مریخ

مریخ در فاصله‌ی نزدیکی با زمین قرار گرفته و تا ۱۵ سال دیگر تا این حد نزدیک نخواهد بود

این روزها مریخ در نزدیک‌ترین فاصله با زمین قرار دارد و این موقعیت مر‌یخ و زمین تا ۱۵ سال آینده تکرار نخواهد شد. مریخ در فاصله ۶۲,۰۷۰,۴۹۳ کیلومتری از زمین قرار دارد و به گفته‌ی محققان، این نزدیک‌ترین فاصله میان این دو سیاره تا ۱۵ سال آینده خواهد بود. در نتیجه تا سال ۲۰۳۵ مریخ و زمین در چنینی فاصله‌ای از یکدیگر قرار نخواهند گرفت.

نزدیک‌ترین فاصله‌ی مریخ و زمین

اکنون امکان رصد مریخ از زمین وجود دارد و این امکان تا تاریخ ۲۲ مهر راحت‌تر فراهم خواهد شد و مر‌یخ درخشان‌تر قابل دید خواهد بود. اگر علاقه‌مند به مشاهده مریخ در این روزها هستید باید آن را در قسمت شرقی آسمان ببینید و توجه داشته باشید که نور مر‌یخ مایل به قرمز خواهد بود. مر‌یخ در تمام طول شب قابل مشاهده است و پس از غروب خورشید می‌توانید در آسمان شرقی به دنبال یک نور قرمز یعنی مر‌یخ بگردید.

مریخ

البته شایان ذکر است که مریخ قبلا هم فاصله نزدیکی با زمین را تجربه کرده بود. برای مثال می‌توان به سال ۲۰۱۸ یا حتی سال ۲۰۰۳ نیز اشاره کرد. اما نزدیک‌‌ترین فاصله‌ی مر‌یخ با زمین ۵۵.۶۹ میلیون کیلومتر بوده که نزدیک‌ترین فاصله مر‌یخ و زمین بوده است.

این اتفاق بسیار جذاب خواهد و قابل دید بودن مر‌یخ از زمین، نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. در نتیجه اگر جزو افرادی هستید که از تجهیزات نجومی مانند تلسکوپ بهره می‌برید و می توانید این شب‌ها از تماشای مریخ بیشتر لذت ببرید، تجربه‌ی مشاهده‌ی مر‌یخ را ما با به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: رصد انفجار مرگبار یک ستاره در فاصله 70 میلیون سال نوری توسط تلسکوپ هابل ناسا
بیشتر بخوانید: کشف نشانه‌هایی از حیات در سیاره زهره و ابرهای آن دانشمندان را متعجب کرد
بیشتر بخوانید: ۴ فضانورد با کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده خواهند شد

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.