ده خوراکی انرژی زا

ده خوراکی انرژی زا که به شما کمک می‌کنند تا در طول روز سرحال باشید

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که پس از کمی کار کردن احساس خستگی می‌کنید؟ خیلی از افراد در طول روز به دلایل مختلف احساس خستگی کرده و برای ادامه فعالیت‌های خود دچار مشکل می‌شوند. خوشبختانه برخی مواد غذایی هستند که با خوردن آنها می‌توانید بخشی از انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید. در ادامه با ده خوراکی انرژی زا که به شما کمک می‌کنند تا در طول روز سرحال باشید آشنا می‌شویم. اما پیش از آن نکاتی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به بهترین نتیجه آنها را رعایت کنید:

  • برای حفظ سطح قند خون و انرژی در طول روز، بهتر است که هر 2-3 ساعت چیزی بخورید
  • سعی کنید چیزهایی که می‌خورید ترکیبی از پروتئین، چربی و کربوهیدرات‌ها باشید
  • از انواع مختلف میوه‌ها و گیاهان در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم بدن را تامین کنید

در ادامه با سه خوراکی انرژی زا که به سرعت شما را سر حال می‌کنند آشنا می‌شویم.

کافئین

کافئینی که در قهوه و برخی از انواع چای وجود دارد نه تنها سیستم مرکزی اعصاب را تحریک کرده و کارکرد مغز را انجام می‌دهد، بلکه منبعی سرشار از آنتی اکسیدان بوده که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و برخی بیماری‌های مربوط به کبد را کاهش می‌دهد.

گفته شده که کافئین می‌تواند با تاثیرگذاری روی برخی از پیام رسان‌های عصبی حال و حوصله افراد، زمان عکس العمل و یادگیری را بهبود بخشد.

برگ نعنا

طبق برخی از تحقیقات انجام شده، گیاه نعناع می‌تواند تنفس و تمرکز اکسیژن در مغز را بهبود داده و به افزایش سطح انرژی افراد کمک کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در طول روز یا هنگام نهار از این سبزی استفاده کنید تا به بازیابی انرژی خود کمک کنید.

زنجبیل

زنجبیل می‌تواند با اثرگذاری بر گردش خون و سطح قند خون، به کاهش خستگی افراد کمک کند. این ادویه خوش طعم همچنین می‌تواند دردهای میگرن را تا حد زیادی کاهش دهد.

زنجبیل به سرعت انرژی مورد نیاز شما را تامین می‌کند

در ادامه با هفت خوراکی انرژی زا که مصرف آنها بصورت مستمر می‌تواند به افزایش و حفظ انرژی شما در طول روز کمک کند آشنا می‌شویم.

شکلات تلخ

شکلات تلخ دارای موادی مثل کافئین و تئوبرومین است که به افزایش سطح انرژی کمک می‌کنند. هرچه شکلات تلخ‌تر و میزان شکر آن کمتر باشد، پتانسیل انرژی زایی آن بیشتر می‌شود.

ماست

ماست دارای پروتئین زیادی است که به شما کمک می‌کند تا برای مدت زمان بیشتری در طول روز حس سیری داشته باشید. همچنین می‌توانید با خوردن ماست یونانی میزان بیشتری از پروتئین مورد نیاز خود در طول روز را تامین کنید.

عدس

خوردن عدس می‌تواند به حفظ سطح قند خون کمک کرده و منبعی پایدار از انرژی در طول روز برای شما ایجاد کند. همچنین عدس با داشتن مقدار زیادی آهن می‌تواند به افزایش انرژی شما کمک کند.

گردو

گردو دارای چربی مفید، فیبر و پروتئین بوده که از کاهش شدید و ناگهانی انرژی جلوگیری کرده و انرژی شما را در طول روز حفظ می‌کند.

ماهی سالمون

ماهی سالمون دارای اسید‌های چرب امگا است که گفته می‌شود عملکرد مغز را افزایش داده و خستگی شما را کاهش می‌دهد. همچنین این ماهی دارای ویتامین بی و پروتئین است که به حفظ سطح انرژی در طول روز کمک می‌کند.

میوه خشک شده

میوه‌های خشک شده نه تنها به سرعت انرژی مورد نیاز شما را تامین می‌کنند، بلکه منابعی سرشار از ویتامین‌های آ، بی 6، سی و دی هستند.

چای سبز

این نوع چای دارای مقداری کافئین است که انرژی شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، این نوشیدنی گرم می‌تواند تا 30 درصد ریسک ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: 7 راهکار برای داشتن خواب بهتر در شب و انرژی بیشتر در طول روز

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.