دستور تهیه پای چیز کیک کدو تنبل

آشپزی با دینو: دستور تهیه پای چیز کیک کدو تنبل در آغاز یک پاییز زیبا

در این روزها که فصل زیبای پاییز آغاز شده و میوه‌های جدید به بازار می‌آیند، خوب است از این فرصت استفاده کنید و به فکر یک دسر جدید برای لحظات شاد خود باشید. در این مطلب قصد داریم شما را با تهیه یک پای ویژه آشنا کنیم که هم برای دوستداران چیز کیک و هم علاقه‌مندان به کدو تنبل جذاب خواهد بود. طعم خاص کدو تنبل گرم و کیک پنیر خامه‌ای در این دسر، به زیبایی مکمل یکدیگر هستند. در ادامه آشپزی با دینو: دستور تهیه پای چیز کیک کدو تنبل در آغاز یک پاییز زیبا را بخوانید و با ما همراه باشید.

دستور تهیه پای چیز کیک کدو تنبل

برای تهیه پای چیز کیک کدو تنبل حدودا به 25 دقیقه زمان برای آماده سازی مواد و بین 40 تا 45 دقیقه برای پخت آن نیاز دارید. در مجموع باید مدت 1 ساعت و 15 دقیقه صرف تهیه این دسر لذیذ برای فصل پاییز خود کنید. توجه داشته باشید که کدو تنبل (کدو حلوایی) میوه محبوب این فصل بوده و دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما است. سعی کنید آن را وارد رژیم غذایی خود کرده و روش‌های مختلف مصرف آن را بیاموزید. در مطالب بعدی شما را با این میوه نارنجی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آشپزی با دینو: دستور تهیه پای چیز کیک کدو تنبل در آغاز یک پاییز زیبا

مواد لازم برای کراست پای چیز کیک کدو تنبل

  • 1 و 1/2 فنجان (177 گرم) آرد همه کاره (1 پیمانه آرد + 1 و 1/2 قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر + 1/4 قاشق چای‌خوری نمک) یا 1 و 1/2 فنجان (170 گرم) مخلوط آرد قنادی
  • 1/2 قاشق چایخوری نمک
  • 4 قاشق غذاخوری (46 گرم) چربمایه (روغن تردکننده شیرینی)
  • 6 قاشق غذاخوری (85 گرم) کره بدون نمک
  • 3 تا 5 قاشق غذاخوری (43 گرم تا 71 گرم) آب یخ

طرز تهیه کراست

1. آرد و نمک را با هم مخلوط کنید.

2. چربمایه را به آن‌ها اضافه کرده و مخلوط کنید تا به ترکیبی یکنواخت و شکننده برسید.

3. کره را به مخلوط آرد اضافه کرده و با انگشتان خود ورز بدهید. خیلی روی یکدست شدن این ترکیب حساس نباشید چرا که این مخلوط نباید زیاد یکنواخت باشد و در آن قطعات بزرگ کره وجود خواهد داشت.

4. 2 قاشق غذاخوری آب یخ به مخلوط اضافه کرده و آن را ترکیب کنید.

5. مقدار کافی از آب را به مواد اضافه کنید تا مخلوط غلیظی ایجاد شود. حالت این ترکیب باید طوری باشد که وقتی با مشت آن را فشار می‌دهید، پراکنده شود (اگر چه باقی قسمت‌ها کاملا خشک به نظر برسند).

6. خمیر را به قالبی با ضخامت حدود 1 اینچ منتقل کنید و به آن شکل بدهید و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید. این مدت استراحت باعث می‌شود آرد آب را جذب کند که باعث پخت راحت‌تر خمیر می‌شود.

7. بعد از 30 دقیقه خمیر را از یخچال خارج کرده و شروع به ورز دادن کنید. اگر خمیر بیش از 30 دقیقه در یخچال مانده است، بگذارید 10 تا 15 دقیقه قبل از ورز دادن در دمای اتاق بماند تا کره آن کمی نرم شود.

8. خمیر را به اندازه لازم ورز بدهید و در آرد بغلتانید و درون یک قالب مخصوص فر بگذارید. در حالی که مواد فیلینگ را آماده می‌کنید، کراست را در یخچال بگذارید تا کمی استراحت کند و در نهایت آن را پر کنید و بپزید.

دستور تهیه کراست پای

مواد لازم برای فیلینگ چیز کیک

  • یک بسته 8 اونسی (227 گرم) پنیر خامه‌ای با دمای اتاق
  • 1/3 فنجان (67 گرم) شکر
  • 1 عدد تخم مرغ بزرگ با دمای اتاق
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • 1/4 فنجان (43 گرم) زنجبیل ریز خرد شده (اختیاری)

طرز تهیه فیلینگ چیز کیک

1. داخل یک کاسه متوسط، پنیر خامه‌ای و شکر را با هم مخلوط کنید و با سرعت کم هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند و هیچ توده‌ای باقی نماند.

2. تخم مرغ و وانیل را با هم بزنید و مخلوط کنید تا یکدست شوند. در صورت تمایل می‌توانید کمی زنجبیل خرد شده نیز به مواد خود اضافه کنید.

3. فیلینگ را به ظرف کراست خود منتقل کرده و قسمت فوقانی آن را صاف کنید.

4. ظرف پای را دوباره به یخچال منتقل کنید و اجازه بدهید حداقل 30 دقیقه خنک شود.

مواد لازم برای فیلینگ کدو تنبل

  • 3/4 فنجان (149 گرم) شکر
  • 1/4 قاشق چایخوری نمک
  • 1 قاشق چایخوری زنجبیل
  • 1 قاشق چایخوری دارچین
  • 1/2 قاشق چایخوری جوز هندی
  • 15 اونس پوره کدو تنبل
  • 1 فنجان (227 گرم) خامه سبک یا شیر تبخیر شده
  • 3 تخم مرغ بزرگ با دمای اتاق

طرز تهیه فیلینگ کدو تنبل

1. برای تهیه فیلینگ کدو تنبل، درون یک کاسه متوسط، شکر، نمک و ادویه‌های لازم را با هم مخلوط کنید.

2. پوره کدو تنبل، خامه سبک (یا شیر تبخیر شده) و تخم مرغ‌ها را با هم بزنید و مخلوط خشک را به آن‌ها اضافه کنید. توجه داشته باشید که هم زدن شما باید آرام آرام باشد تا مخلوط یکدست شود.

3. مواد را به آرامی روی فیلینگ چیز کیک خنک شده بریزید.

4. در این مرحله پای چیز کیک کدو تنبل شما آماده پخته شدن است. فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید. پای را به مدت 15 دقیقه بپزید. سپس، دمای فر را تا 350 درجه فارنهایت کم کنید و 40 تا 45 دقیقه دیگر نیز اجازه بدهید تا مواد به خوبی پخته شوند.

طرز تهیه فیلینگ کدو تنبل - مرحله 4

5. پای شما زمانی آماده می‌شود که به حالت ثابتی برسد و مواد وسط آن مانند ژله کمی بلرزند. اگر دماسنج دیجیتال شما دمای مرکز آن را حدود 165 درجه فارنهایت تشخیص داد، می‌توانید پای را از فر خارج کنید.

طرز تهیه فیلینگ کدو تنبل - مرحله 5

6. قبل از گذاشتن آن در یخچال، اجازه بدهید برای حدود 15 دقیقه در دمای اتاق خنک شود. در نهایت نیز قبل از سرو به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا مواد فیلینگ به خوبی خود را بگیرند. نوش جان!

طرز تهیه فیلینگ کدو تنبل - مرحله 6

نکات مهم دستور تهیه پای چیز کیک کدو تنبل

  • شما می‌توانید پای چیز کیک کدو تنبل خود را تا 5 روز درون یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.
  • توجه داشته باشید که در مرحله دوم پخت، اگر دیدید که لبه‌های کراست شما در حال قهوه‌ای شدن هستند، آن‌ها را سریع با یک فویل بپوشانید تا نسوزند.
  • این نکته را فراموش نکنید که شما به اندازه نصف عمق قالب خود به فیلینگ کدو تنبل نیاز دارید. اگر قالبتان به نسبت پوره کدو کوچک‌تر بود، نیازی نیست که تمامی آن را درون ظرف بریزید. نگران نباشید! شما می‌توانید باقیمانده پوره را درون یک ظرف جداگانه بپزید و با خامه فرم گرفته به صورت پودینگ کدو تنبل سرو کنید.
نکات مهم دستور تهیه پای چیز کیک کدو تنبل

درباره این دستور تهیه پای چیزکیک کدو تنبل چه نظری دارید؟ آیا روش‌های دیگری برای مصرف این میوه پاییزی پرخاصیت سراغ دارید؟ تجربیات و دیدگاه‌های خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: King Arthur Baking

بیشتر بخوانید: آشپزی با دینو: دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد با تزیین گاناش شکلاتی

بیشتر بخوانید: 30 ترفند پخت و پز برای مبتدیان آشپزی و شیرینی‌پزی که نتیجه دلخواه شما را تضمین می‌کنند

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.