دوچرخه تاشو یک وسیله حمل و نقل امروزی گران قیمت

دوچرخه تاشو یک وسیله حمل و نقل امروزی گران قیمت – از ایده تا واقعیت

به احتمال زیاد درباره دوچرخه‌های تاشو چیزهایی شنیده‌اید یا در خیابان با یکی از آن‌ها برخورد کرده‌اید. فناوری این دوچرخه‌ها که زیاد هم جدید نیست، خیلی وقت است نادیده گرفته می‌شود و کمتر مورد توجه طراحان قرار دارد. با این حال در این مطلب قصد داریم شما را با این وسایل نقلیه متفاوت بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با همراهی دینو درباره دوچرخه تاشو یک وسیله حمل و نقل امروزی گران قیمت – از ایده تا واقعیت بیشتر بخوانید.

دوچرخه تاشو

دوچرخه‌های تاشو یک وسیله حمل و نقل امروزی همه کاره هستند که اغلب نادیده گرفته می‌شوند. آن‌ها برای رفت و آمد روزمره بسیار مناسب هستند و به محل نگهداری بزرگی احتیاج ندارند. شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی در گوشه پارکینگ، راه پله، مترو، آسانسور و هر فضای کوچک دیگری قرار دهید و با بلند کردن آن‌ها را از پله‌ها و موانع بالا ببرید. این دوچرخه‌ها در انواع بسیار متنوعی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها دارای ویژگی‌های یکسانی هستند که متداول‌ترین این ویژگی‌ها، جمع شدن دوچرخه است. از انواع تک سرعته‌ای سبک و کروزرها گرفته تا دوچرخه‌هایی با موتور کمکی الکتریکی، همگی قابلیت تبدیل شدن به یک کیف قابل حمل را دارند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های مخلف این دوچرخه‌ها آشنا کنیم تا در صورت تمایل به خرید یکی از آن‌ها، انتخاب صحیحی را بر اساس نیازهای‌تان داشته باشد.

دوچرخه تاشو یک وسیله حمل و نقل امروزی گران قیمت

اندازه چرخ

هنگام گشتن به دنبال دوچرخه تاشو ایده آل خود، همیشه اندازه چرخ آن را در نظر بگیرید. این تفاوت در اندازه چرخ در حقیقت پکیج نهایی جمع شده قابل حمل شما را تعیین می‌کند. در بیشتر دوچرخه‌های تاشو از چرخ‌های 20 اینچی استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که در اندازه‌ای استاندارد و قابل کنترل تا می‌شوند و هنگام مسافرت یا رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی، نسبتا متناسب و کوچک هستند. اگر قصد سواری با این دوچرخه‌ها برای مسافت‌های طولانی را دارید، چرخ‌های بزرگ‌تر را انتخاب کنید که سواری نرم و راحتی را ارائه می‌دهند و ورودی پدال شما را به حداکثر می‌رسانند؛ اما، در صورت جمع شدن بزرگتر خواهند بود. همچنین اگر قصد سواری کردن در جاده‌ها را دارید، یک دوچرخه تاشو با لاستیک‌های 4 اینچی می‌تواند دست اندازهای مسیر را به خوبی رد کند.

وزن و مکانیزم تا شدن

اندازه، وزن و مکانیزم تا شدن با گران شدن این دوچرخه‌ها عموما بهبود می‌یابد. وزن کلی آن‌ها به دلیل استفاده از قطعات با کیفیت بالاتر و مواد سبک‌تر برای قاب بدنه، (مانند فیبر کربن و تیتانیوم) به طور معمول کاهش می‌یابد. همین طور سرعت جمع شدن این وسیله‌ها نیز با افزایش قیمت بیشتر می‌شود و شما کمتر معطل خواهید شد. اگر به طور معمول بیشتر از مسیرهای سربالایی یا پله‌ها بالا می‌روید، یک مدل سبک‌تر را انتخاب کنید که حمل راحت‌تری داشته باشد. همین طور اگر معمولا دیر به قطار می‌رسید، به سراغ انواعی که سریع‌تر بسته می‌شوند بروید. البته برای جلوگیری از خستگی زیاد و در مواردی که می‌خواهید به یک قرار مهم بروید، بهتر است یک مدل با موتور کمکی الکتریکی را تهیه کنید که از عرق کردن شما جلوگیری می‌کند.

وزن و مکانیزم تا شدن

چند نمونه دوچرخه تاشو خلاقانه

Antares Lift

چند نمونه دوچرخه تاشو خلاقانه - Antares Lift
Antares Lift
Antares Lift جمع شده

در بالا شاهد یک نمونه از این دوچرخه‌های تاشو با نام Antares Lift هستید که توسط «هیدکی کاواتا» (Hideki Kawata) طراحی شده است. شکل تا شده این مدل از قطره اشک و برگ ارکیده الهام گرفته و زیبایی آن را هنگام بسته شدن چند برابر می‌کند. برای جمع کردن دوچرخه کافی است قفل وسط را بلند کنید و اجازه دهید چرخ‌ها با هم همگام شوند.

Grass Hopper

دوچرخه تاشو Grass Hopper

GrassHopper به معنای ملخ، با الهام از ظاهر این حشره خاص و مفید و اندام باریک و پاهای کشیده آن طراحی شده است. همان طور که در تصویر می‎بینید، این دوچرخه پس از تا شدن کاملا شبیه به یک ملخ است و در کوچک‌ترین اندازه خود، 96 * 60 * 70 سانتی متر است.

A-Bike

دوچرخه تاشو A-Bike

A-Bike یکی دیگر از انواع دوچرخه‌های تاشو با وزن 5.5 کیلوگرم است که مدت زمان جمع شدن 10 ثانیه‌ای دارد. این مدل طراحی استودیو «داکا دیزاین» (Daka Design) است و با نمونه‌های دیگر کمی فرق دارد. چرخ‌های کوچک آن شاید سواری را برای مسافت‌های طولانی دشوار کند؛ اما، پس از جمع شدن به شما یک مجموعه قابل حمل کوچک می‌دهد.

Grass Hopper الکتریکی

دوچرخه تاشو Grass Hopper الکتریکی

Grass Hopper الکتریکی یک نسخه از مدل قبلی به همراه یک موتور کمکی است که می‌تواند تا شود و همچنین شارژ شود. این گزینه الکتریکی بودن برای مواقعی که از رکاب زدن خسته هستید، بسیار کارآمد و عالی است.

One

دوچرخه تاشو One

One این مدل بدون اغراق می‌تواند یکی از جالب‌ترین طراحی‌های بصری برای یک دوچرخه تاشو باشد. همان طور که در طراحی بدنه آن لحاظ شده، می‌بینید که پس از تا شدن شما یک چرخ بسیار زیبا با حمل آسان دارید. سبکی مدل طراحی شده توسط «توماس اوون» (Thomas Owen) در نوع خود بی‌نظیر است و حتی شاید سبک‌ترین بدنه را در بین رقیبان خود داشته باشد.

دیدگاه شما درباره یک دوچرخه تاشو چیست؟ آیا شما نیز علاقه‌مند به تهیه یکی از این مدل‌ها هستید؟ به نظر شما این طراحی‌های اولیه و مفهموی تا چقدر به یک طراحی کاربردی نزدیک هستند؟ آیا با توجه به قیمت‌های بسیار زیاد دوچرخه‌های تاشو، خرید یکی از این مدل‌ها ارزش سرمایه گذاری دارد؟ شما به عنوان یک کاربر، در یک دوچرخه به دنبال چه ویژگی خاصی هستید؟ نظرات و پیشنهادات خود در این باره را با ما و همراهان خوب دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Yanko Design

بیشتر بخوانید: کدام شهرهای جهان بیشترین آمار دوچرخه سواری در سطح شهر را دارند؟

بیشتر بخوانید: مش ورونوی روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری و متریال مینیمال برای جذب حداکثر ضربه

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.