دستور تهیه کشک لیمویی آسان

آشپزی با دینو: دستور تهیه کشک لیمویی آسان و سریع با مایکروویو

به احتمال زیاد بعد از خواندن عنوان این مطلب علاقه‌مند شده‌اید که بدانید کشک لیمویی چطور تهیه می‌شود! عجیب نیست اگر تا به حال چیزی به اسم «کشک لیمویی» به گوش شما نخورده باشد. این ماده خوراکی متفاوت و خوشمزه، در حقیقت نوعی چاشنی عالی برای استفاده در انواع دسرها و صبحانه‌ها است که شما به راحتی و در چند دقیقه کوتاه می‌توانید آن را تهیه کنید. در ادامه این قسمت آشپزی با دینو: دستور تهیه کشک لیمویی آسان و سریع با مایکروویو را با همراهی ما بخوانید و این چاشنی جدید را امتحان کنید.

دستور تهیه کشک لیمویی آسان

این چاشنی مخصوص خامه‌ای مایل به زرد، بافت بسیار نرمی دارد و به طرز شگفت انگیزی روی کراست، نان تست و کلوچه پخش و یکدست می‌شود و همچنین یک فیلینگ عالی برای پر کردن دونات و پای است. این کشک میوه‌ای خوشمزه عموما با خامه زده شده مخلوط شده و همراه با انواع کوکی‌ها سرو می‌شود. نکته جالب درباره این ماده خوراکی، طرز تهیه ساده و سریع آن است که شما را تشویق به امتحان کردن می‌کند! شما بدون این که بخواهید مدت‌ها پای اجاق گاز و قابلمه بایستید و آن را هم بزنید، می‌توانید فقط در 8 دقیقه، داخل مایکروویو به کشک مورد نظر خود برسید. دستور تهیه کشک لیمویی آسان و سریع با مایکروویو را در ادامه دنبال کنید. توجه داشته باشید که زمان لازم برای آماده سازی 2 فنجان پر مناسب سرو 16 نفر، حدود 10 دقیقه است.

آشپزی با دینو: دستور تهیه کشک لیمویی آسان و سریع با مایکروویو

مواد لازم

  • 1 فنجان (227 گرم) آب لیمو تازه فشرده شده
  • 1 فنجان (198 گرم) شکر
  • 8 قاشق غذاخوری (113 گرم) کره ذوب شده
  • 2 تخم مرغ بزرگ

طرز تهیه

1. همه مواد را داخل یک کاسه بزرگ ترکیب کنید و توجه داشته باشید که برای جلوگیری از حباب زدن، محتوای آن نباید بیش از 1/4 کاسه را پر کند.

2. مواد ترکیب شده را به صورت دوره‌های 1 دقیقه‌ای درون مایکروویو گذاشته و سپس از آن خارج کنید. بعد از خارج کردن در هر دوره، مواد را خوب هم بزنید تا ترکیب شوند و دوره بعدی را تکرار کنید.

3. برای این که متوجه شوید چه زمانی کشک شما آماده شده است، باید بدانید که وقتی کشک شروع به غلیظ شدن کند، یک لایه از آن پشت قاشق شما را می‌پوشاند. بعد از مدتی هم زدن همچنین شروع به تلخ شدن نیز می‌کند که در این مرحله دیگر نیازی به ادامه دادن دوره‌ها نیست و کار شما تمام شده است. این که شما برای درست کردن دستور تهیه کشک لیمویی آسان ما به چند دوره نیاز دارید، بستگی به قدرت و توان مایکروویو دارد که به طور میانگین از 4 تا 10 دقیقه طول خواهد کشید. همین طور دمای کشک در این پروسه باید حداقل به 185 درجه فارنهایت رسیده باشد.

4. در انتهای کار نیز کشک را یک بار دیگر هم بزنید و اگر تکه‌های کوچک سفیده تخم مرغ پخته شده را مشاهده کردید، کشک را از یک صافی با مش ریز رد کنید تا کاملا یکدست و تمیز شود.

5. کشک لیمویی خوشمزه خود را با قاشق داخل یک ظرف مناسب در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید تا سفت شود. بعد از حدود یک ساعت می‌توانید آن را سرو کنید. نوش جان!

6. شما می‌توانید کشک خود را تا 3 هفته در یخچال نگه دارید و برای مدت بیشتر بهتر است آن را درون فریزر بگذارید تا یخ بزند.

طرز تهیه کشک لیمویی آسان

نکات مهم دستور تهیه کشک لیمویی آسان

  • چهار لیمو آب دار و بزرگ باید برای تهیه 1 فنجان آب لیموی تازه کافی باشد.
  • برای داشتن عطر و طعم بیشتر در کشک لیموی خود، پوست 2 تا 4 عدد لیمو را نیز رنده کرده، همراه با شکر در دستگاه غذاساز ترکیب و تا زمانی که پوست آن خوب ریز شود، مخلوط کنید.
  • شما می‌توانید به جای استفاده از لیمو برای تهیه انواع چاشنی، از میوه‌های مختلفی مانند کریپ فروت، پرتقال و موارد مشابه دیگر نیز استفاده کنید.
  • اگر به دنبال نسخه سنتی این دستور هستید، می‌توانید کشک لیمویی خود را روی اجاق گاز و درون یک قابلمه بپزید که با با سرعت کمتری غلیظ می‌شود. در این حالت دیگر نیازی به مایکروویو نیست!

دیدگاه شما درباره دستور تهیه کشک لیمویی آسان چیست؟ آیا ایده یا پیشنهادی برای بهبود پخت این چاشنی لذیذ دارید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: King Arthur Baking

بیشتر بخوانید: آشپزی با دینو: چند دستور تهیه کیک فنجانی سریع با مایکروویو در کمتر از چند دقیقه

بیشتر بخوانید: ۴ مواد غذایی که می‌توانید برای صرفه ‌جویی در هزینه‌ ها ، در خانه درست کنید

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.