برگزاری المپیک 2021 توکیو بدون تماشاگر

برگزاری المپیک 2021 توکیو بدون تماشاگر با اعلام وضعیت اضطراری در ژاپن

بازی‌های المپیک 2021 توکیو در جریان وضعیت اضطراری این شهر به دلیل شیوع موج جدید ویروس کرونا بدون تماشاگر در شهر میزبان برگزار خواهند شد. در ادامه با جزییات بیشتر برگزاری المپیک 2021 توکیو بدون تماشاگر با اعلام وضعیت اضطراری در ژاپن همراه دینو باشید.

المپیک 2021 توکیو بدون تماشاگر

دولت ژاپن امروز پنجشنبه 17 تیر 1400 (8 جولای 2021) اعلام کرد که مجددا اقدامات شدیدی را برای مقابله با موج جدید ویروس COVID-19 در پایتخت خود توکیو برقرار خواهد کرد. این اقدامات از هفته آینده اجرا خواهند شد و تا زمان آخرین بازی از مسابقات المپیک 2021 توکیو ادامه خواهند داشت. این مسابقات امسال به طور رسمی از 1 مرداد (23 جولای) شروع و تا 17 مرداد (8 آگوست) ادامه خواهد داشت. ساعاتی پس از اعلام این موضوع، متصدیان برگزاری این مسابقات طبق تصمیمات قبلی خود قصد داشتند که تماشای این رقابت‌ها را برای عموم آزاد کنند؛ اما، پس از یک جلسه اضطراری در اواخر نیمه شب، این موضوع تغییر کرد. آن‌ها به طور رسمی اعلام کردند که امکان حضور افراد به دلیل شروع موج جدید بیماری ممکن نیست و با اعلام وضعیت اضطراری در توکیو، این بازی‌ها قرار است بدون تماشاگر برگزار شوند.

برگزاری المپیک 2021 توکیو بدون تماشاگر با اعلام وضعیت اضطراری در ژاپن

تصمیم گیرندگان این موضوع هنوز به نتیجه نهایی درباره این که به دلیل وضعیت اضطراری، سایر مراسمات و مسابقاتی که در سراسر ژاپن برگزار می‌شوند را از حضور تماشاگران منع کنند، نرسیده‌اند. بعضی از مسابقات فوتبال، بیسبال و … از بین سایر رقابت‌ها، قرار است در شهرهایی برگزار شوند که در آن‌ها وضعیت اضطراری اعلام نشده است. در این مناطق و شهرها، مقامات دولت محلی با مشورت فرمانداران محلی و با توجه به شرایط موجود در هر منطقه، در این باره تصمیم گیری خواهند کرد.

وضعیت اضطراری در ژاپن

البته باید با این احتمال قوی پیش برویم که اکثر قریب به اتفاق رویدادهای المپیک امسال، در توکیو برگزار خواهند شد و مسابقات پشت درهای بسته اجرا می‌شوند. رئیس کمیته برگزاری المپیک 2020 توکیو «سیکو هاشیموتو» (Seiko Hashimoto) نیز تایید کرد که مراسم افتتاحیه در استادیوم المپیک برای عموم مردم بسته خواهد بود. هاشیموتو در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد که با این حال، هنوز می‌توان به مقامات المپیک، بزرگان خارجی و سایر ذینفعان بازی‌ها اجازه حضور در این مراسم را داد و همچنین مقامات IOC، مدیران ورزشی و سایر پرسنل مجاز همچنان در طول بازی‌ها به این مکان‌ها دسترسی خواهند داشت و بازی‌ها در شرایط اضطراری ادامه خواهند یافت.

روز چهارشنبه، 16 روز قبل از مراسم افتتاحیه، دولت مادر شهر توکیو، 920 مورد ابتلا به ویروس COVID را گزارش کرد. این عدد 200 مورد بیشتر از گزارشات روزانه عادی در یک روز از ماه می تا به حال است. امروز نیز 896 مورد ابتلای جدید را شاهد بودیم که باز دومین عدد بزرگ از ماه می به بعد است. دکتر «شیگرو اومی» (Shigeru Omi)، مشاور عالی پزشکی دولتی روز گذشته در این باره گفت:

موارد ابتلا و سرایت در مرحله گسترش است و همه افراد در این کشور باید جدی بودن این بیماری را درک کنند.

نظر شما درباره المپیک 2021 توکیو بدون تماشاگر چیست؟ آیا این وضعیت می‌تواند از لحاظ روانی روی نتایج بازی‌ها تاثیر بگذارد؟ دیدگاه‌های خود را در این باره با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Yahoo Sports

بیشتر بخوانید: تعویق المپیک 2020 به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا در جهان

بیشتر بخوانید: معرفی کشورهایی که هرگز در المپیک تابستانی و زمستانی مدال نگرفته‌اند

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.