباتیک چهار پا 4×4 هیوندای برای حرکت روی انواع ناهمواری‌ها ساخته می‌شود. با دینو همراه باشید.

اتومبیل رباتیک چهار پا 4×4 هیوندای

اتومبیل رباتیک چهار پا 4×4 هیوندای قابلیت عبور از دست‌اندازها و چاله‌های بزرگ، صعودهای دیواری و حرکت روی انواع ناهمواری‌ها را خواهد داشت. استودیوی طراحی New Horizons تصمیم دارد تا از تخصص هیوندای در زمینه ساخت وسایل نقلیه رباتیک و تحرک هوشمند را برای از بین بردن مرزهای مهندسی نحوه حرکت وسایل نقلیه استفاده کند. صحبت از حرکت روی زمین‌های نامتعارف و خارج از جاده‌های عادی و مکان‌هایی است که وسایل نقلیه قبلا قادر به عبور از آن‌ها نبوده‌اند. این ایده، بسیار جذاب به نظر می‌رسد و هیوندای Elevate را اولین نمونه از مفهوم UMV می‌داند که New Horizons روی ساخت آن کار خواهد کرد.

استودیوی طراحی New Horizons هیوندای
طراحی مفهومی علمی-تخیلی Elevate

این مدل دارای چهار چرخ الکتریکی است که به پایه‌های رباتیک متصل شده‌اند و می‌توانند مانند چرخ‌های عادی خودروهای الکتریکی عمل کنند و به حرکت دربیایند؛ اما، جادوی واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که زمین صعب العبور شود. Elevate در این شرایط پاهای خود را برای راه رفتن، صعود و عبور از روی موانع می‌کشد و دراز می‌کند. این پاها دارای پنج درجه حرکتی هستند که از قسمت مچ پا 360 درجه می‌چرخند تا حرکت دقیق میکرو داشته باشند. هیوندای اعلام کرده که مدل ویژه این شرکت می‌تواند تا 5 فوت (1.5 متر) از دیوار عمودی بالا رفته و از موانع 5 فوتی عبور کند.

کاربری

مواردی که می‌توانیم برای کاربری اتومبیل رباتیک چهار پا 4×4 هیوندای در نظر بگیریم بسیار متنوع هستند. می‌توانیم تصور کنیم نسخه‌های زرهی این مدل به عنوان خودروی نظامی در میدان جنگ حضور یابند. با این وجود خود هیوندای بیشتر علاقه‌مند به صحبت در زمینه امداد و نجات هنگام بروز بلایای طبیعی و شرایط بحرانی است. زمانی که نیروهای فراتر از کنترل عادی انسان یک منطقه شهری یا طبیعی را تخریب کرده و زمین آن را به توده‌ای صعب العبور از قلوه سنگ‌های درشت یا درختان شکسته شده تبدیل کنند، Elevate می‌تواند وسایل نقلیه سنتی را پشت سر بگذارد، از روی آوار بالا برود و عملیات نجات را آغاز کند.

اتومبیل رباتیک چهار پا 4x4 هیوندای - کاربری خدماتی
اتومبیل رباتیک چهار پا 4x4 هیوندای - کاربری امدادی
اتومبیل رباتیک چهار پا 4x4 هیوندای - کاربری عمومی

هدف طراحی

هدف اصلی از طراحی این ایده مفهومی، حیاتی بودن زمان واکنش در مواقع بحرانی است. علاوه بر این هیوندای همچنین Elevate را به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی از درب منزل برای افراد بیمار یا معلول فاقد صندلی چرخدار در نظر گرفته که با بدنه مدولار و شاسی رباتیک خود می‌تواند عملکردهای مختلفی را ارائه دهد. تیم استودیوی New Horizons در دره سیلیکون مشغول به کار هستند و توسط دکتر «جان سو» (John Suh) که پیش از این به عنوان مدیر موسس هیوندای Ventures و هیوندای CRADLE (مرکز طراحی رباتیک در تجربه‌های زندگی) فعالیت می‌کرد، هدایت می‌شوند. دکتر سو درباره این پروژه می‌گوید:

هدف ما ایجاد اولین وسیله نقلیه کلاس ترانسفورماتور در جهان است که به آن وسیله نقلیه با قابلیت حرکت فراتر نیز می‌گویند.

شما درباره اتومبیل رباتیک چهار پا 4×4 هیوندای چه نظری دارید؟ آیا این ایده جدید می‌تواند در آینده حضور ربات‌ها در صنعت خودروسازی را گسترده‌تر کند؟ ایده‌ها و دیدگاه‌های خود در این زمینه را با ما و همراهان دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: New Atlas

بیشتر بخوانید: اسب کشنده آینده گرایانه: طراحی پلتفرم الکتریکی مدولار که می‌تواند هر خودرویی را بکشد

بیشتر بخوانید: ربات اطلس بوستون داینامیکس طی نمایش قدرت خود، پا فراتر از انتظارات ما می‌گذارد

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.