ده غذای خواب‌آور

ده خوراکی خواب‌آور که به شما کمک می‌کنند شب‌های آرام‌تری داشته باشید

افراد زیادی هستند که با وجود خستگی زیاد، شب‌ها به سختی به خواب می‌روند و برای حل این مشکل حتی حاضر هستند که به دکتر مراجعه کنند. نکات و تمرینات زیادی وجود دارند که به خوابیدن افراد کمک می‌کنند، اما علاوه بر اینها، برخی مواد غذایی نیز هستند که به شما کمک می‌کنند تا شب‌ها سریعتر به خواب بروید. در ادامه شما را با ده خوراکی خواب‌آور که مصرف آنها تاثیر مثبتی بر سریع به خواب رفتن شما دارد آشنا می‌کنیم.

لبنیات

یک لیوان شیر، تکه‌ای پنیر یا کاسه‌ای ماست به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر بخوابید. ترکیب کلسیم و تریپتوفان موجود در لبنیات باعث افزایش ترشح ملاتونین در بدن می‌شود. این هورمون نقش مهمی در ایجاد احساس خواب ایفا می‌کند. به همین دلیل است که خیلی از والدین کودکان کوچک خود را مجبور می‌کنند که قبل از خواب یک لیوان شیر بنوشند.

بادام‌ها

بادام، خوراکی خواب‌آور دیگری است که می‌تواند به شما کمک کند. بادام‌ها دارای منیزم هستند، این ماده باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود. در حقیقت یکی از عوامل بی خوابی در شب، کمبود منیزم در بدن است. به همین دلیل افزایش سطح منیزیم می‌تواند یکی از عوامل موثر در بهبود خواب شما باشد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از مسواک زدن مقداری بادام بخورید.

گردو

یکی دیگر از مغزهایی که تاثیر مثبتی بر خواب افراد دارد، گردو است. همانند بسیاری دیگر از خوراکی‌های این لیست، گردو نیز دارای تریپتوفان است. همچنین این ماده دارای نوعی ملاتونین است که به خواب شما کمک می‌کند. پس می‌توانید همراه با شام یا حتی به عنوان آجیل از این مغز خوشمزه برای داشتن خوابی راحت استفاده کنید.

کاهو

خوردن سالاد کاهو به همراه شام باعث بروز حس خواب‌آلودگی می‌شود. همچنین می‌توانید این نوع سالاد را به عنوان شام نیز مصرف کنید. کاهو دارای موادی است که به آرامش افراد کمک کرده و باعث سریعتر به خواب رفتن می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنیم از این گیاه خوشمزه در کنار غذای خود استفاده کنید.

حمص

حمص
حمص

حمص یا نخود ارده یکی از خوراک‌های خوشمزه عربی است که بیشتر به عنوان پیش غذا یا مزه غذا سرو می‌شود. ماده اصلی تشکیل دهنده حمص نخود است که همانند لبنیات دارای تریپتوفان است. این ماده به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بخوابید.

میگو

انواع میگو و لابسترها دارای منابعی سرشار از تریپتوفان هستند و به همین دلیل به خوابیدن شما کمک می‌کنند. صدف دریایی خوراکی خواب‌آور دیگری است که می تواند باعث به خواب رفتن سریعتر افراد شود.

اسفناج یا کلم برگ

اسفناج و کلم کالی یا همان کلم برگ، دارای مقادیر زیادی کلسیم هستند. کلسیم موجود در گیاهان به تولید موادی که باعث خواب می‌شوند کمک می‌کند. شما می‌توانید از این سبزیجات خوشمزه به عنوان شام استفاده کرده یا آنها را با یکدیگر مخلوط کرده و به عنوان اسموتی مصرف کنید.

دمنوش بابونه

یکی از دمنوش‌هایی که می‌توانید به جای چای از آن استفاده کنید، دمنوش بابونه است. این دمنوش گیاهی آرامش‌ بخش، ماهیچه‌ها را آرام کرده و به سیستم گوارش نیز کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم به جای چای سیاه از دمنوش بابونه استفاده کنید تا خواب راحت‌تری داشته باشید.

دمنوش پشن فروت

اگر به چای بابونه علاقه‌ای ندارید، می‌توانید به جای آن از دمنوش یا چای پشن فروت استفاده کنید. این دمنوش که در ایران نیز ارائه شده دارای موادی است که با تاثیر بر سیستم عصبی شما، باعث خستگی و احساس خواب‌آلودگی در افراد می‌شود. به همین دلیل بهتر است که این دمنوش را یک ساعت پیش از خواب مصرف کنید و از نوشیدن آن در طی روز خودداری کنید.

آب گیلاس

آب گیلاس شاید تاثیر دمنوش‌های بالا را نداشته باشد، اما به شما کمک می‌کند تا خواب راحت‌تری داشته باشید. این میوه با بالابردن سطح ملاتونین در بدن، باعث سریعتر به خواب رفتن افراد می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از رفتن به رختخواب، یک لیوان آب گیلاس بنوشید.

بیشتر بخوانید: مزایای اثبات‌شده چای سبز چه هستند: 10 موردی که باید در این باره بدانید

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.