هسته زردآلو

چرا نباید هسته زردآلو یا دانه های سیب را بخوریم؟

سیب و تمامی میوه‌ها به تنهایی برای بدن بسیار مفید هستند و این موضوع از کسی مخفی نیست در نتیجه نیازی نیست تا فواید سیب یا دیگر میوه‌ها را مرور کنیم. اما بد نیست بدانید که دانه های سیب یا هسته‌ی میوه‌هایی چون زردآلو برای بدن چندان خوب نیست و بهتر است آن‌ها را مصرف نکنیم. در این مطلب به تاثیر دانه های سیب یا هسته زردآلو بر بدن خواهیم پرداخت.

دانه های سیب

برخلاف تصوارت کودکی، اگر دانه های سیب یا هر میوه‌ای را بخورید، درخت در بدنتان رشد نخواهد کرد اما این دانه‌ها چندان هم مفید نیستند. طبق تحقیقات MedicalNewsToday، دانه های سیب یا هسته‌ی زردآلو برای بدن مفید نیستند و ضرر دارند. دانه های سیب و هسته‌ی زردآلو حاوی ترکیب آمیگدالین هستند که می‌تواند سمی باشد. آمیگدالین گرچه به خودی خود مضر نیست، اما در صورت جویدن می‌تواند به سیانید هیدروژن (سیانور) تجزیه شود و مضر باشد. سیانور چیزی است که در صورت مصرف کافی می‌تواند بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد. سیانور در گذشته برای قتل یا خودکشی مورد استفاده قرار می‌گرفت که در اکسیژن رسانی سلول‌ها اختلال ایجاد می‌کند. البته سیب تنها میوه‌ای نیست که دانه های آن حاوی آمیگدالین است. بذر بسیاری از میوه‌ها مانند هسته زردآلو، هلو، گیلاس و حتی بادام نیز حاوی همین ماده است. پس اصلا به سراغ خوردن هسته‌ی میوه‌ها مخصوصا هسته زردآلو نروید.

هسته زردآلو

خوشبختانه خوردن یکی دو دانه سیب یا هسته‌ی زردآلو ضرر زیادی برای بدن نخواهد داشت اما مصرف زیاد می‌تواند در مواردی حتی کشنده باشد. برای اینکه مسمومیت از مصرف دانه‌های سیب یا هسته‌ی زردآلو ایجاد شود باید بین 83 تا 500 دانه سیب و هسته‌ی زردآلو بخورید.

بیشتر بخوانید: روغن آووکادو در استفاده مداوم چه تاثیری بر پوست شما خواهد گذاشت؟
بیشتر بخوانید: اگر هر روز توت فرنگی بخوریم چه اتفاقی برای بدنمان خواهد افتاد؟
بیشتر بخوانید: بزرگترین تولیدگنندگان نارگیل کدام کشورها هستند و سالانه چه میزان نارگیل برداشت می‌کنند؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar محسن گفت:

    مهتا خانم من این مقاله رو جای دیگر خونده بودم ولی اشکالاتی دارد که ترجیح دادم بگویم اولا هسته زرد آلو دو گونه هست تلخ وشیرین حتی نیمه شیرین هم من دیدم هسته زرد آلوی املا شیرین رو ما توی خونمون برشته می کنیم ومثل آجیل می خوریم می گن ویتامین E هم داره اگر اشتباه نکنم ، باز خود زرد آلوها هم بعضی شیرین و بعضی ترش هستند که تنها ایرادشون اینه که اگر در خوردن زیاده روی کنید ممکن هست معده شما رو به هم بریزه در ضمن من یه درخت زرد آلوی کاملا تلخ هم توی باغ یکی از بستگان دیدم که از زمان قدیم مونده یعنی هم هسته وهم گوشت میوه اش تلخ هستند که باید از خوردن اونا پرهیز بشه در هر صورت این مقاله شفاف ودقیق نیست به عنوان تجربه شخصی میگویم که از خوردن زرد آلوی تلخ ویا هسته زردآلوی تلخ دوری کنید چون هر دو به احتمال زیاد حاوی سم سیانید هستند اما در باره زرد آلوی کاملا شیرین وهمین طور هسته کاملا شیرین باید بگم اگر سمی بود من سالها پیش باید مرده بودم چون ما توی باغمون درخت زردآلو داریم

  2. Avatar ستار گفت:

    برای اینکه مسمومیت از مصرف دانه‌های سیب یا هسته‌ی زردآلو ایجاد شود باید بین 83 تا 500 دانه سیب و هسته‌ی زردآلو بخورید
    الان فهمیدم اگه قرص گیرم نیومد چیکار بکنم
    ممنونم از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.