پایان گیم آف ترونز

سوالاتی که پس از پایان گیم آف ترونز برای بینندگان بی‌جواب ماند!

بر اساس گزارش‌های منتشر شده گیم آف ترونز بیشترین بازدید را در قسمت آخر داشته است. بینندگان قسمت آخر این سریال که در واقع پایان گیم آف ترونز بوده با 13.6 میلیون بیننده به صورت زنده از HBO رکوردشکنی رد و بیشترین بیننده را برای شبکه HBO به ثبت رساند. این در حالی است که تعداد بازدید کلی این قسمت به 19.3 میلیون بیننده رسید که یک رکورد عجیب برای گیم آف ترونز و HBO بوده است. به‌طورکلی فصل هشتم گیم آف ترونز با میانگین 44.2 میلیون بیننده به‌پایان رسید که رقم بالاترین سطح بینندگان فصل آخر بوده است. اما موضوعی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت این است که پایان گیم آف ترونز با سؤالات بی‌جوابی همراه بوده که هرگز پاسخ آنها را در فصل پایانی ندیده‌ایم.

پایان گیم آف ترونز و سوالات بی‌جواب

گیم آف ترونز پس از 73 قسمت و پس از 8 سال و 8 فصل به پایان رسید و دیروز شاهد قسمت آخر این سریال بوده‌ایم که باز هم موجب نارضایتی برخی از بینندگان شد. اما همان‌طور که اشاره کردیم احتمالاً سؤالاتی در ذهنتان بی‌جواب باقی ماند که قصد داریم تا در این مطلب به این سؤالات بپردازیم.

اژدها کجا رفت؟

پایان گیم آف ترونز

پس از مرگ دنریس، اژدهایش او را گرفت و با خود برد اما این اژدها به کجا رفت و شاید بهتر بود که تصویری از جایی که اژدها به همراه مادرش رفت را در صحنه‌ای می‌دیدیم. در نهایت سؤال این است که قصد برن از پیدا کردن آخرین اژدها چه بود؟ آیا او را خواهند کشت؟

چرا جان به وحشی‌ها ملحق شد و به کجا رفتند؟

در پایان جان به کجا رفت؟ چرا او به وحشی‌ها ملحق شد؟ آیا قرار نبود که به قلعه سیاه خدمت کند؟ اکنون که وایت واکرها از بین رفته‌اند مسئولیت قلعه سیاه چیست؟ شاید جواب تمام این سؤالات این باشد که جان تصمیم گرفت تا از سیاست‌های وستروس و هر جنگ و ماجراهای جدیدی دور شود و به همین دلیل تصمیم گرفت برای ادامه زندگی به وحشی‌ها ملحق شود و به شمال دیوار برود. از سوی دیگر او عشق اول خود ایگریت را در آنجا پیدا کرد و به همین دلیل تصمیم گرفت به همان مکان یعنی شمال بازگردد.

آیا برن می‌تواند آینده را ببیند؟

دانلود گیم آف ترونز

قدرت برن هرگز تعریف کامل و دقیقی نداشت، از سویی اشاره می‌شد که او در گذشته زندگی می‌کند و حافظه بشریت است اما در لحظات دیگر شاهد آینده بینی برن نیز بوده‌ایم. در واقع او از جزییاتی از آینده نیز با خبر بود و این را در لحظات مهمی دیده‌ایم که می‌توان به انتخاب شدنش به عنوان پادشاه یا کشتن نایت کینگ توسط آریا اشاره کنیم. اما نکته‌ای عجیب بود است که در مواقعی پیش بینی‌هایی از برن می‌توانست کمک کننده باشد اما در این لحظات برن هیچ نظری نمی‌داد و شاید دلیلش این بود که از انتهای ماجرا باخبر بود و نیازی نمی‌دید که چیزی بگوید.

دوتراکی‌ها به کجا خواهند رفت؟

دنریس تارگریان

اینکه تکلیف دوتراکی ها پس از مرگ دنریس چه می‌شود یکی از موارد ناواضح ماجراست. در صحنه‌ای دوتراکی ها در اسکله دیده می‌شوند اما مشخص نیست که در حال کار کردنند یا در حال رفتن از کینگز لندینگ هستند. سؤال بعدی این است که چطور آنها پس از مرگ دنریس شورش نکردند و جان را نکشتند؟ ظاهراً دوتراکی‌ها در مقابل مرگ ملکه‌شان بسیار ملایم و عادی رفتار کرده‌اند. به طور کلی برای جنگنده‌های دوتراکی که چیزی برای از دست دادن نداشتند، کل سفر وستروس یک تعطیلات موفقیت آمیز بود.

تکلیف آنسالیدها چه شد؟

کشتی‌هایی در اختیار کرم خاکستری قرار گرفت تا بتواند همانطور که به میساندی قول داده بود به ناث بازگردد و مردم ناث را آزاد کند و در آنجا زندگی آرامی داشته باشد. از سوی دیگر مشخص نیست که آنسالیدها همگی به کرم خاکستری ملحق شوند یا خیر. اما چیزی که می‌توان گفت این است که آنسالیدها چه با رهبری دنریس و چه بدون حضور او برای آزادی خواهند جنگید.

چرا فقط شمال مستقل شد؟

sansa

عجیب بود که سانسا تقاضا کرد تا شما مستقل شود و در واقع سون کینگدمز تبدیل به سیکس کینگدمز شد زیرا شامل 6 بخش مختلف بود که می‌توان به Vale، Riverlands، Casterly Rock، Storms end، The Reach و Dorn اشاره کرد. صادقانه هیچ دلیلی وجود ندارد برای اینکه شمال به یک حکومت مستقل تبدیل شود. این در حالیست که Dorn بیشتر از شمال شرایط مستقل شدن را دارد و از لحاظ تاریخی مستقل‌تر بوده است. اما شاید چون شاهزاده دورنیش ضعیف بوده این استقلال به او داده نشده و از سوی دیگر شمال با محافظت از سرزمین‌ها در مقابل وایت واکرها اکنون قدرت یک حکومت مستقل بودن را دارد. از سوی دیگر چون برن استارک است در نتیجه هم پیمانی و وفاداری با شما همیشه ادامه خواهد داشت در نتیجه هیچ رقابتی از این پس وجود نخواهد داشت. در واقع می‌توان گفت موافقت برن با سانسا برای حفظ همبستگی‌ها و حفظ حکومت بهترین تصمیم بوده است.

تکلیف دورن چه شد؟

هرگز مشخص نشد که پس از مرگ الاریا سند و دخترانش، چه کسی چگونه حاکم دورن شد اما وریس در فصل هشت اشاره کرد بود که دورن شاهزاده‌ای جدید دارد اما دقیقاً مشخص نشد که چگونه این اتفاق افتاد. اما شاید چون دورنیش ها در بین بینندگان محبوبیت زیادی نداشته‌اند جزییاتی از آن‌ها ارائه شد.

نامیریا، گرگ آریا کجاست؟

در فصل هفت نامیریا، گرگ آریا با گرگ‌های دیگر نشان داده شد و نامیریا و گوست تنهای گرگ‌های باقی مانده سریال هستند که تا پایان گیم آف ترونز زنده مانده‌اند. آریا زمانی که به شمال باز می‌گشت در فصل هفت با گرگ خود روبرو شد اما ظاهراً او دیگر نمی‌خواست تا در کنار آریا باشد و گرگ‌های دیگر همراه شد. در واقع تصویر نامیریا در فصل هفت آخرین چیزی بود که از او دیدیم.

چه اتفاقی برای جنگجویان کارث افتاد؟

پایان گیم آف ترونز

کارث که سرزمین سحر و جادو بودو دنریس از آنجا غارت‌هایی کرده بود. در واقع باید بگوییم که در کارث بود دنریس تصویری از رسیدن به تخت آهنین دید. هرگز مشخص نشد که جه بر سر جنگجویان آن سرزمین آمد اما نتیجه این شد که اژدها از سحر و جادو قوی‌تر بوده است.

ماجرای پروردگار نور و پیشگویان چه بود؟

گات

در طول سریال شاهد پیشگویی‌هایی از پروردگار نور و پیشگویانش بودیم. اما آیا هدف پروردگار نور نابودی وایت واکرها بود. چرا جادوگر قرمز یک پیرزن بود و در نهایت نابود شد؟ اصلاً ماجرای پروردگار نور چه بود؟ آیا پروردگار نور واقعی بود؟

آیا الاریا سند زنده بود؟

دورنیش

قطعاً جواب این سؤال خیر است. درست است که سرسی برای انتقام از او در فصل هفت او را مقابل دخترش قرار داد تا مرگ دخترش را ببیند اما احتمالاً پس از مرگ دخترش او را نیز کشت و زندگی آنها قطعاً در همان قسمت به پایان رسید.

چرا از داریو ناهاریس خبری نشد؟

قسمت آخر گیم آف ترونز

شاید بسیاری از ما توقع داشتیم که در قسمت‌های آخر، داریو ناهاریس معشوقه دنریس را مجدداً ببینیم اما این اتفاق نیفتاد. زمانی که دنریس به وستروس می‌رود که داریو را در مرین نگه می‌دارد تا رهبر نیروهای نظامی آنجا باشد و همیشه منتظر بودیم که در جنگ مقابل سرسی از داریو استفاده کند که به کلی این اتفاق نیفتاد. در نتیجه ظاهراً داریو در مرین باقی مانده است.

پایان گیم آف ترونز

در آخر باید بگوییم که سؤالات و ابهامات بسیار است اما این موارد چیزی از ارزش‌های سریال کم نمی‌کند و شاید اگر به تمامی آنها پرداخته می‌شد، سریال بیش از حد کش داده می‌شد که آن هم زیاد خوب نبود. در نهایت همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم پایان گیم آف ترونز از جمع بندی بسیار خوبی برخوردار بود و عملکرد بازیگران شاهکار بود. اگر شما عزیزان هم سوالاتی در ذهنتان باقی مانده می‌توانید در بخش نظرات آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

امتیاز: 4.0 از 5 (104 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲۲۳ دیدگاه

  1. Avatar 555 گفت:

    ضعف فصل آخر توی داستان نبود توی داستان پردازی کند و یه جاهایی خیلی سریع پرتی های بی وقفه باگای زیاد مثلا یدونه تیرم به دوراگون نخورد ولی هرتیری به اون یکی اژدها زدن خورد قطعا بخاطر بودجم نبود احمقانس این نظر بعضیاتون معروف ترین سریال تاریخ بخاطر کمبود بودجه تموم شه ؟ میاین میگین چرا سربازای دنریس شورس نکردن خب بر علیه کی شورش میکردن حکومت کامل به پایان رسید جانم که مجازات شد و همه دیگه خسته شده بودن ار خونریزی و جان هم به هر حال مرتکب قتل شده بود و خواست مثلا عدالت برن به رخ بکشه تنها ضعف داستان بنظر من توی وایت واکرا بود که خیلی قشنگ تر میشد اگه تا قسمت آخر میبودن ولی باید انتخاب میشد بین شمال و نایت کینگ در کل فصل ۸ واقعا در حد گیم آف ترونز نبود ولی نمیتونه از ارزشای این سریال کم کنه سریالی که با نبرد حرامزادگان و اوج جلوه های ویژه و اکت حس حضور واقعی تو اون نبرد و آدرنالین خالص بوجود آورد با عروسی خونین و مرگ ند اوج غم و کلی جاهای شاهکار دیگه مثل اعتراف تیرین فصل ۴ واقعا این سریال به بهترین سریال تاریخ تبدیل میکنه

  2. Avatar احمد گفت:

    پایان سریال خیلی خشک بود.طرفدار خاندان تارگرین ها بودم شاید خیلی ها هم مثل من باشن. نویسنده های فصل آخر این خاندان رو نابود کردن و این باعث ناراحتی طرفداران تارگرین ها هست.کاش میذاشتن چند سال بگذره پایانش رو خود پیر مرده مینوشت.

  3. Avatar فادیا گفت:

    پایانش میتونست این جوری باشه ک اینقدر ساده اژدهای دنریس همه ی اون تیر کمونارو نابود نکنه و جنگ سخت تر شه و اتفاقا نشون بده دنریس برای اینکه مردم و سپر انسانی کردن نمیتونه از آتیش اژدهاش استفاده کنه و با این همه شهرو تصرف میکردن و وقتی میخواستن سرسی رو بکشن جیمی با تیر دروگون و میزد و دنریس سقوط میکرد و میمرد و جان شاه میشد

  4. Avatar Hera گفت:

    همه اینا غیر قابل هضم بود
    ولی اعصاب خورد کن ترینش این بود که جان اسم واقعیشو پس نگرفت درحالی که اشراف زاده بود تمام عمرش به خاطر حروم زاده بودن آزار دید
    تاج و تخت حق اون بود نه اون دنریس دیوونه که یه شهرو با زن و بچه به آتیش کشید و برنامه داشت همین کارو با تمام دنیا بکنه بعد اون همه فداکاری حق جان تبعید نبود حق برن هم پادشاهی نبود تازه تکلیف آریا هم روشن نشد که به سرزمین موعود میرسه یا نه !؟
    ولی تو زندان جان از تیریون لنستر پرسید به نظرت کارمون درست بود !؟ تیریون گفت باید دید ۱۰سال دیگه چی پیش میاد من که به یه فصل جدید امید دارم

  5. Avatar مهدی گفت:

    این سریال عالیه، وابستش شدم. من ۲ هفته اس شروع کردم و الان رسیدم فصل ۸، خیلی ناراحتم داره تموم میشه، کاش ادامشو با همون بازیگرا بسازن… :”)

  6. Avatar Salar گفت:

    فصل اخر به بدترین شکل تمومش کردن و بسیار عجیب غریب بود میتونست تا فصل 9 یا 10 تموم بشه ولی مزخرف ترین قسمت که اریا شاه وایت واکر به راحتی کشت و برن همینجوری شاه شد و دنریس کشته شد و جان تبعید شد و سربازای دنریس شورش نکردن

  7. Avatar کیانوش گفت:

    ‌به نظرم واقعا فصل اخرش تا قسمت اخرش خوب پیش رفت و اینکه واقعا باید تو این یه مورد که دنی میتونست شهرو ول کنه و قلعرو نابود کنه و دست از سر مردم بی گناه بر داره ولی از یه طرف قبلا با شهر مرین این کارو کرد و مردم اون شهر به شورش باهاش بلند شدن و باهاش جنگیدن شاید فکر میکرد اینطور میشه از طرفی دیگه حقشونم همین بود چون به سرسی گفت که اگه تسلیم نشه شهرو به اتیش میکشه و سرسی خودش قبول کرد و دنیریس هم پذیرفت تا بهش نشون بده ولی نباید این کارو میکرد و حتی جان اسنو نباید میکشتش و حتی اگ‌میکشتش باید فصل بعدیش ساخته میشد و اژدها میتونست اونو زنده کنه و برگرده و حکومتشو شروع کنه و فرمانروایی هفت اقلیم بشه ولی دنیریس از اول فسلم به هر کی اعتماد کرد اون اعتمادشو شکست حتی کسی که عاشقش بود و اینکه خیلی تخمی بود که اخرش سانسا جنده رو کردن ملکه شمال اصلا حقش نبود اریا نباید نایت کینگو میکشت شاید اگه نایت کینگ به دست جان یا دنیریس کشته میشد و ارتش مرده ها به تصرف در میومد خیلی جالب تر میشد ارتش نامیرا به دست دنیریس یا جان خلاصه فصل اخرشو ریدن

  8. Avatar yAs گفت:

    به نظر من دنریس حق داشت که اون کارا‌ رو بکنه و جان هم حق داشت که اونو بکشه چون دنریس داشت کم کم از راه به در میشد و میخواست وینترفل خانه همیشگی جان رو هم به تصرف خودش دراره
    ولی اینکه چرا یهو همه با پادشاه شدن برن موافقت کردن و چرا برن گذاشت که جان رو به نایت واچ بفرستن واقعا عجیب بود
    برن میتونست نزاره جان رو بفرستن به نایت واچ چونکه شاه بود و همه اون رو قبول داشتن و توسط خودشون انتخاب شده بود.
    ولی در‌ کل سریال خیلی خوبیه اگر فصل ۹ رو میساختن و اتفاقایی ک باید میفتاد و نیفتاد و اون کسایی ک اخرش معلوم نشد چ بلای سرشنن اومدم رو نشون بده خوبه.

  9. Avatar محمد گفت:

    ای کاش تو خانه اژدهایان خبری از پادشاه شب باشه .یا گذشته پادشاه شب رو هم بسازن .

  10. Avatar Soroush گفت:

    میتونن فصل ۹ رو بسازن و اژدها دنریسو زنده کنه و جانم برگرده پیشش و بازم ادامه بدن

    • Avatar صبح گفت:

      حاجی اگه دیده باشی هم اژدها ه دنریس و برد سمت غرب بعد اگه مطلاه کرده باشی سمت همون طرف یه جزیره هست به نام باغ تارگرین که مال اگان فاتح بوده میبره اونجا

  11. Avatar arash گفت:

    تورا خدا ادامه سریال اوکی کنید هرچند ک بی معنی بود جان نباید اینجور میشد چرا اخه باید جان و مادر اژدها اینجور تموم بشن😭😭😭😭😭😭

    • Avatar Puya گفت:

      کاش دنریس را اژدها زنده کند و دنریس یه قدرت ماورایی پیدا کنه و از این طرف آریا هم یه حکومت قدرت مند بسازد

  12. Avatar Aboluvuh گفت:

    ای کاش مارتین از سریال عقب نمیافتاد و زودتر کتابای اخرو تموم میکرد که نویسنده های سریال اینجوری تو دو فصل اخر بهش گند نزنن

  13. Avatar محدثه گفت:

    اصلا از شاهزاده بودن جان استفاده ای نشد فقط حرفشو زدن و تمام . دنریس یه دفه هیولا شد. برن شاه شد. جان دنریس کشت و تبعید شد. خیلی چرت شد آخرش

  14. Avatar عمار گفت:

    بابا دارین چرت میگین بهترین سریال تاریخ همین سریاله تمام دیگه کم بهنه بگیرید

  15. Avatar بنیامین گفت:

    من کل سریال رو در عرض ۳ روز و نیم دیدم خیلی خوب شروع کرد خوب ادامه داد ولی از اشتباه نکنم مایان فصل ۴ سقوط کیفی سریال شروع شد اما بازم از خیلی از سریال ها بهتر بود ولی فصل 8 به هرکی خواستم گیم آف ترونز رو معرفی کنم گفتم:عاشقش میشید شروعی حماسی ادامه ای محشر ولی پایانش بهتون خیانت می کنه
    فصل ۸ افتضاح بود از سوتی هایی که دادن گرفته تا فیلمنامه ی احمقانه اش چرا دنریس یک دفعه شد آدم بده ی داستان درسته قبلا دشمنش رو سوزونده بود و… به نظرم با عقل جور در میومد خیلی خیلی بی رحم بشه با دشمناش ولی اینکه بدون دلیل مردم بی گناهی که براشون می جنگید رو بکشه احمقانه بود وقتی دروازه رو شکوند می تونست به ارتشش بگه قلعه رو محاصره کنن و خودش و اژدهاش هم بره ولی به جاش شهر و سوزوند پس چی بود می گفت نمی خواد ملکه ی ویانه ها بشه؟ بعد چرا وقتی جان اسنو دنریس رو کشت دروگو هیچ غلطی نکرد؟مادرش بود باید نه تنها جان اسنو بلکه کل منطسه رو می سوزوند مهم نیست که جان خم تارگریان بود.
    بعد چرا دقیقا جان دنریس رو کشت جان و دنریس عاشق هم بودن جان هم آدمی بود که وحشی ها و نات واچ هارو قانع کرده بود باهم باشن مطمئنن می تونست دنریس رو قانع کنه جیمی چرا برگشت پیش خواهرش؟عاشقش بود ولی اون قصد جونش رو کرده بود چرا یک دفعه برن قبول کرد پادشاهی رو اون حتی نمی خواست لورد بشه بعدم یکبار دنریس برده هارو آزاد کرد همه ی لورد ها بهش حمله کردن اما یک دفعه همه با پادشاهی برن و اومدن دموکراسی موافقت کردن؟وایت واکر ها توی این فصل ابهت گذشتشون رو نداشتن دو اژدهای دنریس عین پشه مردن بعدم اینکه یک اژدها وایت واکر شد محشر بود به نظرم می تونست تبدیل به یک اژدهای یخی بشه می تونست بشه اژدهای جان اسنو چون مقاومتش بیشتر از آدم ها بود دربرابر وایت واکرها یک پایان خوش نمی خواستم سریال با مرگ ند استارک همون اول بهم ثابت کرد قرار نیست خوش و خرم بشه ولی این پایان رو نمی خواستم دنریس دشمناش رو می کشت باهاش مشکلی هم نداشتیم ولی اینکه یکهویی تبدیل شه به کشی که نروم بی گناه رو بکشه مردمی که همیشه آزادشون می کرد واقعا فصل ۸ به ریبیوت نیاز داره

    • Avatar مهدی گفت:

      ناموصا فیلمش خیلی خوب بود اخرش خیلی بد تموم شد وقعا فکر نمی‌کردم اینجوری تموم بشه افسردگی گرفتم چه جوری میشه ملکه به اون خوبی یهو ادم بده بشه همه رو آتیش بزنه چرا جان عاشق ملکه بود چرا کشت ملکه رو من نمی‌فهمم چن روزی میشه فکر تو این سریاله چرا اینجوری تموم شد چی میشد به خوبی تموم میکردن سریالو حداقل نشون میدادن اون اژدها با مادرش کجا میره جان با وحشی ها کجا میره اینا رو نشون میدادن باز ملت افسردگی نمیگرفتن خیلیا خوششون نیومد از قسمت اخر میتونستتن به خوبی تموم کنن ولی ….

      • Avatar alireza گفت:

        جان یک بار جلوش معشوقش رو کشتن یبار خودش کشت این چرت بود و اینکه اصلا چرا کسی که میگف جان باید ‌‌‌پادشاه بشه گفت برن فقط کاری کرد جان دنریس رو بکشه

        • Avatar Zeinab گفت:

          دنریس خواهر پادشاه دیوانه بود جان اسنو هم پسر پادشاه دیوانه بود ک با خواهر نداستارک رابطه داشت ک ند استارک برای آبروی خواهرش از دروغ گف جان پسرش هس خب ب نظر من خیلی مزخرف بود ک تهش میفهمی دنریس عمه جان هس خب این چ جورعشق و عاشقیع.. البته بعیدم نبود اگر جان دنریس رو نمیکشت اینا باهم ازدواج نکنن چون وقتی سرسی لنیستروبرادرش جیمی لنیستر باهم رابطه داشتن وپسرای رابرت شوهر سرسی مال جیمی بودن. خلاصه ب نظر من میتونس اخرش اینجور تموم نشه من ک خیلی اشک ریختم

    • Avatar میلاد ل گفت:

      گند زدن به تین سریال میتونست با یک داستان معقولانه در ۳ فصل آخر تبدیل شه به بهترین سریال تاریخ.

  16. Avatar محمد گفت:

    فصل آخر همه فیلم خراب کرد مخصوصا قسمت آخر فصل آخر نباید میکشتش

  17. Avatar ali گفت:

    بعضی ها میگن باید سریال رو ادامه بدن..😂😂
    این سریال تا فصل چهارم خوب بود چون تقریبا از روی کتاب جلو میرفت و از فصل چهار به بعد چون مارتین ادامه کتاب رو هنوز ننوشته نویسنده های واقعا بی مغز داستان ر به بدترین شکل ممکن تموم کردن…
    تنها راه درست کردن این سریال اینکه که از فصل چهارم دوباره شروع کنن که خب تخیلی بیش نیست.
    پس فقط میشه بعنوان طرفدار به جسد بی جان گات نگاه کرد و افسوس خورد….
    مرده دیگه زنده نمیشه

    • Avatar Mehdi گفت:

      فصل آخر افتضاح بود جان که دوبار شکست خورد نجاتش دادن یه بار مقابل رمزی که بیلیش اومد نجات داد یه بارم عمو بنجن نجاتش داد اصن عمو بنجن برنمیگشت یا چرا آریا باید شاه شبو میکشت اونم به این راحتی میتونستون کاری کنن جان شاه شبو بکشه بجاش آریا دنریسو میکشت جانم شاه میشد یا اصن دنریس و جان ازدواج میکردن درکل بدترین حالت تموم شد من یه هفته س دارم به جان فک میکنم که کجاس حالش خوبه بلایی سرش نیاد

    • Avatar Mohammad گفت:

      نظرت برام قابل احترامه ولی مگه جان هم نمرده بود؟😂🤔

  18. Avatar jan is here گفت:

    با اون پایانش بهتر بود از اول نگاه نمیکردم

  19. Avatar آرمان گفت:

    به نظر من بهترین سریال جهان هستش اما نباید اینطوری تموم میشد …

  20. Avatar آرمان گفت:

    اونجا که ارتش وایت واکرها با اژدها دیوار رو خراب کردند ولی بعدش موقعی که جان تبعید شد و به اونور دیوار رفت دیوار انگار خراب نشده بود چرا؟

  21. Avatar redrose گفت:

    دنریس در تمام طول سریال رگه هایی از خشونت و بی رحمی رو داشت از مصلوب کردن صدها نفر تا زنده زنده سوزاندن ادم ها. ضمن اینکه پدرش هم جنون داشت و میخواست شهر رو بسوزونه که جیمی لنیستر با قتلش این اجازه رو نداد. اگه دنریس زنده می موند قربانی های بعدیش سانسا و جان بودن.
    ولی عاقبت جان اسنو کاملا بی معنی بود. کسی که از طرف مادری استارک و پدری تارگرین هست و حالا در نبود دنریس فاش شدن این راز مشکلی نداشت چرا یهو به کسل بلک تبعید شد؟؟؟؟؟؟؟
    چرا الان که دنریس نبود تیریون و سانسا این راز رو برای همه برملا نکردن؟

  22. Avatar م گفت:

    پیاما رو خوندم خیلیا سوال کرده بودن که چرا آریا پادشاه شب و کشت … چون زن جادوگر بهش گفت تو میتونی که چشم آبی رو هم بکشی و‌ آریا متوجه رسالتش شد و‌ رفت تا بکشش

    • Avatar محمدرضا گفت:

      این سریال ادامه دار باید باشه چرا که از پایان سریال انگار خبر هایی از اینده ی فیلم با دیالوگاشون میدادن و امیدوارم همینطوری هم باشه و فوق العاده بود سریالش …

    • Avatar کسری گفت:

      ببینم اخه چرا اینطوری تموم شد معلوم نشد جان کجا رفت به جای اینکه پیش درامد بسازین ادامشو بسازین سریال واکینگ دد پایان خوبی داشت درسته که همه کاراکتر اصلی هاش مردن ولی فهمیدیم بالاخره چیشد ولی این کلا ناقص موند آریا هیچ وای جان رو نشونمون بدید که عاقبتش چیشد من که وقتی جان رو دیدم بغض کردم😿😢😢😟☹️☹️☹️خوب بود ولی پایانش اصلا

      • Avatar Amir گفت:

        ب نظر من که ادامشو میسازن چون فیلم‌کاملا ناقص مونده کارگردان گیم اف ترونز دارن هواداراشو تو کف نگه میدارن

  23. Avatar ... گفت:

    سریال قشنگی بود،ولی کاش یکی پشت پردشو(هدف اصلی ساخت) تحلیل میکرد…

  24. Avatar سید ابوالحسن گفت:

    من نگاه نکردم ولی از کامنت ها خوندم یه چیزهایی دستگیرم شدم لطفا دوستان شما که دارید دعا میکنید یه دعایی هم واسه کاپیتان میزوگی بکنید که واقعا قلبش خوب بشه

  25. Avatar مبین گفت:

    من وقتی میخواستم از اینترنت نگاه کنم اول فصل ۸ بعد از فصل ۱ جلو رفتم 🤣🤣🤣🤣

    • Avatar امیر تارگرین گفت:

      سلام به نظرم کارگردان و عوامل سریال میخواستن سر و ته داستان رو هم بیارن چون داشت طولانی میشد ولی نباید اینطور میشد فصل ۸ با تموم خوبی هاش یه سوال های رو بی جواب گذاشت و این زیاد خوب نبود به نظرم به جای ۳۰۰ سال پیش باسن همین الان رو پیش ببرن بهتره چون داستان کودکان جنگل رو دیگه همه فهمیدن و وایت واکر ها پس باید میدیدم کاراکتر های سریال به کجا میرن و چه سرنوشتی براشون رقم میخوره که برای بعضی ها اتفاق افتاد مثل سانسا و برن و تیریون و … ولی برای بعضی ها ناتموم موند مثلا جان رفت تا همیشه با وحشی ها بمونه یا فقط همراهیشون کنه و تحقیق کنه و برگرده یا آریا کجا رو کشف کرد چی شد دراکاریس اژدهای دنریس اون رو کجا برد آیا دنریس زنده میشه تا به اژدها تبدیل میشه و… خب ولی اینا همه نظرها هیچ ایده ای برای ساخت فصل ۹ ندارن و باید گفت یه پایان غم انگیز و ناراحت کننده رو شاهد هستیم خودم به شخصه بغض کردم وقتی این پایان رو دیدم ولی خب چه میشه کرد نیمدونم چرا عجول بودن که دیگه تموم بشه والکینگ دد با اون همه قسمت هنوز ادامه داره اون وقت این فقط ۸ فصل بود
      من نمیگم باید پایان خوشی داشته باشه این نمیشه ولی این کلا ریشه تمام سریال رو با اَره برقی زد باید حداقل سرنوشت معلوم میشد و یه چیزی دستگیرمون میشد

      • Avatar امیر تارگرین گفت:

        http://chng.it/nftXZzMRmZ

        لطفاً همه برید تو این لینک بهش رای بدید برای ادامه سریال هست باید رای بیاره 🙏🙏

        به نظرم میتونن یه بار دیگه کل جهان رو با هم یکی کنن اینبار بر علیه دشمنی فراتر از قدرت وایت واکر ها مثلا دراکاریس اژدهای دنریس اون رو به والریا برد و با یه جادوی خاص او نمیدونم چی چی زنده بشه جان رو ببخشه و آریا که به جای ناشناخته رفته یه پلیدی رو کشف کنه 😧 ( همون دشمن رو میگم ) و اینبار همه کاراکتر ها در یه جنگ تمام عیار هم دل میشن و بعضی ها میمیرن ولی ناگهان از طرف شمال همون دیوار منظورمه یه دشمن دیگه ظهور می‌کنه یو هو هو ها ها یه دشمن نه قوی بلکه نسبتا متوسط که انسان ها باید از دو جناح بجنگن و ای کاش میشد بعد از اون کسایی که زنده موندن دنیا رو دوباره بسازن و سرنوشت کاراکتر ها معلوم بشه این فقط یه راه میشه به روش های دیگه هم ادامه داد لطفاً همه برین این لینک و رای بدید اول کامنت گذاشتم برای ادامه سریال گذاشتن به همه بگید رای بدن و پخش کنید

        • Avatar یاسین گفت:

          دراکاریس؟ دراکاریس ینی اتیش بزن اسم اژدهاش دروگون بود

        • Avatar Amir گفت:

          بنظرم فصل ۹ میاد چون جادوگر همون جادوگر اتش به اریا گف که تو با چشم آبی های و قهوه ای ها وچشم سبز هارو میبینی ولی چشم سبز هارو ندید بعدش یه پیشگو اومد به دختری سرسی گف که پادشاه یه پسر از تارگرین میاد و جهان رو به صلح میکشد ولی اینا اتفاق نه افتادپس مشخصه که میاد

        • Avatar رونالدو گفت:

          داداش فیلم هندی نکن دیگه ، یه دشمن دیگه ظهور کنه خیلی چرت تر از فصل ۸ میشه

  26. Avatar امیر گفت:

    ایا ادامه سریال گیم اف ترونز را میسازند.من در قسمت پایانی کلی گریه کردم که جان ونریس را کشت

    • Avatar پژمان گفت:

      به نظر شما این سریال چرت تره یا والکینگ دد ؟ کدوم بهتره

    • Avatar محمد اهواز گفت:

      خلاصه نظرات اینکه فصل آخر گنگ شد
      وباید فصل ۹رو بسازن
      اژدها دنریس رو برده زنده کنه
      جان اسنو برگرده حکومت کنه یا به هرحال خبر زنده شدن دنریس وادامه داستان ..این میشه یه فیلمی ولی با این پایان نه همه میگن ای کاش فیلمو نمیدیدیم

  27. Avatar جان اسنو گفت:

    بابا سازنده به جای اینکه بیاد داستان 300 سال قبل از گیم آف ترونز را بسازد بیاد ادامه این فیلم رو بسازه آخرش خیلی بد تموم شد حتی جان هم ازدواج نکرد با برن ملکه ای نداشت.

    • Avatar nme14 گفت:

      دوست عزیز قرار نیست آخر داستان همه چی به خوبی و خوشی و تموم بشه
      من عاشق فصل هشتم ولی چند تا سوال واقعا هیچوقت به جوابش نرسیدم
      سریال تهش کمی باز بود و من خیلی خوشم اومد کلا سریال هایی که ته خوشی ندارن که جالبن , تشکر میکنم از جرج مارتین

    • Avatar مهدیار گفت:

      بنظر من جان برای برگردوندن وحشی به شمال رفت و اونها رو فقط همراهی کرد تا اونجا

    • Avatar ممد گفت:

      قرار نیست اونطوری که شما دوست داری تموم بشه ک این پایان خیلی هم خوب بود نمیدونم چرا بعضی ها ایراد میگیرن برعکس اگه یجور دیگه تموم میشد کلیشه ای میشد

    • Avatar الا گفت:

      اخ اره والا
      اگه برن هم عاشق یه نفر میشد و اون ملکه میشد واقعا جذاب میشد.
      حتی فکرش منو شاد میکنه

    • Avatar رضا گفت:

      به نظر من فصل بعدیشم میسازن مثل فرار از زندان که مایکل تو قسمت اخرش مرد ولی فصل پنج زنده بود دنریس هم معلوم نبود اژدها اونو کجا برد به نظر من نمرده و سریال ادامه داره اگه خدا بخواد

  28. Avatar شاهو هوشمند گفت:

    آقا میگم سایت سریال یا پیج کارگردانش رو پیدا کنیم همه باه درخواست بدیم فصل نه بیاد خیلی افتضاح تموم شد داستانش

  29. Avatar مهدی گفت:

    سریال هندی تموم شد

  30. Avatar Horia bb گفت:

    عالی بود فقط کاش موقعیت جان بهتر از این میبود

  31. Avatar Amirhossein گفت:

    جان بعد از پیوستن به وحشی ها ازدواج کرد؟

  32. Avatar علی گفت:

    پایان میتونبهتر باشه ولی یکی از پایان های درست بود تو فیلم نامه نشانه هایی از تغییر رنریس بود که اگه اون اتفاق تو فصل 8 نمیوفتاد بی معنی بود مخصوصا با مرگ دوستش اما راههایی برای عوض کردنش بود زنده موندن بعضی افراد بی دلیل بود البته من انتضار همچین پایان بدی رو داشتم همینطور که خیلی اتفاقات خیلی یهویی میوفتادن و حتی به شکر مسخره مثل همون بازی که که جادوگر با سایه رنلی رو کشت(در مورد ا مطمِن نیستم تا میتونم از نوشتن اسم طفره میرم)ف8 گات نشون داد فقط برای غافلگیر کردنت نباید نوشت و گاها باید ببینی تو چیکار کردی تغییرات دنریس میتونست این پایان رو رقم بزنه اما به نظر خودم این همه اتفاق برای جان که افتاد تا در اخر وارث حیقی بشه با شاه نشدنش بی معنی بود انگار این فرد از اول وجود نداشته و صرفا در جهت ابنکه برن میتونه حوادث رو ببینه نمیتونه اونو شاه کنه و دلایل باید بیشتر باشه و فکر کنم چون وجودش شخصیت تاثیر گذاری جز این صورت نمیشد باهاش ابنکاو کردن انگار شخصیت حذف شده ای رو روی کار اوردن و شخصیت مهمی رو حذف کردن و انتخاب خود پادشاه میتونست مسِله چالش برانگیری باشه که در حد 5 مین جمع شد که نشونه این بود که میخواستن زود تر برن خونه بخوابن و فیلمو تموم کنن:)از افرادی که زنده موندن برخی نقش های جزیی هست که میتونست مرده باشه و برخی اشخاص بزرگ که میتونست بمیره حتی فیلم میتونست با مرگ جان تموم شه و تحول دنریس همینطور که بار ها تحول دز جان دیدیم مشکل فصل 8 از این بود که تو فصل 7 اشتباه کردن خوبیش این بود که شخصیت ها ویژگی هاشون رو حفظ کردن مثل خیرخواهی تیریون و البته عمل نشدن قول سرسی فکر میکنم پایان برنامه ریزی شده کار رو خراب کرد کاش اونقدر دقیق نیودن و پایان های بهتر رو بررسی میکردن

    • Avatar Amirhossein گفت:

      یک سریال میخوان بسازن به نام (خانه اژدها) موضوع اش مال 300 سال پیش از گیم اف ترونز هست

    • Avatar محمد گفت:

      سلام لطفا نظر ندید اینجوری بهتره یا اونجوری.چون در سریال گیم اف ترونز هیچ چیزش رو نمیتونید پیش بینی کنید حتی بازی بازیگراش به خاطر همینه که شاهکاره

    • Avatar امیرحسین لنیستر گفت:

      سلام… در مورد جان اگه یادتون باشه در یکی از قسمت های سریال ملیساندرا یک پیشبینی رو بازگو کرد که «یک شاهزاده(مرد یا زن) تارگریان دنیا رو به صلح میرسونه»؛ در این صورت وظیفه جان تنها این بود که با کشتن دنریس صلح رو به دنیا برگردونه و درواقع این پیشبینی یه گمراه کننده برای بیننده ها بود تا اونها رو با انتخاب برن استارک برای پادشاهی غافلگیر کنه(چون انتظار داشتن جان باشه)… از نظر من اینکه جان پادشاه نشد کاملا درست بود اما اینکه اون شورای شش قلمرو رو برای انتخاب شاه ایجاد نکرد اشتباه بود، اینطوری هم اون رو بهتر می‌شد بعنوان یک آورنده صلح دونست(چون کشتن یک ملکه بی دفاع هنگام معاشقه خیلی کاری شاقی نیست) و هم می‌تونست تمام کننده کار پدرش ریگار تارگریان باشه و این می‌تونست یه ادای دین به خاندانش باشه(اگه کتاب رو مطالعه کرده باشی، این اول ریگار بوده که می‌خواسته شورا رو بسازه ولی فرصت نشده)…
      به هر حال بنظرم این سریال با تمام عجولی کارگردان ها به زیبایی کافی به پایان رسید و مطمئنم پایابندی نویسنده نغمه یخ و آتش تفاوت فاحشی با سریال خواهد داشت. من که راضی بودم…

  33. Avatar Lucifer گفت:

    ببینین اول از همه اونایی که میگن چرا جان با دنریس ازدواج نکردو از طرفیم ای کاش ازدواج میکردن ,باس بگم دنریس خودش میخواس ولی وقتی جان میفهمه دنریس عمشه چیکار کنه ؛/ بعدشم کاملا حقش بود که دنریس بمیره واسع سوزوندن کله شهر … و جان اگه میخواس حاکم بشه هم شمال طرفش بودن ,هم وحشی ها هم خیلی از مردم ولی بخاطر جلوگیری از جنگ قبول کرد تبعید بشه ,در کل پایان بدی نبود ,خوب هم نبودا ,ولی چون باعث شد هنوز بعد یه سال هنوز مردم درگیره ادامش باشن ,نشون از قوتشه؛/

  34. Avatar fatemeh گفت:

    ترجی میدادم وایت واکرا همشونو آبی کنن تا اینطوری سریالو آببندی کنن بره :/

  35. Avatar احمد.م گفت:

    وقتی یه فیلم از کتابش که یه نویسنده خلاق پشتشه جدا بشه همین میشه دیگه

  36. Avatar مهدی گفت:

    فصل9را بسازید و دنریس زنده شود و درآن باشد

  37. Avatar مهدی گفت:

    فصل 9رابسازید و دنریس در ان باشه

  38. Avatar فاطمه گفت:

    http://chng.it/2xFsyrLw9g
    برین تو این سایت امضا کنین ک دوباره ساخته شه فصل هشت باید برسه به 3 میلیون و الان نصف ارا رو جمع کرده…
    انتشار بدین

  39. Avatar فاطمه گفت:

    این پایان مزخرف ترین بود…
    امروز تمومش کردم قشنگ افسردگی گرفت نمیتونم کنار بیام اصلا…اه…خوشبختی و عاشقانه ها هیچی اصلا خوشم نمیاد…ولی این پایان مزخرف.. کاش صبر میکردن مارتین کتاب رو تموم کنه… بعد می ساختن…نمیتونم اینو بپذیرم.. در حق جان واقعا بی عدالتی شد…
    نویسنده این متن…ایا به نظرتون واقعا پایانش به جمع بندی خوبی رسید؟؟؟؟؟ خیلی چیزا با اصل داستان و عقل جور نیومدن..
    قبول دارم شورای پادشاهی بد نبود…ولی هیچ چیزش درست نبود اصلا..
    برن خودش میگه نه برن استارکم نه لرد جایی بعد راحت میاد میشه شاه…
    در حق جان اسنو هم بدترینکارو کردن..حداقل میتونست فرمانده گارد یا وارث تارگریان باشه نه اینکه بفرستنش به نایت واچی که بعد از پیمان با وحشیا و از بین رفتن نایت واکرا کاربردی نداره…
    خیییییییییییییلی مزخرف بود… ساعتا حرف واسه گفتن داره…

  40. Avatar جواد کیانی گفت:

    همین امروز سریال رو تموم کردم و افسرده گی گرفتم
    ای کاش تموم نمیشد
    ای کاش حداقل اینجوری تموم نمیشد
    ای کاش جیمی لنیستر و سرسی فرار میکردن
    ای کاش دنریس و جان با هم کنار میومدن
    ای کاش..

  41. Avatar meysam گفت:

    فقط یکی به من بگه چطور رهبر وایت واکرها با یه خنجر بمیره و تبدیل به پودر بچه بشه اونم با اون همه قدرت و چرا مرگا یهویی اتفاق میوفته با بیرحمی تمام دنریس با یه خنجر خیلی شیک مرد بعد جیمی با دوضرب شمشیر تا پیش سرسی تو قلعه رفت بابا اصلا مخ نویسنده رو سرویس خب ما هم به عنوان بیننده دل داریم

    • Avatar ERFUN گفت:

      اون خنجر والرین بود که مثل شیشه اژدها قدرت از بین بردن وایت واکرهارو داشت،و اینکه فقط یه دلیل داشت که تنها چیزی که ارباب شب یا همون رهبر وایت واکرهارو میکشت شیشه اژدها یا تیغه والرین بود(تیغه والرین هم بخاطر این ارباب شبو شکست دادچونکه در ساختن اون هم از شیشه اژدها استفاده کرده بودن)!
      و جواب اصلی به سوالت اینه که در جنگ انسان‌های اولیه و عجیب‌الخلقه ها چند نفر دختر که بهشون میگفتن بچه ها و فقط به کلاغ سیاه وفادار بودن،یه نفر انسان اسیر کردن و از شیشه اژده و یه افسون استفاده کردنو شیشه اژدهارو وارد قلبش کردن و بعد اون انسان اینطوری تبدیل شد به وایت واکر!
      بعد همون شیشه اژدهایی که اونو به وایت واکر تبدیل کرد،همینطور هم اون تنها چیزی بود که میتونست نابودش کنه،حالا فهمیدی که چرا فقط با یه خنر کوچیک لرد تاریکی کلا پودر شد و رفت هوا

      • Avatar shayan گفت:

        برای تبدیل شدن از یه خنجر خاص و جادویی استفاده شد که همون خنجر دست اریا بود

      • Avatar محمد کاظم گفت:

        آریا قبل از جنگ خنجرش رو داده بود به سانسا بعد یه نکته دیگه آتیش هم وایت واکر ها رو نابود می کرد ولی وقتی دنریس با دروگون نایت کینگ رو سوزوند نمرد پس اون با بقیه فرق داشت

    • Avatar abolfazl گفت:

      داش جالب تر از اون اون همه وایت واکر پشتش بودن بعد یهو آریا میاد میزنم فیلم هندی می‌دیدم بهتر بود

    • Avatar و گفت:

      چون اون خنجر خورد قلبش و شمشیر زخمیش کرد

    • Avatar هانیه گفت:

      خب ب خاطر اینکه اون خنجره از شیشه اژدها بود و به هر کدومشون میخورد پودر میشدن چه رئیسشون چه بقیه فرقی نداشتن

      • Avatar محمد اهواز گفت:

        خلاصه نظرات اینکه فصل آخر گنگ شد
        وباید فصل ۹رو بسازن
        اژدها دنریس رو برده زنده کنه
        جان اسنو برگرده حکومت کنه یا به هرحال خبر زنده شدن دنریس وادامه داستان ..این میشه یه فیلمی ولی با این پایان نه همه میگن ای کاش فیلمو نمیدیدیم

  42. Avatar MELEMT گفت:

    واقعا این سریال محشر بود
    اما از فصل ۴ به بعد کم کم سریال شروع به افت کرد چرا که داستان رو از کتاب اصلی جدا کردند
    واقعا قسمت اخر افتضاح بود و نمره ۴.۱ گرفت
    واقعا با افتضاح فصل اخر حق داده نمره اش از بریکینگ بد کم تر باشه

    • Avatar مهران بهرامی گفت:

      واقعا قسمت اخر و یکی مونده به اخر رید 😭😭دنریس و جان باید ملکه و شاه میشدن اخه چرا دنریس قاطی کرد زن خوبی بود خاک تو سر نویسنده و کارگردان بعد اون همه قسمت یهویی به دنریس نقش منفور دادن

  43. Avatar Arman گفت:

    بازی تاج و تخت یک سریال بسیار زیبا و اکشنی بود ولی چند مورد جزعی در قسمت اخر داشت ۱-چرا جان بعد از مرگ دنریس پادشاه نشد از اول اون پادشاه ب حق بود چون اون یک تارگرین بود و همه ی مردم وستروس دوستش داشتن بنظرم نویسنده اینجارو خراب کرد چون جان باید پادشاه میشد نه یک فلج۲-نویسنده باز یک جایی خراب کرد اونم این بود که چرا دنریس شهر به اون بزرگی نابود کرد ،ولی دک میکنم چون از اژدهاش ناراحت بود ولی به هر حال می تونستند جوری کنن که دنریس اون شهرو نابود نمیکرد و به همرا جان بر هفت قلمرو حکومت میکردند۳-یا حداقل نویسنده جوری تنظیم میکرد داستان که جان به شمال میرفت و به اونجا حکومت میکرد.

    در کل سریال بسیار عالی و جذابی بود ،که شروع قوی و پایان ظعیفی داشتند و درکل حتما به کسایی که هنوز این سریال زیبا ندیدند پیشنهاد میکنم که حتما حتما ببینند

    • Avatar Ali tgs گفت:

      اوبرین مارتل 4تا فرزند داشت(تو فصل 5 برادر اوبرین گفت)
      3 تاشون مردن ولی یکیشون زنده موند و همون به دورن حکومت کرد

      • Avatar امیر گفت:

        سلام،پیامتو الان دیدم،میخواستم بگم تنها نیستی،حدود ۲۰روزه که سریالو تموم کردم و هنوز افسرده و ناراحتم،خیلی وابسته سریال شده بودم و جزئی از زندگیم شده بود واقعا،عاشق این سریالم،

    • Avatar Armin گفت:

      ایا کسی میدونه ادامه داره یا نه خواهشا هر کی میدونه جواب بده خواهش کردم لطفا
      بهترین از این سریال نمیاد و نخواد امد واقعا خیلی قشنگ بود من تو یک هفته کل سریال رو تمام کردم وتما ترسم این بوده که تمامش کنم و همین دیروز صبح تمامش کردم و وقتی که فهمیدم دیگه ادامه این سریال ادامه نداره بغض گلمو ول نمیکنه و تا الان ناراحت و افسرده م بنظرتون دیگه ادامه داره یا نه مثلا میتونن مادر اژدها رو زنده کنن همونطور که جان و زنده کردن و اژدهاش اون ببر پیش اون عابد اعظم خدایی نور که تو فصل 6 با واریس و تیرون حرف زد و گذشته ی واریسو بش گفت ببرن و زنده بشه دوباره سریال جذاب میشه مادر اژدها بیاد واسه کشوندن چرخه واقعا قشنگ میشه و هزار روش دیگه برای ادامه ش هست ولی درست اگه سریال خیلی ادامه پیدا کنه زشت میشه ولی این واقعا فرق خیلی هم فرق داره

      کسی اگه میدونه ادامه داره خواهشا لطف کنه بگه

  44. Avatar حمزه گفت:

    سلام فیلم قشنگی بود آخرین فصل فهمیدم دنریس باید ملکه جانشین هفت پادشاه اقلیم بشه ولی جان کشت اگر دنریس جانشین میشد فیلم تمام میشد و ادامه داره فیلم بسازید 🙂🙂🙂
    همش به فکر استارک ها باید همه زنده بمونه یه دفعه تک تک استارکی ها کشتن فقط آدمایی که به استارکی ها میکشتن فحش میخورن خیلی احساس غمگین بود 😩😩😩

  45. Avatar abolfazl گفت:

    فکر میکردم ند استارک تا آخر زنده بمونه زودتر از هرکی البته جز دوستش مرد
    کلا نویسنده دوست داره شخصیتای اصلی رو بکشه
    راحت ند استارک رو کشت
    راحت راب استارک رو کشت
    راحت وارث تاج و تخت برادر دنریس رو کشت
    راحت خود دنریس رو کشت
    راحت جافری و سرسی و کینگ اسلیر رو کشت
    کال دروگو میتونست تا آخر زنده بمونه چون خیلی قوی بود
    چرا وایت واکر ها بخاطر مرگ رئیسشون به اون راحتی افتادن و کلا وایت واکری وجود نداره؟؟
    پس اونهمه پسر که اون یارو تقدیم میکرد برای تبدیل چیشدن؟
    معشوقه دنریس چرا کلا محو شد!!
    جادوگرا که ۱۳ رو نابود کردن هر کدومشون میتونستن بیان سراغ دنریس
    دنریس چرا آخر کل یه شهر رو به اتیش کشید مگه نمیگفت من مثل پدرم نیستم و با بی گناها کاری ندارم؟؟
    شخصیت no-one خیلی بدرد نخور بود، خدای چند چهره بود ولی حاضر نشد تو جنگ زنده ها شرکت کنه در صورتیکه مهارتش در حدی بود که نزدیک ده نگهبان رو یه جا کشت تا سه نفر بتونن از دروازه رد شن
    آریاتا حدی کتک خورده بود که هیچ ضربه ایدرد آور براش نبود
    مهارتش بیشتر از هرکسی بود تنها زن شوالیه
    رو راحت تو تمرین شکست داد
    چرا اینقد ضعیف بود داخل جنگ
    خیلی از شخصیتا یدفعه ای محو شدن
    یه بانوی قرمز بود بجز شخصیت اصلی
    اصلا اون چیشد؟؟
    معشوقه دنریس چیشد؟؟
    چرا یکی از اونایی که به لرد نور خدمت میکردن تلاش نکردن کسی رو که زنده میکرد رو زنده کنن حداقل درحد تلاش
    برن نمیتونست آینده رو ببینه فقط با تجربه های گذشته پیش بینی میکرد
    در کل فیلم و کتاب خیلی عالی بود هرچند یکم مورد داشت تو فیلم
    ولی نویسنده عالی هستن جناب ار ار مارتین

  46. Avatar abolfazl گفت:

    به نظرم مسخره ترین کاراکتر no-one هست
    و همینطور آریا،
    ایشون میتونست تو یه زمان نزدیک ده تا نگهبان رو بدون اینکه کسی متوجه حتی مرگشون بشه بکشه که سه نفر از دروازه رد بشن
    بعد آریا این همه تلاش میکنه و کتک میخوره تا جاییکه اصلا درد براش معنی نداره، میتونه یه زن شوالیه که کلیگن رو شکست داد رو راحت تو تمرین شکست بده بعد میاد اینهمه داد و فریاد میکنه و شبیه ماهرا نیست
    همه موهاشون شببه پدرشونه ولی جان چرا تارگرین هست ولی موهاش سفید نیست؟؟
    چرا برادر دنریس با قیر داغ که نباید یه اژدها رو بکشه مرد ولی پسرش سوار اژدها میشد و کلا اژدها به دید همخون نگاهش میکرد چون وقتی دید مادرشو کشت فقط تخت آهنی رو ذوب کرد!! یعنی این حیوون فهمید بدبختی کل آدما اونه دنریس و راب استارک و ند استارک و بقیه نفهمیدن
    گفتم ند استارک، فکر میکردم زیاد دووم بیاره اول از همه مرد😂
    بعد ایشون مثلا داناترین مرد هفت پادشاهیه اینطوری ابلهانه مرد!!
    وایت واکر ها فقط با مردن دو تا از اصلیا کلا با مرگ سه تا کارشون تموم شد، خیلی کمتر چیزی که انتظار میرفت بود،
    مادر شرین کل عمرش بی محلی میکرد به بچش و استنیس عاشق بچش بود ولی هربار با نماد میخواست کاری کنه بچش گیر بیوفته و خودشو قربونی جنگ کنه!!
    جان و دنریس میتونستن باهم فرمانروایی کنن چیزی که هردوشون بدشون نمیومد بعد جان میاد بخاطر حرف تیریون هم خودشو گیر میندازه هم راحت عمشو میکشه😂😂
    در کل هم فیلم خوبی بود، هم نویسندش دانا بود قطعا باز میتونه بترکونه

  47. Avatar sj گفت:

    سوالی که برن میتونه آینده رو ببینه یا نه جوابش تو فصل سه قسمت دو هستش اگه یادتون بیاد اون موقعی که یارو پسر خوشگله و خواهرش میان پیش برن ،
    برن و پسره یه مکالمه ای دارن با هم که پسره به برن میگه تو یه وارگی و برن هم میپرسه به این معنیه که میتونم اتفاقایی که نیفتاده رو ببینم ؟ پسره هم جواب میده و هم اونایی که خیلی وقت پیش اتفاق افتادن رو هم میتونی ببینی

    • Avatar اچ گفت:

      قسمتهای فصل اول سریال بسیار گیج کننده بود و ارتباط خوبی با بیننده برقرار نکرده بود و جذابیت چندانی نداشت. سریال پر از دیالوگهای طولانی و خسته کننده بود، آخرش هم من افسردگی گرفتم. انتظار نداشتم دنریس مهربان و دلسوز مردم، ناگهان دچار تضاد اخلاقی بشه و یک شهر را با مردم بی دفاع به آتش بکشه و سپس به دست جان اسنو کشته بشه. دلم خیلی برای اژدهایش سوخت. خداخدا میکرم دنریس زنده بشه و با اژدهایش برگرده. کلاً من فیلمهای تخیلی دوست ندارم. این سریال رو به اصرار یک سی دی فروش خریدم نگاه کردم و خوشم نیامد. دیدن این سریال رو به کسی توصیه نمیکنم!

  48. Avatar m.j.kh گفت:

    سریال خیلی خوبی بود درسته دوفصل اخر یکم خراب کردن بخصوص قسمت آخر یکم مبهم شد ولی خداییش بهتر از فیلم های ایرانیه که تا نصفه تموم میشن بقیه فیلم رو باید حدث بزنی
    ولی این فیلم میتونست پایانی بهتر داشته باشه بخصوص اگه دنریس نمی مرد

  49. Avatar amir گفت:

    اگه توجه کرده باشین اولای فیلم کرستر که با دختر هاش رابطه داشته پسر هاش رو میبرده تو جنگل و به وایت واکر ها میداده که اونارو به وایت واکر تبدیل کنن اگر اونارو کسی غیر از نایت کینگ تبدیل کرده باشه ارتش مرده های دیگه ای هست و با توجه به تعداد دختران زیادش باید حدود نصف ارتش قبلی آدم داشته باشه یه سوال هم که اینجا پیش میاد اینه که چرادر اونروزی که دنریس برای مذاکره میره و میساندی رو میکشند تو اون قسمت چرا سرسی دنریس و فرمانده آنسالید ها و اژدهاش رو نکشت

    • Avatar آرین گفت:

      خیلی سریال قشنگ و خوبی بود. من که خیلی باهاش حال کردم و همیشه دلم می سوزه که این سریال تموم شد چون حالا حالا ها دیگه یه همچین سریال خفنی نمی بینیم. 😔.
      به نظر من یکی از موفقیت های بزرگ این سریال این بود که از اول داستان و سیزن 1 ما یه سری شخصیت اصلی داشتیم و داستان تقریبا دور اون ها می چرخید که به مرور یه سری از اون ها میمردن یا یه سری از اتفاقات براشون میفتاد و یا از خط داستانی حذف میشدن. چون همین فراز و نشیب ها و بالا و پایین شدن خط داستانی یک سریاله که باعث میشه مجموعه ای از احساس ها به مخاطب و بیننده دست پیدا کنه. احساس غم، نفرت، انتقام، شادی، دلسوزی، عصبانیت، مهربونی و…..
      مثلا همه ما از شخصیت ند استارک و راب استارک خوشمون میومد و دوست داشتیم از اول تا آخر پیشمون باشن. ولی بعد از کلی دلبستگی و وابستگی میمیرن اونم به طرز وحشتناکی و بدی به خصوص ند.
      درست بر عکس بیشتر فیلم و سریال های ایرانی که داستان و کارکتر ها از اول تا اخر سریال نه عوض میشن نه اتفاقی براشون میفته که بخواد حس هیجان رو ایجاد کنه و مخاطب رو وادار کنه که بخواد بیشتر به پای سریال بشینه و ببینه که چه اتفاقی قراره بیفته.
      به نظرم با تمام حرف هایی که بالا زدم راجب تغییر در کارکتور ها ولی کشته شدن دنریس و پایان و سرنوشت جان اسنو خیلی غم انگیز و سخت بود برامون بعد از اون همه علاقه و وابستگی به دنریس و جان. و به نظرم یکم زیاد روی بود که دنریس کشته شه. من خودم به عنوان یکی از طرفداران پر و پا قرص این سریال انتظار داشتم که عاقبت دنریس مثل پدرش نشه و تبدیل به یه فرمان روای عادل و مهربون باشه درست مثل همون دنریسی که از اول می‌شناختیم و درباره جان هم من به شخصه دوست داشتم بعد از اون همه سختی و تلاش برای برقرای صلح، آرامش و امنیت مردم جهان و سختی مادر نداشتن و محروم بودن از مهر و محبت مادری و از اون جایی که کتلین استارک زیاد توجهی به او نمی کرد حداقل یه پاداشی تو سریال داشته باشه. مثلا ای کاش جان پاداشاه 7 کینگدام میشد به جای برن. یا حداقل به وینترفل میرفت کنار خانوادش. یا مثلا لرد یه جایی میشد یا حداقل به عنوان آخرین و تنها بازمانده تارگرین ها به همون اولین قلعه ای که اجداد تارگرینش ساخته بودن میرفت و نصل تارگرین ها رو ادامه میداد و مانع منقرض شدنشون میشد به جای تبعید و رفتن از خاک وستروس. چون در نهایت بیشتر بیننده ها دنبال یه پایان خوش هستن نه یه همچین پایان غمناکی. نمیگم خیلی بد تموم شد ولی خب خوب هم تموم نشد و به عقیده من اون چیزی نبود که ما انتظار داشتیم.

      • Avatar میم گفت:

        واقعا دررابطه با نظرت موافقم منم خیلی دلم میسوزه که دیگ همچین سریال خفنی نیس که ببینم.
        در رابطه با جان هم واقعا درحقش بی انصافی شد و حداقل باید هویت واقعیشو رومیکردن وشاید بقیه ازش پیروی میکردن..و همچنین دنریس خیلی در قسمت یکی مونده به اخر عصبانیم کرد و واقعا داشتم با درد صحنه اتیش کشیده شدن شهرومیدیدم.بنظرم بعدازاین کارش اصلا لیاقت ملکه شدن نداشت و اژدهاش هم باید به جان میرسید و دراخر جان میتونست بااون اژدها بره یه جای دور و افراد وفادار به خودش رو پیدا میکردو…
        و نظراکثریت مخالفم بنظرم جان بعد اون ماجرا اگ بازم مجنون دنریس میموند خیلی بد بودو دنریس اگ هم ملکه میشد مردم ازش متنفر بودن چون شهرشونو به اتیش کشید و اکثر مردمم ک قتل عام کردپس جان کار درستو انجام داد..
        وهمچنین چون دنریس به قولی ک به تریون داده بود عمل نکرد تیریون نباید اینقدر خونسرد عمل میکرد..
        در کل سریال جذابی بود و اریا لیاقت شاه شدن و لرد جایی شدن رو داشت و اگه قراره ادامش روبسازن امیدوارم رو اریا بیشترمانوربدن ..

    • Avatar Got گفت:

      باهوش حتی اگر یک وایت واکر دیگه هم اونا را تبدیل کرده باشه بازم نایت کینگ وایت واکر تبدیل کننده را به وجود اورده یک سلسله مراتبه همه وایت واکر ها جد تبدیلیشون بر میگرده به نایت کینگ

  50. Avatar بیننده گفت:

    یکی از بهترین سریالها بود تا فصل ششم!!! یعنی از زمانیکه ارائه فیلم از رمانیکه فیلم ازش ساخته میشد جلو زد و این شد که دو فصل اخر بکلی تمام اصول سریال رو زیر سوال برد!!!!
    سوتی اول فیلم این بود که پسر هر پدر از رنگ موهاش مشخص میشد و همونطور که ند استارک و جان آرین فهمیدن که جافری بخاطر اینکه موهای طلایی و نه موهای مشکی داشت یه حروم زاده اس پس چرا جان اسنو پسر یه تارگرین موهاش مشکی بود نه نقره ای؟؟
    دوم اینکه برن بارها گفت که من کلاغ سه چشم هستم و دیگه برن استارک نیستم پس چرا به جنوب رفت واسه پادشاهی؟؟؟ اونکه دیگه برن نبود؟ زاغ سه چشم که ماله پادشاهی نبود!!!
    سوم اینکه بعد از نابودی وات واکر ها چرا دیوار باید باقی بمونه و نگهبانانش بمونن؟؟؟
    چهارم مگه به گفته بنجن استارک در پایه های دیوار طلسم هایی هست که نمیزاره مرده ها ازش عبور کنن چطوریه که دیوار فرو میریزه و اونها ازش رد میشن؟؟؟؟
    پنجم دنریس اژده های خودش رو بخاطر سوزوندن یه دختر بچه زندانی میکنه اونوقت یکدفعه تصمیم میگیره که شهر رو نه قلعه ای که سرسی داخلش رو آتیش بزنه؟؟؟؟
    ششم جان اسنو میفهمه که اخرین تارگرین مرد زنده از خاندانشه و میفهمه که دنریس عمه اش هست اونوقت نه خودش پادشاه میشه و نه اجازه میده که عمه اش به حکومت برسه؟؟؟ چرا دراگون بالای سر مادرش میشینه و قاتل مادرشو نمیکشه؟؟؟؟ چطور قبلا حتی با تهدیدم بقیه رو ذوب میکرد اما الان راحت میره؟؟؟
    مهمترین سوتی داستان در لحظه ای بود که جان و بقیه رفتن تا یه مرده رو بعنوان اسیر بیارن و در وسط یه دریاچه گیر کردن!!! اگه اولین باری که وایت واکرها به سم حمله کرد نگاه کنین یادتون میاد که اب قبل از رسیدنش شروع به یخ زدن کرد!! چطوریه که مردها بهمراه وایت واکرها یه روز پای دریاچه وایمیستن تا آب یخ بزنه؟؟؟ مگه آب زودتر نباید یخ بزنه؟؟؟
    من این سریال رو تا فصل ششم خیلی دوس داشتم اما بطور کاملا تابلویی دو فصل آخر رو جمع کردن که سریال رو ببندن!!! واسه همینم اینقد سوتی دادن و قسمتهای 50 دقیقه ای رو 90 دقیقه ای کردن و فصل های 10 قسمتی به 6 قسمتی تبدیل شدن!!!
    اگه بخوام نمره بدم سریال تا فصل 6 نمره 9.6 میگیره و دو فصل آخر نمره 4 میگیره!!!

  51. Avatar گلی گفت:

    دنریس از همون موقع ک اژدهاهاش بزرگ شدن یه سره تو فکر سوزوندن مردم بود… در طول فیلم و فصل های قبل چندین و چند بار اطرافیانش بهش تذکر دادن ک موقع خشم نباید تصمیم بگیری… ولی کلا طبعش ب پدرش رفته بود گویا…

  52. Avatar Javad گفت:

    اگه سریال خوب تموم میشد واقعا دیگه تموم شده بود و دیگه ساخته نمیشد ولی حالا که بد تموم شده باید منتظر باشیم تا فصل جدیدیرو ببینیم . خیلی چیزا میتونین تو فصل اخر ببینین که دلیلی باشه برای فصل جدید مثل اژدها که دنریس رو برد و همینطور شوهر دوم دنریس که تو مرین پادشاهی میکنه . بنظرم اژدها دنریس رو اونجا میبره.

    • Avatar گلنوش گفت:

      باهات موافقم با وجود اینکه الان خبری از ساختش نیست ولی فکر میکنم این داستان ادامه داره و در آینده شاهد قسمتهای بیشتری از این سریال موفق هستیم

  53. Avatar سگ شکاری=بازیگر فیلم=xd گفت:

    همه این سوسشرگویی ها رو ول کنیم برم سر اصل مطیلل ابا فصل9 میاد یا نهههه من معتاد این فیلم شدم اگه نیاد فوش کیدمم

    • Avatar Amir گفت:

      اره خدایی منم معتادش شدم 😭

    • Avatar Ibrahim گفت:

      سلام دوستان گیم اف ترونزی
      اول اینکه بگم این سریال با اختلاف بهترین سریال تاریخ بود و منم امروز آخرین قسمتش رو دیدم.
      من این سریال رو نشستم تو سه ماه دیدم و واقعا یه حس عجیبی بین من و کاراکتر هایی مثل جان دنیرس آریا و حتی تیون ایجاد شده بود.
      من میدونم بعضی هاتون از همون سال 2011 که فک کنم اولین قسمتش بود نشستید نگاش کردین میدونم شما هم مثل من به این فیلم اعتیاد پیدا کردین.
      مثل اینکه سریال تموم شد و دیگه فصل 9 ساخته نمیشه ولی آیا این درست بود که قسمت آخر رو اونطور بی ملاحظه بسازن؟
      میلیون ها بیننده منتظر یک پایان خوش و دل چسب بودن و کارگردان و طراحان و نویسندگان فیلم با کاری که کردن با دل میلیون ها بیننده بازی کردن.
      من شکایت اصلیم اینه که چطور ممکن بود که جان دنریس رو بکشه؟! جان که به خاطر دنریس با خواهر هاشم دعوا می‌کرد پس چطور کشتش اونم وقتی که دنریس اونقد دوستش داشت و خوشحال بود 😭
      راستش قسمت آخر سریال ذهنم رو بدجور مشغول کرده بعضی وقتا میگم کاش اصلا سریال رو نمیدیم یا کاش قسمت آخرش اونجوری تموم نمیشد.
      با تموم شدن این سریال من خیلی دل تنگش شدم و امیدوارم که سریال به هر نحوی که شده ادامه داشته باشه بماند که چندین سوال بدون جواب تو ذهن همه ی ما همونطور بی جواب مونده و تنها راه جوابشون ادامه سریاله.
      قسمت آخر واقعا دلم رو شکوند وقتی جان دنریس رو کشت و اژدها دنریس رو با خودش برد😭
      بعدشم حق دنریس و جان بود که پادشاه و یا ملکه بشن نه برن، جان اون همه سختی کشید و قدرت خیلی زیادی داشت بعد از مردن دنریس فقط جان میتونست فرمانروایی کنه😢
      مرگ دنریس تو قسمت آخر بد ترین سکانس و تلخ و گریه آور ترین سکانس ممکن سریال بود
      😭😭😭😭😭

      • Avatar میم گفت:

        گریه اورترین قسمتش کشته شدن چندین هزاربی گناه بود ک دنریس قتل عام کرد…جان کار عادلانه انجام داد واقعا👍🏻

        • Avatar رعنا گفت:

          اولینکه دنی خودش به سرسی گفت اگه تسلیم نشید کل شهزو میسوزونم حتی اگرم دنی این حرف رو به سرسی نزده بود واقعا اون همه دلیل وجود داشت که دنی به جنون برسه
          اگه بخایم حقیقتو ببینیم میفهمیم کسی که تیر خلاصی رو زد و باعث شد جنون دنی کامل بشه جان بود
          دنی به جان التماس کرد که جان به سانسا و اریا نگه واقعا کیه دنی با تمام وجود جان رو دوست داشت ولی جان بهش خیانت کرد ازونطرف فشار هایی که سانسا به دنی می اورد اگه جان اون مسئله رو نگفته بود و دنی رو با خودش بد نمیکرد ممکن بود جان بتونه جلوشو بگیره تا شهرو نسوزونه

    • Avatar جان اسنو گفت:

      بابا اه چرا تموم شد

  54. Avatar Ali گفت:

    فیلم دیگه ادامه نداره؟
    اصلا برای چی این فیلمو ساختن؟
    در کل خیلی فیلم **می تخیلی بود😂😂

  55. Avatar Maedeh_dn گفت:

    سلام ادمین … وقتی وایت واکرا از بین رفتن دیگه واسه چی جان به قلعه برگرده !!!! اون دیوار و بنا برای حفاظت هفت قلمرو از دست وایت واکرا و وحشیا بود که دیگه هر دو حل شد در طول فیلمنامه ……

    • Avatar Zahra گفت:

      برای این رفت اونجا چون هرکی بره به دیوار تموم گناهاش پاک میشه

      • Avatar محمد گفت:

        دیوای نمونده بود که….
        ثانیا با وحشی ها رفت باغ وحش نه اینکه به کلیسا تا گناهاش پاک بشه

        • Avatar ... گفت:

          سلام اتفاقا جان کار خوبی کرد ک دنریس رو کشت اگ مکالماتشون تو قسمت آخر گوش بدین میفهمین چرا کشتش چون دنریس میخواست کل جهانو مثل اون شهر تصرف کنه و اینجوری میلیون ها نفر میمرذن،
          ولی سوالی ک میمونه اینه ک دوتراکی ها تو نبرد مرده ها همشون مردن فوقش ده نفرشون زنده مونده بود ارتش پاکان هم همشون جلو قلعه مردن فقط ی تعداد کمی تو قلعه بودن ک وقتی مرده ها وارد شهر شدن همشونو کشتن و فقط اون فرمانده ها و مونده بودن پس چطور قسمت آخر ارتش دنریس انقد بزرگ بود؟؟در ضمن قسمت یکی مونده ب آخر هم افراد جان و کرم خاکستری برابر بودن ولی تو قسمت آخر افراد کرم خاکستری بیشتر شدن
          اونیم ک بچه هاشو میداد وایت واکرها تو همون قسمتا گفت ک کلا نود خورده ای پسر داده به اونا ارتش مردها صد هزار نفر بودن چی میگید ک اون پسرا اندازه نصف ارتش بودن ؟؟نایت کینگ هم خالق همه وایت واکرها بود خوب وقتی اون بمیره همه وایت واکرها میمیرن حتی اونایی ک خودش تبدیلشون نکرده بود و یارانش تبدیل کرده بودن وقتی خودش بمیره یاراش هم میمرن و حتی اونایی ک یاراش تبدیل به وایت واکر کردن ،اژدها هم جان رو نکشت چون جان تارگرین هست اگ تارگرین نبود میکشتش ، تنها بدی فیلم نابود کردن شهر بود اگ نابود نمی‌کرد بهتر میشد حالا ک نابود کرد جان باید شاه میشد ن اینکه تبعید بشه
          البته اینم در نظر بگیرین ک اگه فیلمو با خواست ما تموم میکردن بعد ی هفته فیلمو فراموش میکردیم ولی با این کارشون همیشه این سریال تو ذهنمون هست

          • Avatar میم گفت:

            وااای بلاخره یکی پیداشد که نظرعاقلانه بده..منم کاملا با کشته شدن دنریس موافق بودم و همین که تنها بدی فیلم نابودکردن شهر بود…کلا حرفات درست بود بانظرت موافقم

        • Avatar حاجی گفت:

          بنظرم دنریس باید یکم باهوشتر و مستقل تر میشد در طول سریال مثل سانسا که بعد اتفاقاتی که براش افتاد زرنگ تر شده بود بعدشم اژدها ها نباید به این آسونی میمردن یا حداقل نسلشون به بن بست نمیرسید و با این نقش منفی که دنریس تو فصل آخر گرفت تارگرین ها نسل اندر نسل بی رحم و نامسلط به خود و نالایق جلوه کردن درحالی تو فصل قبل چندجا گفتن دنریس مثل شاه دیوانه نیست باید تارگرین ها قدرتمند و باشکوه تر بودن اونا وارثان اژدها بودن

      • Avatar علیرضا گفت:

        فصل آخر بزرگترین خیانت تاریخ رو به مخاطبا کرد بزرگترین سریال که میتونست بهترین بشه با بدترین پایان بندی ممکن به زباله دان تاریخ پیوست تا درس عبرتی بشه برای بقیه نویسنده ها تا یه وقت هوس نکنن مخاطبشون رو خر فرض کنن

  56. Avatar سلام گفت:

    اگر کسی دلیلی داره واسه اینا بگه:
    چرا نایت کینگ بااتش اژدها نمرد
    چرا جادوگر سرخ خودشو اونطوری کشت
    چرا جان از دیوار رد شد
    چطور دیوار تو یه قسمت درست شد

    • Avatar SHADOW گفت:

      چون نایت کینگ مرده نبود و هیچ دلیلی مبنی بر اینکه با آتش بمبره نبود حتی تو قسمت های قبلی فیلم هم گفت
      چون یه تقدیر نبود و میدونست که میخواد بمیره (خدای نور بهش گفته بود)
      چون از اول به اون طرف دیوار علاقه داشت و در قسمت آخر هم که به خاطر قتل دنریس به اونجا تبعید شد
      دیوار از اول درست بود کی گفته تو یه قسمت درست شد

  57. Avatar عاطفه گفت:

    آریا کلی وقت گذاشت ک بتونه بی چهره باشه آخرشم از تواناییش کلا دو سه بار استفاده کرد😒😒😒😒😒😒

  58. Avatar Hadi گفت:

    به نظر من بهترین سریال تاریخ بود و بهترین سکانس
    انتقام جان اسنو از رمزی و پس گرفتن وینترفل این خودش بزرگترین پیروزی بود
    البته ناگفته نماند
    سکانس های پایانی پیام های بسیار بزرگی داشت
    دیالوگ های ناب
    سزای عشق مرگ
    و وظیفه مرگ عشق

  59. Avatar علی اصغر گفت:

    خیلی از اتفاقات و داستان ها مبهم موندند . سریالی که پر از دیالوگ های فوق العاده و داستان هیجان انگیز بود نباید اینطور به پایان میرسید . نایت کینگ خیلی عظمتش بالاست ولی تو سریال توی یه قسمت تمومش کردند . در اصل وقتی نایت کینگ حمله کرد ، همه مردم از ترس به خودشون میلرزیدن و زیر زمین پنهان شده بودند . جنگ چند روز طول کشید ، ده ها هزار نفر از دوتراکی ها و ارتش پاکان به راحتی کشته شدند و طی هزار حمله ای که به سمت نایت کینگ شد هیچکس نتونست از بینش ببره (نه با آتیش نه با شیشه دراگون و نه با هیچ چیز دیگه ای)و در آخر آریا استارک با بدنی پر از زخم و خون به صورت شانسی نایت کینگو میکشه ؛ ولی تو فیلم به راحتی نایت کینگ و ارتشش از بین میرن . نایت کینگ عظمتش بالاتر از اونه که اینطوری بمیره . واقعاً متاسفم
    این برای بینندگان فقط یه سریال نبود ؛ بلکه سفر به سرزمین رویاها بود و با دیدنش لذت میبردند .
    ولی سریال به گونه ای تموم شد که پس از 8 سال انتظار باید واقعن انسان براش تاسف بخوره !
    مرگ تیون گریجوی ، مرگ جیمی کنار خواهرش ، مرگ اهالی پر نشاط وِستروس ، مرگ دنریس و تبعید شدن جان به شمال واقعن غم انگیز بود .
    کلی حرف هست که بخام بگم … واقعن با این سریال اشک ریختم و کسایی که از پایان ناراضی بودند رو درک میکنم . فقط بهتون میگم منتظر باشید …

    • Avatar Maedeh_dn گفت:

      اینکه اریانا تو اون فضا تونست وایت کینگو از بین ببره خودش فوق العاده بود …. خدایی همه محاسباتمونو بهم ریخت کی فکرشو میکرد اریانا تموم کننده باشه …. اینا یعنی درگیر کردن ذهن مخاطب به فیلم … و اینکه منم خیلی متعجب شدم … ولی تحلیل که میکنم فیلمو برام روشن تر میشه …. شاید میخاد بگه گاهی اوقات اون موقعی که اصلا انتظار نداری همه ی اون چیزی که میخوای برات اتفاق میفته توی یه لحظه ….. کلا محشر بود همه همش پر پیام بود…. با همه اینا من دوسش داشتم و سخت اعتقاد دارم که بهترینه

  60. Avatar .......reza گفت:

    دنریس حقش بود اونارو بسوزونه چون اژدهاشو زدن اژدها هاهم مثل بچش بودن خودتون اگه بچتونو از دس بدید چیکار میکنید درسته که بگیم کار مردم نبود ولی اگه منم جای دنریس بودم بچمو از دس داده بودم به هیچ کس رحم نمیکردم .جان هم نباید میکشتش اگه من جای اژدها بودم جانو همون جا کباب میکردم ولی من خودم دوس داشتم جانو دنریس بهم برسن یه حکومت خوب تشکیل بدن قسمت اخرش شاید نزدیک ۱۵ دقیقه گریه کردم من دوس دارم این فیلم ادامه پیدا کنه با همین اسم یه شخصیت جدیدی بیاد تو داستان اژدها بره بیارتش دنریسو زنده کنه ولی حیف که دنریس /خانم کلارک از فیلم خدا حافظی کرد

  61. Avatar ....... گفت:

    دنریس حقش بود اونارو بسوزونه چون اژدهاشو زدن اژدها هاهم مثل بچش بودن خودتون اگه بچتونو از دس بدید چیکار میکنید درسته که بگیم کار مردم نبود ولی اگه منم جای دنریس بودم بچمو از دس داده بودم به هیچ کس رحم نمیکردم .جان هم نباید میکشتش اگه من جای اژدها بودم جانو همون جا کباب میکردم ولی من خودم دوس داشتم جانو دنریس بهم برسن یه حکومت خوب تشکیل بدن قسمت اخرش شاید نزدیک ۱۵ دقیقه گریه کردم من دوس دارم این فیلم ادامه پیدا کنه با همین اسم یه شخصیت جدیدی بیاد تو داستان اژدها بره بیارتش دنریسو زنده کنه ولی حیف که دنریس /خانم کلارک از فیلم خدا حافظی کرد

  62. Avatar Òwàìś گفت:

    نباید اینطور تمامی داشته باشه باید فصل نهم هم بیاد

  63. Avatar سجاد گفت:

    اغا سریال به این قشنگی انگار اینا دیگه خسته شده بودن زود جمش کردن رفت، این سریال باید فصل هشت به نایت کینگ میرسید فصل اخرم به جنگ سره تخت پادشاهی ، خداوکیلی ما چند فصل مو به تنمون سیخ شده بود که وایت واکرها قراره بیان ،اون اپیزودم واقعا هیچکس هیچی نفهمید انقد تاریک بود، این سریال باید برای اپیزود پایانیش یه شاهکار خلق میکردن باید یکم کشش میدادن حداقل تا فصل نهم

  64. Avatar ق گفت:

    خیلی بد تموم شد😓😡😥😭😭😭

  65. Avatar حامد سعادتی نژاد گفت:

    ایا فیلم تاج و تخت فصل جدیدیی خواهم داشت جز فصل اخریعنی فصل 8 فصل 9 هم داره لطفا جواب گو باشید اگه داره کی منتشر میشه

    • Avatar شهرام گفت:

      تمام هدف این سریال جنگ با وایت واکرها بود و از اولین قسمت تا فصل هشتم همه منتظر این جنگ بودیم. واقعا مجبور بودن که تو یک قسمت این جنگ رو تموم کنن؟ نایت کینگ با اون همه توانایی باید تو اولین حمله به انسانها اینقدر ساده کشته میشد؟

    • Avatar ........ گفت:

      قطعا تموم شده چون همین فصل ۸ رو بزرور ساختن !

  66. Avatar رضا رشیدی گفت:

    این همه بشینی وقتتو بزاری برا تماشا این فیلم. ارزششو داشت البته تا قبل از قسمت ۴ فصل ۸.
    ولی آخرش خیلی چرت تموم شد. جان اسنو این همه دلاوری شجاعت از خودش نشون داد این همه ب مردم اهمیت میداد آخرش باید تنها بدون هیچ کدوم از اطرافیانش ب جای دوری تبعید بشه و پادشاه نشه دنریس نباید اون شهرو میسوزوند. یا اگع قرار بود خشمشو خالی کنه. مردم رو نمیکشت. بعد جان هم مجبور نبود بکشش. بیشتر شخصیت های فیلم مردن. و جان هم تبعید شد کسایی هم ک زنده موندن هر کدوم ب جایی دوری رفتن. این پایان خیلی غم انگیز بود مخصوصا لحظات آخرش که موزیک پخش میشه جان و وحشی ها هم دارن از بین درختا رد میشن. پایان خیلی غم انگیزی داشت. حداقل نباید جان تبعید میشد. یا. دنریس کشته. باید ی کم پایانشو. جذاب میکردن ن غم انگیز.
    این پایان حتی میتونه بعضی از تماشاگرا این فیلم رو افسردع. یا. شکست روحی بهشون بدع
    شاید ما هیچی از فیلم سازی ندونیم ولی فیلمو برای رضایت از ما یا همون تماشاگرها میسازن. پس چرا نباید حداقل. ی کمی از پایان فیلم. مارو خوشحال کنه. یا باعث رضایتمون شه. نه اینکه همه کشته شن مخصوصا دنریس و جان هم تبعید و این دو بهم نرسن. موزیک فیلم یکی از نقاط قوت فیلمه ک رامین جوادی زحمتشو کشیدع. خیلی موزیک خوبی بود. ولی پایان داستان. افتضاح بود. با وجود کشته شدن دنریس ونرسید او و جان ب هم. وکشته شدن بسیاری دیگر از شخصیت ها

    • Avatar محمد گفت:

      عزیزم دنریس عمه جان بود هیچ وقت به هم نمی‌رسیدند غصه نخور کچل میشی

    • Avatar ...... گفت:

      پایانهای بد فیلم رو به یادماندنی تر میکنه

    • Avatar بنفشه گفت:

      بنظر من داستان از حد توانایی و ظرفیت نویسنده هاش فراتر رفت…یعنی داستان بجایی رسید که نویسنده ها توانایی و هوش لازم برای پردازشش رو نداشتن و خیلی مبتدیانه فقط جمع بندیش کردن…بنظر من پایان جان اسنو باید همین می بود،، قهرمان ی که بر اصول خودش تا پای جان ایستادگی میکرد و محافظت از انسان ها بزرگترین رسالتش بود و وقتی به هدفش رسید دیگر جای ماندن برای خودش نمی دید…در واقع پادشاهی برای جان هدف نبود و هدف او بسیار والاتر از پادشاهی….اما نباید اینطور می رفت،، تبعید شدن او بسیار ناعادلانه و مغایر شان قهرمان یک داستان بود…داستان باید بگونه ای پیش میرفت که او به انتخاب خودش پادشاهی را کنار بگذاره و بره..درست مثل یه قهرمان نه اینکه بعد از آونهمه از جان گذشتگی در نهایت ناباوری تبعید بشه اونم بخاطر نظر یه آویژه گستاخ!

  67. Avatar احمدرضا گفت:

    احتمالش خیلی زیاده که یه سریال دیگه شروع بشه با یه اسم دیگه که در ارتباط با گیم آف تروتز باشه. مثل انیمیشن سریالی ترولز هانتر که بعد از تموم شدنش سریال آرکدیا پخش شد که به اون داستان ربط داشت و چندبار شخصیت های آرکدیا با شخصیت های ترولز هانتر روبه رو شدن‌

  68. Avatar alir گفت:

    تمامی نا راضی ها از پایان سریال متعصفانه یه یک نکته اساسی توجه نمیکنن : که داستان اصلی که نوشته مارتین باشه هنوز ناقصه و دو جلد از کتاب باقی مونده در نتیجه یا باید راه سریال از کتاب جدا نمیشد و چندین سال برای هر فصل صبر میکردیم و هنوز توی فصل 5 یا 6 میبودیم و یا باید یه جوری با تخیلاتشون سر ته پروژه رو هم میاوردن
    دقت کنید که تمامی شخصیت پردازی های عمیق سریال تمامش وامدار کتاب مرجع هستش و کتاب هم ناقص بنا بر این بسیار طبیعی بود که خیلی از زوایا رو به نحوی جم جور کنن بره چون هیچ کس از اصل ماهیت خیلی از اتفاقات رخ داده خبری نداره مگر اینکه داستان اصلی تکمیل بشه
    مثلا نزدیک چندین سال برای شاه شب شخصیت پردازی شد اما دیدیم که همش با یه صحنه تموم شد رفت و هیچ وقت دلیل حضورش و هدف اصلیش رو متوجه نشدیم . چون احتمالا سازنده ها چاره ای جز این نداشتن و خودشون هم بیشتر از ما نمیدونستن.

    اگه موارد بالا رو در نظر بگیریم از نظر من پایان بسیار خوب و متعادلی بود و نمیشه چندان بهش خورده گرفت.

    امیدوارم در اینده یه ریمک ازش ساخته بشه و به جای اقتباس از تمامیت داستان سریال بسازن.

  69. Avatar جان تارگرین گفت:

    اگه به داستان پادشاه شدن داستان جان اسنو از همه بهتر بود حداقل اش این بود که یک بار از مرگ برگشته بود و اینکه در قسمت های قبلی دوتا از فرماندهان پادشاه را گشت .به نظرم برن همون پادشاه شب است آخه تنها کسی که در هنگام وارگ کردنش دیدش و به اون دست زد پادشاه شب بود و اینکه جای دست پادشاه شب روی دست برن موند و از این نکته میخوام این نتیجه را بگیرم که اگه پادشاه شب میخواست برن را بکشه همون جا که برای اولین با دیدش میتونست

  70. Avatar مرتضی گفت:

    این برام مبهم شدکه توی هرقسمت رهبروایت واکرهاپادشاه شب.یکی نبودن اگه توجه کرده باشین چنتابودن.وچراباکشته شدن یکیش همه مردن.وهیچ وقت اوناخودشون واردجنگ نمیشدن فقط بقیه روتبدیل میکردن وبقیه میجنگیدن ودراخراون چندنفرکاری نداشت کشتنش برای بقیه ارتش مردگان. این یکم مسخره میومد

  71. Avatar ابوذر گفت:

    دوستان جواب تمام سوالاتتون رو در سریال بعدی با عنوان بلود آف مون خواهید گرفت این سریال اتفاقاتی رو نشون میده که همه رو شکه میکنه اژدها دنریس رو به سرزمین ولانتیس میبره تا توسط جادوگران مو قرمز دوباره به زندگی برگرده ، قیام اصلی وایت واکرها در راهه و اینو بدونید که تا زمان نابودی هفت وایت واکر بزرگ کماکان اونها به بقای نسل ادامه میدن که این ۷ نفر در فصل ۳ نشان داده شد که یک نوزاد رو در زادگاه وایت واکرها به صورت زنده به وایت واکر تبدیل کردند ، برن اژدها رو برای جنگ پایانی نیاز داره ، اگر سوال دیگه ای بود در خدمتم این ای دی اینستاگراممه
    @abozarzamani70

  72. Avatar آرین گفت:

    نایت کینگ با اون همه قدرت اونطوری خیلی مسخره مردو همه وایت واکرا از بین رفتن!!! تو یه اپیزود از بین رفتن بدون این که جنگیو ببرن!!!! دنریس 8 تا سیزن برای مردم جنگید بعدش اومد همرو سوزوند!! جان اسنو تارگرین بود برای هیچی!!! بعد این همه وفاداری اومد دنریسو کشت!!! برن کلاغ سه چشم شد بعد این همه فصل هیچ علاقه ای به پادشاهی نداشت حقیقت راجع به جان نگفت!!! سانسا تیریون یا آریا هم نگفتن!! تازه حالا خیلی چیزا و شخصیتا که مبهم موندن به کنار!!! یعنی 8 سال منتظر اینجاش بودیم خیلی جالبه!! :)))

  73. Avatar محمد گفت:

    تا الان سریالی به این زیبایی، پیچیدگی و کیفیت ساخته نشده و به بهترین نحو ممکن هم تموم شد. اگر غیر از اینه بهترین سریال دنیا معرفی نمیشد
    بهترین اتفاق ممکن این بود که دنریس کشته بشه چون داشت کاملا به پدرش تبدیل میشد و می خواست همه مردم مخالف خودشو بسوزونه.
    و جواب خیلی از سوالاتی که شما بهشون گفتی ابهام مشخصه و برطرف نشدن شون دلیل داره، دلیل شون اینه که داستان بطور کامل تمام نشه تا بتونن چند سال دیگه فصل ۹ سریال رو بسازن.

  74. Avatar دیانا گفت:

    یعنی چند تا کامنت گذاشتن اینقد باعث حسادت شما میشه

  75. Avatar سید علی گفت:

    ابهامات زیادی از خودش به یادگار گذاشت، شخصاً سر درد گرفتم، از خودم و همه بینندگان معذرت خواهی میکنم بابت اینهمه تماشا و چشم انتظاری فصل ها… اون از جنگ با پادشاه شب، ملک اللیل، نایت کینگ که واقعاً خیلی کم کاری شد، این هم از پایان ماجرا، اژدها یه سره شده بود، ارتش طلایی در یک چشم بهم زدن متلاشی شد، ناوگان گریجوری به باد فناء رفت، اژدها رفت به قهقراء… با اینهمه تبحری که در طول فصل های قبلی از خودشون نشان دادن، اما در این فصل و مخصوصاً در انتها صرفاً خواستن تمامش کنند حالا یا به میل خودشون و یا اینکه خودمون رو گول بزنیم که ذائقه بینندگان برایشان مهم بوده…

  76. Avatar Cpt.shahryar گفت:

    انقد زد حال خوردم که دیگه تصمیم گرفتم هیچگاه سریال نبینم و این اخرین سریال عمرم بود که دیدم

    • Avatar علی گفت:

      باهات موافقم دوست عزیز واقعا ضد حال خوردیم هیچوقت فکرشو نمیکردم اینجوری تمومش کنن دوست نداشتم در اخر شاهد مرگ دنریس باشم و خیلی اتفاقای دیگه که اینجوری رقم خورد ولی امیدوارم بتونن یه جوری این گندی که زدنو جمعش کنن و جواب تمام سوالایی رو که تو ذهنمون هستش رو بدن و یکی از خواسته های من به عنوان یک بیننده این هستش که با وجود چاقو خوردن دنریس اژده ها اونو جایی ببره که دوباره بتونن به زندگی برش گردونن مثل جان که یک بار مرد و زنده شد.

  77. Avatar علیرضا گفت:

    من احساس میکنم تو غیر قابل بیش بینی بودن تو این فصل زیاده روی کردن. اگه بخاین بصورت سطحی نگاه کنیم میگیم : اره بایان خوبی بود ولی نه باسه یه سریالی که 8 سال طول کشید به اینجا برسه . در نتیجه خودشون میخاستن سرشو هم بیارن ولی بعدا متوجه میشن این سریال با اینهمه بیننده هنوزم جا داشت که ادامه داشته باشه …. فکرشو بکن یه شخصیت بی خاصیت اخر باید کینگ بشه -_-

  78. Avatar مسعود گفت:

    خانوم مجدی عمداً این مقاله ها رو مینویسه تا مردم بریزن سایت و کامنت بدن و بازدیدها بره بالا! وگرنه هر آدم فیلم/سریال بازی میدونه که این فصل افتضاح بود. حتی کلارک بازیگر نقش دنیرس ازش میپرسن قسمت آخر چطوریه؟ دیدید با چه خنده مسخره می کنه! خیلی بامزه بود حرکتش.

    واقعاً مسخره بود. امتیازش تو سایت IMDB شده 4.3 این یعنی افتضاح جناب مجدی. عده ای ناراضی نه عزیزم بگو 90 درصد مخاطب ناراضی!

  79. Avatar حسین گفت:

    مختار کجایی …

  80. Avatar kambiz گفت:

    حتی ایمیلی کلارک یه جوری پایان فصل مسخره کرد تو مصاحبش. برن هم همین طور.

    • Avatar ایوب گفت:

      دوستان همه ی خوبی این سریال به این بود که هیچ وقت طبق نظر مخاطب پیش نرفت. من از هشت سال پیش این سریالو میبینم و بعد هر فصل لحظه شماری میکردم برای فصل بعد و به همین خاطر درکش میکنم و به همین خاطر این پایانو قبول دارم.
      بر خلاف فیلما و سریالای دیگه که دنیارو گل و بلبل نشون میدن و آخرش همه چی به خوبیو خوشیو اینا تموم میشه، گیم آو ترونز همیشه سعی کرده به واقعیت نزدیک باشه. واقعیتی که توش نامردی، حق خوری،خیانت و جنایت و هزار موضوع دیگه هس که هیچ کس تا حالا جسارت نشون دادنشو به این پررنگی نداشته و بعد اینم بعید میدونم کسی با این جرات پیدا شه.
      و به همین دلایل من گیم آو ترونزو بهترین سریال تاریخ تا به امروز میدونم و عاشق این سریالمو تحسینش میکنم.

      • Avatar سورنا گفت:

        از همه اینها مهمتر، علایمی که نایت کینگ میزاشت چی بود؟ این همه هم روش تاکید میشد. یا اون شیپوری که تو شمال دیوار پیدا کردن چی بود؟ فکر کنم نویسنده ها انقدر عجله داشتن تمام کنن نصف ماجراها را فراموش کردند به سرانجام برسونن

      • Avatar ایمان گفت:

        مساله اینه که پایانش خوب و خوش بود

        یه پادشاه آروم و غیر منفعل پایان خوبیه یا یک ملکه دیونه قدرت مثل دنریس؟
        دست راست شدن تریون پایان خوب و خوشی یا سوزانده شدن بدست اژدها؟
        شورای انتخاب پادشاهی خوب و خوشه یا شمشیرهای آماده ادعای پادشاهی؟

        اونقدر پایانش لوس و خنک و خوب و خوش و مستأصل بود که حال آدم بد میشه

      • Avatar Bats گفت:

        . وایکینگ دد رو دیدی؟؟؟

  81. Avatar پیمان گفت:

    نهایت همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم پایان گیم آف ترونز از جمع بندی بسیار خوبی برخوردار بود

    آدم اینقدر پرت و سطحی

  82. Avatar مسعود گفت:

    من درک میکنم اون بنده خدایی که هشت سال وقت گذاشته تا سریال اونجوری که اون دوست داره تموم شه، بعد سیما فیلم میاد یهویی اینجوری میزنه تو پرش. اما به نظر من ایرادات اصلی سریال که هیچکس بهش توجه نداشته اول کمرنگ بودن امر خطیر ازدواج در سراسر سریال بود که درست و حسابی بهش پرداخته نشد. هر بنده خدایی که ازدواج کرد قسمت بعدی کلا نابود شد. جان، راب، جافری، تامن و … انتظار من این بود حداقل آخر داستان آریا و سانسا، برین به عنوان تنها بازماندگان اناث سریال با اکبرآقای بقال سر وستروس ازدواج میکردن تا سر و سامون بگیرن، مساله چند همسری اصلن بهش پرداخته نشد. بد نبود به اون هم اشاره بشه. شخصیتهای زن سریال اصلن خوب پرداخته نشده بودن. در سراسر فیلم شما زنی رو دیدید که مشغول پخت و پز گلدوزی، ملیله دوزی و … باشه؟ آیا کشورداری مهمترین خصیصه یک زن هست؟ بعد گشت ارشاد کجا بود در سراسر فیلم؟ این همه تبرج و لباسهای تنگ و بی حیایی؟! مشکلات دیگه هم بود که ان شالله در فرصتهای آتی بهش اشاره ای خواهیم داشت.

  83. Avatar نایت کینگ گفت:

    خانم مجدی فکر نمیکی ما رو دست میندازی
    :قسمت آخر این سریال بوده‌ایم که باز هم موجب نارضایتی برخی:
    برخی این قسمت امتیاز 4.4 از imdb 10 گرفته 47 از 100 نمره rotten tomato , و امتیاز 2.2 از 10 از سایت متا
    نزدیک 1.5 ملیون نفر امضا جمع کردن بعد میگی برخی ناراحتن
    ” اما این موارد چیزی از ارزش‌های سریال کم نمی‌کند” ارزش اصلا ارزشی برای سریال گذاشتند که بخوایم بهش بپردازیم افتابه گرفتن سمت سریال شما گفتی سریال بیش از حد کش داده میشد خود مارتین میگه باید 5 فصل ادامه میداشت دیگه شما یکم اخلاق نویسندگی هم رعابت کنید خوبه واقعا ارمان سریال این بود این همه بیاد که اخرش ما رو اینطور مسخره کنه

  84. Avatar kambiz گفت:

    یه چیز دیگه هم بود. این آتیش اژدها بود!!!
    مگه چی گاز معده داشت این که آخه اینجور یه نفس آتیش بده بیرون. حالا میگم آتیش زیاد داشت دیگه فشار آتیش بود موشک نبود که اون قصر به اون عظمت اون ساختمونای سنگی مثل خونه گلی خورد و خاک شیر میکرد. تو قسمت آخر اژدها می خواد تخت ذوب کنه چند لحظه طول میکشه حتی دیوارهای اطراف سرخ میشن ولی مثل قسمت قبل تو یه چشم به هم زدن پودر نشدن. این هم خیلی غیر واقعی بود.

  85. Avatar kambiz گفت:

    قسمت آخر امتیاز خیلی ضعیفی از Imdb گرفته بعد میگید خوب بود. داستانو نتونستن جمعش کنن تمومش کردن. شخصیت دناریس خراب کردن. اون جان اسنو واقعا از یه نگاه حرامزاده بودا … آخر هم عمه خودشو کشت. بی ناموس … 🙂
    به نظرم نویسندگان داستان یه جورایی تحت تاثیر نگاه مردم به داستان از این بابت که تو گیم آف ترونز باید منتظر مرگ ناگهانی قهرمانای داستان قرار بگیری قرار گرفتن. مرگ ند استارک واققعا برای من غیر منتظره بود و به داستان نیرو داد. شخصیت های زیادی که بهشون امید داشتیم ولی مردن. ولی این نباید بشه خط داستان. اون هم حتما به صورت سورپرایز.
    داستان به نظرم غم انگیز تموم شد. لازم نبود حتما غم انگیز تموم بشه. هیچ انرژی خاصی تو پایانش ندیدم. سرد تموم شد. انگار به هدف نخورد. نه اینکه بگم باید حتما شاد تموم میشد ولی نه این جور تراژدی … از اول فیلم سه تا شخصیت بودن که واقعا به نظرم قهرمان داستان بودن. خیلی هاشون در ادامه به نظر قهرمان میومدن مثلا ند استارک و آریا یادمه تو یه قسمتایی مثل نقش اول یه فیلم سینمایی بودن انقدر داستان و اتفاقات پیرامونشون پر رنگ بود. ولی از اول که برنو دیدم مثل قهرمان اصلی داستان بود. دناریس هم که در یک نقطه دیگه از نقشه بود هم مثل یک قهرمان و تمرکز اصلی داستان بود. و جان اسنو. این سه تا همش قهرمان اصلی و شخصیت آرمانی داستان بودن. برن که میتونم بگم بعد از چند فصل اصلا بهش درست پرداخته نشد. تبدیل شد به یه شخصیت فرعی. الان هم که شاه شد به خاطر شخصیتی هست که از اول داستان براش پرداخته شد. و اگرنه شاه شدنش باین خط داستان اخیر غیر منطقی بود به نظرم. این برن چند فصل آخر با اون برن پر محتوای فصل های اول فرق داشت. جان اسنو هم که میشه گفت هیچ تغییری در زندگیش به وجود نیومد. همون تنهایی بود که موند. آخرش هم هیچی نفهمید. دناریس هم حذف شد. یعنی نمی تونم بگم کشته شد به نظرم از داستان حذف شد انقدر سریع جمش کردن. می تونم بگم این سه تا قهرمان رسالت خودشون نتونستن انجام بدن.

    سازندگان فیلم نتونستن برای تموم کردن داغ سریال از پتانسیل شخصیتی اونها استفاده کنن.

    • Avatar محمد گفت:

      دنریس بی دلیل کشته نشد اتفاقا باید هم کشته میشد چون مردم بی گناه کینگ لندینگ رو قتل عام کرد و تصمیم داشت به تمام وستروس لشکرکشی کنه و مخالفای خودشو به اتیش بکشه و کپی برابر اصل پدرش بشه که بهترین حالت این بود که دنریس کشته بشه، اینکه میگی نمیدونی چرا دنریس کشته شد نشون دهنده اینه که یا چیزی از داستان فیلم متوجه نشدی یا هم داری عمدا این نظراتو میدی

  86. Avatar علی گفت:

    فکر کنم نویسنده عمدا گفته پایان سریال بسیار خوب بوده که چند تا فحش جدید یاد بگیره

    • Avatar احسان گفت:

      آره صد در صد نویسنده این مقاله دوست داره چندتا کامنت زیر مطلبش داشته باشه برای همین آخرش گفته به نظر سریال خوب بود خخخخخ
      آره عزیزم تو هم خوبی ، سریالم خوب بود گلم من چقدر خوشحالم 🙂
      یک پا گذاشتن اینور سریال و یه پا اونورش و …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.