جولیان آسانژ

جولیان آسانژ بنیانگذار وبسایت ویلی لیکس سرانجام دستگیر شد

پلیس بریتانیا اعلام کرده است که سرانجام جولیان آسانژ بنیانگذار ویلی لیکس را در شهر لندن دستگیر کرده است. آسانژ موسس سایت افشاگری ویکی لیکس که از سال 2012 به سفارت اکوادور پناهند شده بود، پس از 7 سال سرانجام بازداشت شد.

جولیان آسانژ افشاگر دستگیر شد

بازداشت جولیان آسانژ طبق اعلام پلیس بریتانیا به دلیل خودداری از حضور در دادگاه و نقض مقررات بوده است. او همانطور که پیش‌تر اعلام شد از سال 2012 به سفارت اکوادور پناه برده بود. در آن دوران او به در سوئد به اتهام آزار جنسی 2 زن محکوم شده بود و حتی کشور سوئد از بریتانیا درخواست کرده بود که او را به کشور سوئد استرداد کند. همین موضوع باعث شد تا بنیانگذار 47 ساله ویکی لیکس به سفارت اکوادور پناهنده شود.

در چند سال اخیر اخباری مبنی بر لغو حکم پناهندگی او به‌دلیل فشارهای خارجی به گوش می‌رسید و در نهایت رئیس جمهور اکوادور، آقای لنین مورنو گفته است که به‌دلیل نقض مکرر مقررات بین‌المللی توسط جولیان آسانژ، رفتارهای زشت و تندخویانه او و همچنین بیانیه تهدیدآمیزی که بنیاد وابسته به او یعنی ویکی لیکس منتشر کرده است، دولت اکوادور مجبور شده است پناهندگی او را لغو کند. این در حالیست که ویکی لیکس در حساب توئیتر خود این اقدام دولت اکوادور را  نقض قوانین بین‌المللی عنوان کرده است.

آسانژ  با ساخت ویکی لیکس اسناد محرمانه‌ای از دولت آمریکا را در وب‌سایت خود منتشر کرد و این موضوع باعث شد که حتی پس از مختومه اعلام شدن پروند آزار جنسی او در سوئد، او همچنان در سفارت اکوادور در انگلستان باقی بماند. چرا که مقامات آمریکایی به شدت به دنبال این بودند که درخصوص اسناد منتشر شده توسط آسانژ از او بازجویی کنند.

دستگیری جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس

آسانژ در زمان دستگیری خود توسط ماموران بارها و بارها جمله “انگلستان باید مقاومت کند” را تکرار می‌کند که به‌نظر می‌رسد منظور او مقاومت در برابر واکنش احتمالی دولت آمریکا به این دستگیری است.

امتیاز: 4.3 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.