تعویق المپیک

تعویق المپیک 2020 به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا در جهان

همانطور که همه می‌دانیم ویروس کرونا جهان را از حالت عادی خود خارج کرده و تمامی مراسمات جهانی، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها لغو شده‌اند. در این میان صحبت‌هایی در رابطه با تعویق المپیک سال 2020 ژاپن که قرار بود بین 24 ژوئیه و 9 اوت برگزار شود نیز بوده است که در ادامه به جزییات این خبر خواهیم پرداخت.

تعویق المپیک 2020 به دلیل کرونا

چندی پیش وزیر المپیک ژاپن اعلام کرد که به دلیل ویروس کرونا احتمال دارد تا المپیک 2020 ژاپن به تعویق بیفتد. البته در نهایت تصمیم قطعی را کمیته جهانی المپیک خواهند گرفت. تعویق المپیک در شرایطی خواهد بود که ژاپن میلیاردها دلار برای المپیک امسال هزینه کرده است. اما قطعا گسترش ویروس کرونا مانع از برگزاری این مراسم و این مسابقات جهانی خواهد شد.

تعویق المپیک

از سوی دیگر بر اساس احتمالات ممکن است تا المپیک 2020 به جای تابستان در اواخر سال 2020 برگزار شود اما هنوز تصمیماتی قطعی در این زمینه گرفته نشده است. به هر جهت لغو این مراسم یا به تعویق انداختن آن بهترین تصمیم خواهد بود اما این موضوع خبر خوبی برای کشور ژاپن نخواهد بود.

تمامی این صحبت‌ها و احتمالات در شرایطی است که کمیته بین‌المللی المپیک متعهد به برگزاری به موقع مسابقات است اما هنوز تصمیمات نهایی اعلام نشده است. البته قبل‌تر هارویوکی تاکاهاشی، یکی از اعضای کمیته المپیک اعلام کرده بود که احتمالا المپیک 2020 در یک یا دو سال آینده برگزار خواهد شد. البته وزیر المپیک ژاپن تعویق 2 ساله را برای المپیک ۲۰۲۰ رد کرده است. به هر جهت باید منتظر تصمیمات نهایی در این زمینه باشیم.

بروزرسانی: چندی پیش کانادا به عنوان نخستین کشور اعلام کرد که تیم‌های ورزشی خود را به المپیک و پارالمپیک نخواهد فرستاد و پس از آن استرالیا نیز چنین موضوعی را اعلام کرد. در نهایت ژاپن تصمیم گرفت تا المپیک امسال را به تعویق بیندازد و المپیک 2020 را به سال آینده یعنی سال ۲۰۲۱ موکول کند.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال برای روزهای قرنطینه‌ ویروس کرونا و سرگرمی‌های روزمره

امتیاز: 4.6 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar ایرانی گفت:

    لعنتی 😔
    آخر ژاپن مجبور شد که المپیک رو به تعویق بندازه، اما به امید خدا که خیر باشد 😌
    در ضمن همین ویروس می تواند باعث شکست ترامپ در انتخابات 7 ماه آینده بشود 🤔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.