باتری دریایی (Ocean Battery) انرژی‌های تجدیدپذیر کف دریا را ذخیره می‌کند

در این مطلب به معرفی باتری دریایی که با آن می‌توان به مشکل انرژی‌های تجدید پذیر کمک کرد می‌پردازیم. همه ما می‌دانیم که منابع انرژی تجدید پذیر مفید هستند ولی باید توسط سیستم‌های ذخیره سازی، در مواقعی که خورشید نمی‌تابد یا باد نمی‌وزد پشتیبانی شوند. باتری دریایی ( Ocean Battery)  طراحی جدیدی از یک سیستم ذخیره انرژی است که شبیه یک سد برق آبی در انتهای دریا عمل می‌کند.

انرژی های تجدید پذیر

Ocean Battery  که توسط استارت‌آپ هلندی Ocean Grazer توسعه یافته‌است، برای نصب در بستر دریا در نزدیکی ژنراتورهای انرژی تجدیدپذیر دریایی مانند توربین‌های بادی، مزارع خورشیدی شناور، سیستم‌های انرژی جزر و مد و امواج طراحی شده‌است.

باتری دریایی

در بستر دریا یک مخزن آب بتنی نصب می‌شود که تا 20 میلیون لیتر (5.3 میلیون گال) آب شیرین را در خود نگه می‌دارد و با فشار کم ذخیره می‌کند. سیستمی از پمپ‌ها و توربین‌ها این مخزن را به یک آبدان یا مثانه انعطاف پذیر در کف دریا متصل می‌کند. برق اضافی منابع تجدید پذیر، می‌تواند آب را از مخزن به مثانه پمپاژ کند. هنگامی که به انرژی نیاز است، مثانه آزاد می‌شود و تحت فشار آب دریا، آب خود را به مخزن آب بتنی پمپ می‌کند و توربین‌ها را در مسیر تولید برق می‌چرخاند.

تیم Ocean Grazer می‌گوید که این سیستم دارای راندمان بین 70 تا 80 درصد است و باید بتواند تعداد نامحدودی چرخه را در طول عمر عملیاتی خود که بیش از 20 سال است، اجرا کند. همچنین هر مخزن بتنی ظرفیت 10 مگاوات ساعت را دارد، بنابراین افزودن تعداد بیشتری از این مخزن‌ها می‌تواند ظرفیت کلی را افزایش دهد. برای افزایش توان خروجی،  واحدهای بیشتری از ماشین آلات پمپ و توربین نیز می‌توانند اضافه شوند، در صورتی که انرژی بیشتری مورد نیاز باشد.

این دستگاه‌ها می توانند کمک بسیاری در حل مشکل جهانی ذخیره انرژی تجدیدپذیر بکنند با این حال، فقط یک راه حل مناسب برای تمام موقعیت‌ها وجود ندارد و احتمالاً به ارتشی کامل از این ایده‌های متفاوت و خلاقانه نیاز داریم.

نظر شما در مورد این باتری دریایی چیست؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.