انرژی مثبت

چگونه با انرژی مثبت زندگی کنیم و با چند تمرین ساده به فردی مثبت اندیش تبدیل شویم؟

قطعاً همه‌ی ما در زندگی سعی داریم تا مثبت زندگی کنیم و دید مثبتی به جنبه‌های مختلف زندگی داشته باشیم اما باید بدانیم که همیشه، مثبت بودن کار راحتی نیست. درواقع هرچه بیشتر وارد مسائل و حواشی زندگی می‌شویم انرژی مثبتمان کاهش می‌یابد درنتیجه برای زندگی بهتر باید راهی پیدا کنیم تا انرژی مثبت را در خودمان پرورش دهیم. درواقع زندگی با تمام چالش‌ها و بالا و پایین‌هایش به انرژی مثبت نیاز دارد تا بتوانیم روزهای سخت را سپری کرده و پشت سر بگذاریم. حتی زمانی که همه‌چیز دشوار است باید تمرین کنیم که مثبت باشیم و موقعیت را به حالت عادی زندگی برگردانیم. درنهایت خواهیم دید که شرایط پیچیده برایمان ساده‌تر خواهد شد. در این مطلب قصد داریم تا چند راه‌حل ساده را برای افزایش انرژی مثبت و مثبت بودن افکار در اختیارتان قرار دهیم و امیدواریم که این راه‌کارها برایتان کاربردی و مفید باشد.

مثبت اندیشی

قدم اول: در ذهنتان همیشه مثبت اندیشی را انتخاب کنید

این مرحله در قدم اول کمی سخت به نظر می‌رسد اما شدنی است. شما باید تمام نیروهای منفی را کنار بزنید و فقط افکار مثبت را انتخاب نمایید. درواقع مهم‌ترین قدم برای مثبت زندگی کردن و دریافت انرژی مثبت، انتخاب مثبت بودن است. همین‌که تصمیم بگیرید مثبت باشید بزرگ‌ترین قدم را برداشته‌اید. درواقع ذهن و افکار شما کاملاً تحت کنترل و مدیریت خودتان است و هیچ‌کس نمی‌تواند شمارا از افکار مثبت دور نماید.

قدم دوم: افراد منفی را از زندگی خود کنار بگذارید

اگر می‌خواهید یک زندگی مثبت و شاد را تجربه کنید باید افراد منفی زندگی خود را کنار بگذارید زیر این افراد منفی باعث انتقال انرژی منفی به شما خواهند شد درنتیجه افکار مثبت شما پراکنده می‌شود. شایان‌ذکر است که هرچه بیشتر افراد منفی را دور خودتان جمع کنید بیشتر غمگین و منفی خواهید شد. درواقع اطرافیانمان تأثیر مستقیمی بر زندگی ما دارند پس توجه کنیم که باید موارد منفی زندگی را کنار بگذاریم و مثبت‌ها را در کنار خود داشته باشیم. اگر نمی‌توانید این افراد را کنار بگذارید باید تمرین کنید که در کنار افراد منفی غرق در افکار مثبت شوید.

گام سوم: به دنبال چیزهای مثبت در زندگی باشید

در یک جمله باید بگوییم که به مسائل منفی زیاد فکر نکنید و تمرکزتان بر موضوعات مثبت باشد. درواقع باید از موضوعات مثبت زندگی لذت ببرید. در زندگی چیزهای بدی وجود دارد که اگر بخواهیم درگیر تمام جزییات منفی شویم از پا در خواهیم آمد. باید مشکلات را قبول کنیم و به آن‌ها لبخند بزنیم تا بتوانیم زندگی مثبتی داشته باشیم. مهم نیست که وضعیت زندگی‌تان چقدر بد و منفی است مهم این است که در هر شرایط، کلید مثبت اندیشی خود را پیدا کنید. به زندگی به‌عنوان یک تجربه نگاه کنید و تصور کنید که هر مشکلی برای شما آموزنده خواهد بود و به تکامل شما کمک خواهد کرد.

افکار مثبت

گام چهارم: تقویت موقعیت مثبت و حفظ وضعیت مثبتتان

اگر توانستید سه قدم بالا را انجام دهید، باید در قدم بعدی بتوانید به‌طور مداوم افکار مثبتتان را تقویت نمایید و وضعیت مثبتتان را حفظ کنید. هر روز به خودتان بگویید که یک انسان عالی هستید و هیچ‌کس مثل شما نیست. باید ویژگی‌ها و نکات اخلاقی مثبتتان را مدام مرور نمایید و اخلاقیات خوب خودتان را بشناسید. خودتان را بابت کارهای خوب و تصمیمات درستتان تشویق کنید. با خودتان صادق باشید اما تمرکزتان بر روی نکات مثبت خودتان باشد تا بتوانید مثبت اندیش شوید. باید تمرین کنید که حتی خصوصیات منفی خود را هم دوست بدارید و بدانید که تمام خصوصیات شما اعم از مثبت و منفی، کاملاً منحصربه‌فرد است.

گام پنجم: انرژی مثبت را با اطرافیانتان هم به اشتراک بگذارید

باید به اطرافیان هم انرژی مثبت منتقل کنید. درواقع زمانی که سرشار از انرژی مثبت هستید باید این حس خوب را با دیگران به اشتراک بگذارید. مهربان باشید و مدام لبخند بزنید. حتی اگر اطرافیان خلاف میل شما رفتار کردند بازهم در کمال آرامش در افکار مثبتتان غرق شوید و با یک لبخند ساده انرژی منفی را از بین ببرید. مدام به اطرافیانتان بگویید که چقدر آن‌ها را دوست دارید و چقدر عالی هستند. وقتی کسی احساس می‌کند می‌تواند کاری انجام دهد او را تشویق کنید. زندگی همین مهربانی‌های ساده و انرژی‌های مثبت است.

امتیاز: 3.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.