پلتفرم خودکار سیتروئن

پلتفرم خودکار سیتروئن همراه با غلاف قابل تعویض برای آینده حمل و نقل شهری

دغدغه بزرگ این روزهای طراحان نسل حاضر خودرو در جهان این است که خودروهای الکتریکی آینده و مکانیک پیشرانه آن‌ها چگونه خواهد بود؟ «سیتروئن» (Citroën) معتقد است که به زودی در رفت و آمد شهری شاهد خودران‌های 5 سطحی خواهیم بود. این موضوع در واقع به معنای سوار شدن به یک پلتفرم اسکیت برد الکتریکی تمام جهته است که بسته به نیاز کاربر می‌تواند غلاف‌ها و بدنه خودرو را عوض کند. نتیجه چنین تفکری یک مفهوم بسیار جذاب کاملا خودمختار طراحی شده توسط غول خودروسازی فرانسوی است که کاملا با ایده‌های آینده گرایانه جهان هماهنگ به نظر می‌رسد. در ادامه همراه دینو با پلتفرم خودکار سیتروئن همراه با غلاف قابل تعویض برای آینده حمل و نقل شهری بیشتر آشنا شوید.

پلتفرم خودکار سیتروئن

سیتروئن معتقد است که قابلیت حرکت یک چالش بزرگ برای شهرهای آینده است و بنابراین چشم انداز تحرک مستقل به عنوان بخشی از همکاری The Urban Collektif با مشارکت Accor و JCDecaux پاسخی برای چالش آینده ما است. پلتفرم اسکیت برد 2.60 متری مجهز به چرخ‌های نسل آینده Goodyear Eagle 360 و بالشتک‌های هیدرولیکی برای راحتی بیشتر در حرکت است. این مدل می‌تواند با سرعت 16 مایل در ساعت در خطوط تردد اختصاصی خود حرکت کند که نشان می‌دهد این طرح برای سناریوهای شهری طراحی شده است.

آینده حمل و نقل شهری

ویژگی برجسته پلتفرم متن-باز سیتروئن، قابلیت تعویض غلاف‌های آن به صورت خودکار و تنها در مدت 10 ثانیه است که نیازهای متفاوت مخاطبان را در نظر می‌گیرد. این طراحی یک داستان علمی تخیلی نیست و در حال حاضر، همکاری The Urban Collektif سه غلاف مختلف را برای یک سبک زندگی شهری کامل در نظر گرفته است. در ادامه این سه مورد را با ما بخوانید:

1. ارائه دهنده خدمات شهری JCDecaux

1. ارائه دهنده خدمات شهری JCDecaux

JCDecaux City Provider به عنوان وسیله‌ای برای ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری، فضایی مشترک برای حمل و نقل عمومی در شهرهای شلوغ است. بنابراین یک غلاف ساخته شده از مواد قوی و مقاوم در برابر آب و هوای متغیر دارد. این برنامه با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی ویژه برای معلولان طراحی شده است که می‌تواند حداکثر پنج مسافر را به صورت همزمان روی خود سوار کند. از مزایای فضای داخلی آن نیز می‌توان به دارا بودن قسمت‌های مفیدی مانند درگاه USB و شارژ و صفحه‌های تعاملی اشاره کرد. در ادامه تصاویری از این طراحی را مشاهده می‌کنید:

1. ارائه دهنده خدمات شهری JCDecaux
1. ارائه دهنده خدمات شهری JCDecaux
1. ارائه دهنده خدمات شهری JCDecaux

2. وسیله سفر Sofitel

Sofitel En Voyage با هدف حمل و نقل در سفرهای تجاری کوتاه طراحی شده است. غلاف این مدل در طول سفر، یک فضای مجلل به همراه مبلمان فرانسوی – با رنگ مخملی نارنجی رنگ از کف تا سقف – در اختیار پرسنل تجاری و متخصصان قرار می‌دهد. حداکثر سه نفر می‌توانند به صورت همزمان با Sofitel En Voyage تردد کنند و فضای کافی برای کیف یا چمدان به همراه سایر امکانات رفاهی نیز در این مدل وجود دارد. تصاویر دکامل این طراحی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

3. وسیله تناسب اندام متحرک Pullman

وسیله تناسب اندام متحرک Pullman، یک سالن بدنسازی در حال حرکت برای افراد مشغول است که می‌خواهند از هر دقیقه از وقت آزاد خود استفاده مفید بکنند. فضای داخلی آینده گرایانه این دستگاه دارای یک وسیله قایقرانی و دوچرخه ورزشی برای جلسات کوتاه مدت است. این سیستم با کمک یک مربی دیجیتال برای داشتن یک روتین تناسب اندام موفق کاربر خود را همراهی می‌کند. در این غلاف، برای حفظ حداکثر حریم خصوصی پنجره‌ها رنگ آمیزی می‌شوند. سایر تصاویر مربوط به این باشگاه متحرک را در ادامه تماشا کنید:

نظر شما درباره این پلتفرم خودکار سیتروئن چیست؟ آیا آینده حمل و نقل شهری با طراحی‌های نظیر این مدل، شاهد تغییرات عمده مثبتی خواهد بود؟ یا عملکرد این وسیله را راضی کننده نمی‌دانید؟ دیدگاه‌های ارزشمندتان را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Yanko Design

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.