اسب کشنده آینده گرایانه

اسب کشنده آینده گرایانه: طراحی پلتفرم الکتریکی مدولار که می‌تواند هر خودرویی را بکشد

در روزهایی که بازار تولید خودروهای الکتریکی در سراسر جهان داغ است، بد نیست نگاهی به طراحی خلاقانه دیگری بیاندازیم که به سراغ ساخت یک کشنده وسایل نقلیه رفته است. در ادامه همراه دینو با اسب کشنده آینده گرایانه: طراحی پلتفرم الکتریکی مدولار که می‌تواند هر خودرویی را بکشد، آشنا شوید.

اسب کشنده آینده گرایانه

اسب کشنده آینده گرایانه U-Shift به عنوان طراحی DLR: Deutsches Zentrum für Luft und Raumfahrt (مرکز هوافضای آلمان)، بر اساس یکی از قدیمی‌ترین روش‌های حمل و نقل ساخته شده و در حقیقت نوعی پلتفرم الکتریکی مدولار است که به انواع ماژول‌های مختلف متصل می‌شود. طراحی این اسب به گونه‌ای است که بعد از اتصال به خودرو یا هر وسیله دیگری، به بخشی از آن‌ها تبدیل شده و می‌تواند آن‌ها را به دنبال خود بکشد. U-Shift مجهز به پیشرانه الکتریکی قدرتمند و گشتاور زیادی است که به این پلتفرم امکان می‌دهد تا انواع ماژول‌های مختلف را به همراه مسافران یا بار درون آن‌ها به دنبال خود بکشد و چندین عملکرد را در قالب یک کاربری انجام دهد. هفته گذشته، نمونه اولیه آن در کنفرانس موقت گفتگوی استراتژیک بخش خودرو در Baden-Württemberg، اشتوتگارت رونمایی شد. «نیکول هافمایستر-کراوت» (Nicole Hoffmeister-Kraut)، وزیر امور اقتصادی Baden-Württemberg در این باره گفت:

ما قصد داریم تحرک فردا را پایدارتر، موثرتر و راحت‌تر کنیم. طراحی‌های کاملا جدید و مدل‌های تجاری پرکاربردی می‌توانند با الگو گرفتن از نوآوری‌های آینده گرایانه‌ای مانند وسیله نقلیه مفهومی U-Shift ظهور کنند.

اسب کشنده آینده گرایانه: طراحی پلتفرم الکتریکی مدولار که می‌تواند هر خودرویی را بکشد

ایده طراحی

ایده این طراحی از اسب‌هایی که به ارابه‌ها متصل می‌شوند و آن‌ها را به دنبال خود می‌کشند الهام گرفته شده است. با این که برخی از افراد این اسب را به عنوان یکی از تجهیزات ضروری حمل و نقل و صنعت نظامی در آینده به حساب می‌آورند و طراحی آن را تحسین می‌کنند؛ اما اصل ماجرا ریشه در تاریخ هزاره‌های باستانی دارد! U-Shift به سادگی تمام، توانایی کشیدن هر چیزی که به آن متصل شده است را دارد، به روشی که یک اسب می‌تواند یک گاری، ارابه یا کاروانی را به همراه مسافران انسانی آن‌ها به دنبال خود بکشد. این اسب کشنده آینده گرایانه که متناسب با شرایط مدرن طراحی شده، قادر است مسافت بسیار بیشتری را (نسبت به یک اسب واقعی!) بدون وقفه و بی‌صدا طی کند.

در حال حاضر، نمونه اولیه این طراحی، صرفا از راه دور کنترل می‌شود؛ با این حال احتمال دارد در مدل‌های بعدی، بخش کنترل الکتریکی، کاملا مستقل باشد. در حال حاضر، DLR نسخه U-Shift را به همراه یک کپسول باری استاندارد به نمایش درآورده است که توانایی حمل 4 قفسه باری، 8 کابینت و 1 کپسول مسافری مینی بوس با استاندارد اروپا و همچنین فضای کافی برای نشستن راحت 7 نفر را دارا می‌باشد.

اسب کشنده آینده گرایانه به عنوان یک پلتفرم الکتریکی مدولار
اسب کشنده آینده گرایانه با قابلیت کشیدن انواع وسایل نقلیه
پلتفرم الکتریکی مدولار و باربر یا اتوبوس
طراحی فضای داخلی پلتفرم الکتریکی مدولار

نظر شما درباره طراحی این اسب کشنده آینده گرایانه چیست؟ آیا پیشنهادی برای جذابیت بیشتر این ایده خلاقانه دارید؟ دیدگاه‌های خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

منبع: Yanko Design

بیشتر بخوانید: ون کمپر Nugget فورد: تبدیل Transit Custom به یک کابین مسافرتی مخصوص

بیشتر بخوانید: ون الکتریکی مدولار eBussy می‌تواند به 10 وسیله نقلیه مختلف تبدیل شود

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.