11 کاری که باید انجام دهید تا رابطه خود را زنده نگه دارید

از دست دادن «جرقه» در یک رابطه طولانی‌مدت اجتناب‌ناپذیر است و شما بعد از مدتی، وارد یک چرخه روتین و تکراری با شریکتان می‌شوید که این روتین همیشه هم بد نیست اما برای زنده نگه داشتن رابطه راه حل‌هایی وجود دارد که ما در دینو آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

چگونه رابطه خود را سرزنده و شاداب نگه داریم؟

زنده نگه داشتن رابطه

1. چیز جدیدی را امتحان کنید

برنامه‌ریزی برای تعطیلات به جایی که هیچ‌کدام از شما نرفته‌اید، امتحان کردن ورزش یا بازی جدید یا حتی سفارش غذای بیرون بری که با غذای معمولی‌تان متفاوت است را امتحان کنید. چیزهای جدید کوچک یا بزرگ، آن احساسات عاشقانه‌ای را که زمانی برای اولین بار با شریک زندگی خود تجربه می‌کردید، به شما باز می‌گرداند.

2. با هم ورزش کنید

ورزش کردن زمان خوبی برای دنبال کردن ترجیحات فردی شماست، اما هر چند وقت یکبار ورزش کردن با هم می‌تواند روشی عالی برای زنده نگه داشتن رابطه باشد. نه تنها رقابت بازیگوشانه شما را تحریک می‌کند بلکه ورزش باعث ترشح اندورفین نیز می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند ارتباط عاطفی خود را عمیق‌تر کنید.

3. از جملات متفاوت استفاده کنید

“دوستت دارم” بدون شک یکی از مهمترین جمله‌هایی است که به یکدیگر می‌گویید. با این حال شما می‌توانید از جملات جدیدی برای تنوع و نشان دادن احساسات واقعی‌تان هم استفاده کنید مانند “من خیلی به تو افتخار می‌کنم” یا “تو برای من خیلی مهم هستی.”

4. کاری را انجام دهید که دوست دارید شریک زندگی‌تان انجام دهد

اگر شما از رابطه و طرف مقابلتان چیزی را انتظار دارید می‌توانید برای انجام آن ابتدا خودتان پیش‌قدم شوید. به طور مثال اگر می‌خواهید همسرتان شنونده بهتری باشد، توجه کامل خود را به او معطوف کنید تا احساس کند به آنها گوش داده شده است یا اگر می‌خواهید شریک زندگی‌تان رمانتیک‌تر باشد، پس رمانتیک‌تر باشید.

5. با هم آشپزی کنید

شما می‌توانید این آخر هفته با هم آشپزی کنید. نه تنها این یک فعالیت جدید و سرگرم کننده خواهد بود، بلکه فرصتی برای کار تیمی است. خلق چیزی (حتی یک وعده غذایی) به شما کمک می‌کند که با هم بیشتر احساس ارتباط کنید.

6. زبان عشق همسرتان را یاد بگیرید

احتمالاً تا به حال به اندازه کافی در مورد زبان‌های عشق شنیده اید که خودتان کتابی در مورد آنها بنویسید. اما واقعاً چند وقت یکبار آن را با شخص مهم خود تمرین می‌کنید؟  به طور مثال اگر شریکتان با هدایایی احساس دوس داشته شدن بیشتری می‌کنند، برایشان گل بخرید یا اگر زبان عشقشان لمس فیزیکی است، سعی کنید راه‌هایی برای لذت بیشتر در رابطه را کشف کنید.

7.  برنامه دیت مخصوصی بچینید

برای داشتن یک شب بی‌نظیر نیازی نیست که حتما به رستوران یا سینما بروید. شما فقط به یکدیگر و چند ایده خلاقانه نیاز دارید. می‌توانید حال خانه را با شمع‌های زیبا تزیین کنید و یک شام خوشمزه بپزید و از شبتان در کنار یکدیگر لذت ببرید.

8. در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کنید

ارتباطات یک عنصر کلیدی در زنده نگه داشتن جرقه است، اما زمانی که به صورت 24 ساعته با شریکتان هستید این ارتباطات کمتر می‌شود زیرا حتی جمله‌های مانند “روزت چطور بود” را هم نمی‌توانید بپرسید(چون شما می‌دانید که روز آنها چگونه بود – شما آنجا بودید!). شما می‌توانید این آخر هفته سوالاتی مانند “فردا چه کاری می‌توانم انجام دهم تا رابطه‌مان بهتر شود؟” بپرسید یا سوالاتی را بپرسید که باعث ایجاد ارتباط معنادار و عمیق می‌شود.

9. صبحانه (یا قهوه) را با هم میل کنید

صبحانه هم می‌تواند به اندازه یک شام رمانتیک، خاص باشد. از آنجایی که ما معمولاً اولین وعده غذایی روزانه را با عجله می‌خوریم یا آن را در حال حرکت می خوریم، روال خود را تغییر دهید و سعی کنید صبحانه را با هم آماده کنید و بخورید.

با درست کردن لاته یا کاپوچینوهای مورد علاقه خود، روزهای خوب گذشته را به یاد بیاورید و در حالی که با هم از قهوه لذت می‌برید گپ بزنید. ترفند زنده نگه داشتن رابطه این است که به یاد بیاورید با هم بودن چقدر لذت بخش است.

10. شریک زندگی خود را در زمان یا محیطی غیرمنتظره ببوسید

در یک رابطه طولانی‌مدت، حتی صمیمیت و تماس فیزیکی به یک امر عادی تبدیل می‌شود: یک بوسه خداحافظی، دست گرفتن در ماشین یا حتی رابطه جنسی. هیچ مشکلی در این روتین وجود ندارد اما سعی کنید با اضافه کردن برخی چیزهای متنوع و غیرمنتظره، رابطه خود را زنده و شاداب نگه دارید. هنگامی که در آشپزخانه مشغول آشپزی هستید یک بوسه پرشور به همسرتان بدهید یا هنگام تماشای فیلم روی گونه او را ببوسید.

11. پیشنهاد انجام کاری را بدهید که شریکتان دوست دارد باهم انجام دهید اما شما دوست ندارید

پیشنهاد فیلمی که می‌دانید شریک زندگی‌تان دوست دارد (اما برایتان کسل‌کننده است) یا سفارش غذای بیرون‌بر از یک رستورانی که می‌دانید او دوستش دارد اما خودتان علاقه‌ای نداریتد را بدهید. سازش در روابط کلیدی است، اما کلید زنده نگه داشتن رابطه در این است که اجازه دهید شریکتان «برنده» شود. به عبارت دیگر، چیزهایی را انتخاب کنید که آنها دوست دارند. یک فیلم خسته کننده یا یک غذای بد، ارزش تأثیرات ماندگار و زنده نگه داشتن جرقه در رابطه را دارد.

شما چه راه‌هایی برای زنده و شاداب نگه داشتن رابطه پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 3.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar حسن گفت:

    مهمترینشو ننوشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.