دیدن خواب خیانت به شریک زندگی می ‌تواند نشان دهنده این 4 مشکل در رابطه باشد

خواب هایی که در مورد خیانت به شریک زندگی خود می‌بینید می تواند نشان‌دهنده مشکل اعتماد در رابطه باشد. اگر به شریک زندگی خود اعتماد نکنید یا نگران باشید که او شما را روزی ترک می‌کند، ممکن است خواب خیانت برای شما هم اتفاق بیوفتد.

خواب هایی که در مورد خیانت به شریک زندگی‌تان یا خیانت همسرتان به شما می‌بینید می تواند باعث اضطراب شما شود. اما این رویاها لزوماً به این معنی نیست که هر کدام از شما خیانت می‌کنید. در واقع، این خواب‌ها ممکن است ارتباط چندانی با خیانت در دنیای واقعی نداشته باشند.

دیوید هلفند، روانشناس و زوج درمانگر در LifeWise می‌گوید: “دیدن خواب و رویاهایی در مورد داشتن رابطه جنسی یا بوسیدن افرادی غیر از شریک زندگی خود بسیار رایج و عادی است”.

یک مطالعه بزرگ در سال 2022 نشان داد که تقریباً یک سوم از زنان خواب دیده بودند که شریک زندگیشان در سال گذشته خیانت کرده است.

اما دیدن این خواب‌ها می‌تواند چندین دلیل دیگر هم داشته باشد:

خواب دیدن

1. رابطه شما فاقد اعتماد است

خیانت در خواب اغلب به این معنی است که شما به شریک زندگی خود اعتماد ندارید یا احساس می‌کنید که شریک زندگی شما به شما اعتماد ندارد.

طبق نظریه تحلیل خواب فروید، رویاها اغلب ضمیر ناخودآگاه شما برای نشان دادن نگرانی‌های سرکوب شده است که می‌تواند شامل ترس از خیانت شریک زندگی شما یا عدم اعتماد شما به آن‌ها باشد.

بعضی از کارشناسان خواب معتقدند خواب‌های آزاردهنده ممکن است زمانی اتفاق بیفتند که مغز شما سعی می‌کند با یک رویداد استرس‌زا یا منفی کنار بیاید.

البته صحبت کردن درباره این نگرانی‌ها با همسرتان یا درمانگر می‌تواند به این خواب‌های آزار دهنده پایان دهد.

2. در مورد چیزی احساس گناه می‌کنید

گناه یا شرم اغلب در خواب و رویاهای شما به صورت خیانت ظاهر می‌شود، چون معمولا با این احساسات مرتبط است.

این مدل خواب‌ها ممکن است نشان دهد که می‌خواهید چیزی را به شریک زندگی خود اعتراف کنید. این “اعتراف” می‌تواند هر چیزی باشد. ممکن است شما نمی‌توانید بهترین دوست آنها را تحمل کنید، یا چیزی در مقیاس کوچکتر، مانند اعتراف به اینکه لیوان مورد علاقه آنها را شکسته‌اید و قبل از اینکه آنها متوجه شوند قطعات شکسته را دور انداخته‌اید یا شاید بخواهید در مورد خیانت در یک رابطه گذشته صحبت کنید.

سرکوب احساس گناه و سایر احساسات ناخواسته، سلامتی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به فشار خون بالا، حافظه ضعیف و کاهش عزت نفس شود.

از سوی دیگر، صحبت با شریک زندگیتان می‌تواند به کم شدن احساس گناه شما کمک کند و از رویاهای آزار دهنده در آینده جلوگیری کند.

3.  در رابطه خود احساس رضایت ندارید

خواب‌های خیانت بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که در رابطه خود دیگر احساس رضایت نمی‌کنید.

طبیعی است که احساسات شما نسبت به یک رابطه در طول زمان تغییر کند. شاید خواب موقعیتی را ببینید که شریک زندگی‌تان نمی‌خواهد آن را انجام دهد. اگر چنین است، این خواب ها بسیار سالم و طبیعی است.

اگر در رابطه خود احساس سردی و نارضایتی می‌کنید اما دقیقاً دلیل آن را نمی‌دانید، از خود بپرسید:

  • آیا شما و شریک زندگیتان زمان کمی را با هم می‌گذرانید؟ به عبارت دیگر، آیا وقتی در یک اتاق هستید احساس تنش و تنهایی می‌کنید یا کمتر از آنچه که دوست دارید با هم وقت می‌گذرانید؟
  • آیا نسبت به گذشته کمتر به شما توجه می‌کنند؟ شاید آنها متوجه تغییر ظاهر یا رفتارتان نشوند یا مانند گذشته از شما درباره روزتان نپرسند.
  • آیا هنوز به قرار ملاقات می‌روید؟ قرار شامتان ممکن است کنسل شده باشد یا به طور کلی متوجه فعالیت‌های برنامه ریزی شده کمتری شده باشید.

اگر فکر می‌کنید خواب‌های شما در مورد خیانت به نارضایتی در رابطه شما مربوط می‌شود، صحبت با شریک زندگی‌تان اولین قدم برای حل این مشکل است.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که صحبت در مورد خواب‌هایتان همدلی شما را نسبت به یکدیگر افزایش می‌دهد.

4. ترس از رها شدن

خوابی که در آن خیانت همسرتان را می‌بینید ممکن است به ترس از رها شدن مربوط باشد.

طبیعی است در مورد اینکه شریک زندگیتان شما را رها می‌کند نگرانی‌هایی داشته باشید به خصوص اگر در گذشته طرد شده‌اید یا از طرف شریک یا والدین خود نادیده گرفته شده‌اید. در کل این مدل خواب می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از ترومای گذشته باشد.

خواب خیانت همچنین می‌تواند نشان دهد که رابطه شما به یک دوراهی رسیده است. طبیعی است که در رابطه خود احساس ناامنی کنید، یا نگران رفتن شریکتان باشید به خصوص زمانی که به نظر نمی‌رسد که شریکتان برای گام بعدی که به آن امیدوار هستید، مانند ازدواج یا نامزدی، آماده باشد.

خواب خیانت می‌تواند ترس‌هایی را منعکس کند که:

  • شما و شریک زندگیتان ایده‌های متفاوتی برای آینده خود دارید.
  • آنها به طور کلی تعهد به رابطه ندارند.
  • این رابطه مسیر خود را رفته است، اما شما نمی‌خواهید به جدایی فکر کنید.

چگونه مشکل دیدن خواب خیانت را حل کنیم؟

رویا خیانت

کارشناسان می‌گویند که خواب خیانت معمولاً جای نگرانی ندارد و معمولا به استرس طولانی روز شما مربوط می‌شود. اگر خواب خیانت واقعاً شما را آزار می‌دهد، این نگرانی مداوم می‌تواند در افکار روزانه و روابط شما تاثیر بگذارد.

می توانید این نگرانی‌ها را با موارد زیر برطرف کنید:

  • صحبت با یک درمانگر: به اشتراک گذاشتن نگرانی‌های خود با درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلتان را حل کنید و به شما در تحلیل نگرانی‌هایتان کمک کند.
  • صحبت کردن با شریک زندگی: گفت و گو با همسرتان می‌تواند تا حدودی نگرانی شما را کم کند. اگر آنها با اطمینان و توجه پاسخ دهند، ممکن است در نهایت احساس امنیت بیشتری در رابطه داشته باشید. با این حال، پاسخ تدافعی می‌تواند نشان‌دهنده مسائل بزرگ‌تری در رابطه باشد و در گیری و مشکل شما را بیشتر کند.
  • صحبت با یک زوج درمانگر: اگر شریک زندگی شما به گفتگوی شما در مورد خواب خیانت پاسخ خوبی نمی‌دهد، یک زوج درمانگر می‌تواند در زمینه تنش یا تعارض در رابطه به شما کمک کند.

یک تصور غلط در مورد خواب خیانت این است که اگر خواب می‌بینید که همسرتان در حال خیانت است، احتمالاً در زندگی واقعی هم خیانت می‌کند اما این خواب‌ها می‌تواند نشان دهد که چیزی در رابطه شما درست نیست.

صحبت کردن با شریک زندگی خود یا یک درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا این خواب‌ها را می‌بینید و نگرانی و مشکلتان را حل کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.