7 راه برای قوی تر و بلند تر کردن ناخن های خشک و شکننده

ناخن های قوی، بلند و سالم همیشه مطلوب هستند. از طرفی ناخن‌های نرم و شکننده می‌تواند مشکل بزرگی برای ما باشد. مهم نیست که چقدر برای رشد ناخن‌هایتان تلاش می‌کنید، آنها دوباره می‌شکنند مگر اینکه از آن‌ها به درستی مراقبت کنید.

7 راه که می‌توانید ناخن های خود را قوی و بلند کنید:

ناخن قوی

1. همیشه از لاک ناخن استفاده نکنید

یک تصور غلط رایج در بین خانم‌ها این است که باید همیشه از لاک ناخن استفاده کنید، زیرا لایه‌ای ایجاد می‌کند که از ناخن‌ها محافظت می‌کند. حتی اگر این کار منطقی به نظر برسد، مطالعات این ادعا را تایید نمی‌کند.

به گفته متخصصان پوست رنگ کردن ناخن‌ها برای مدت طولانی می‌تواند باعث نفوذ مواد شیمیایی درون لاک به ناخن شود و باعث تغییر رنگ، شکافتن و لایه‌ لایه شدن ناخن‌هایتان شود. البته این بدان معنا نیست که شما باید لاک زدن را کنار بگذارید ولی هر چند وقت ی بار استراحت دادن به ناخن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

2. مرتب سوهان بزنید، اما از ناخن‌گیر استفاده نکنید

ناخن شکننده

اگر ناخن‌ها را اغلب کوتاه نکنیم ممکن است آسیب ببینند و بشکنند. با این حال، مهم است که هنگام انتخاب وسیله مناسب برای مراقبت از ناخن، انتخاب خوبی داشته باشید. ناخن‌گیر احتمالاً ساده‌ترین وسیله برای استفاده است اما بهترین نیست زیرا می‌تواند باعث ترک و شکاف در ناخن‌هایتان شود. در عوض، سوهان ناخن فشار زیادی به ناخن شما وارد نمی‌کند.

نکته: همیشه ناخن‌های خود را در یک جهت سوهان بکشید، حرکات عقب و جلو باعث ساییدگی ناخن‌ها می‌شود.

3. برای تمیزکاری دستکش بپوشید

ناخن بلند و قوی

افرادی که در آزمایشگاه کار می‌کنند، پوشیدن دستکش‌های لاتکس یا لاستیکی برای چندین ساعت در روز می‌تواند به ناخن‌های آن‌ها آسیب برساند. در عین حال اگر آنها را نپوشید – حداقل زمانی که در حال انجام کارهای خانه هستید – ممکن است همین اتفاق بیفتد.

 فقط شوینده‌هایی که حاوی مواد شیمیایی مضر هستند، به ناخن‌های شما آسیب نمی‌رساند بلکه آب زدن طولانی مدت دست‌ها هم می‌تواند ناخن ها را ضعیف کند. بنابراین، روی یک جفت دستکش لاستیکی خوب سرمایه‌گذاری کنید و دفعه بعد هنگام شستن ظرف یا انجام کار‌های خانه فراموش نکنید که آنها را بپوشید.

4. بیشتر برنج بخورید

ویتامین B در رشد ناخن

سلامت و ظاهر ما تا حد زیادی به انتخاب‌های غذایی ما بستگی دارد. یکی از ویتامین‌های ضروری برای رشد و استحکام ناخن، ویتامین B است که در برنج وجو دارد. بنابراین، خوردن برنج چندین بار در هفته می‌تواند به تقویت ناخن‌هایتان کمک کند.

5. از تقویت‌کننده‌های ناخن استفاده نکنید

احتمالاً متناقض به نظر می‌رسد، اما تقویت کننده ناخن در طولانی مدت به ناخن‌های شما کمک نمی‌کند. مواد موجود در آن در ابتدا ناخن را سفت می‌کند. با این حال، با گذشت زمان می‌تواند ناخن‌ها را خشک کند و ناخن‌ها شکننده و مستعد شکستن شوند.

6. با وازلین ناخن‌های خود را بمالید

وازلین برای رشد ناخن

وازلین به عنوان یک مرطوب کننده برای ناخن‌ها و کوتیکول‌های شما عمل می‌کند و استفاده روزانه از آن می‌تواند به تقویت ناخن‌ها و با ایجاد یک لایه محافظ به شکنندگی ناخن‌ها کمک کند.

نکته: برای بهترین نتیجه، قبل از شستشو، اجازه دهید وازلین به مدت 3 تا 5 دقیقه روی ناخن‌های شما بماند.

چگونه از ناخن‌های خود مراقبت می‌کنید؟ از کدام محصولات یا نکات برای قوی و بلند کردن ناخن هایتان استفاده می‌کنید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.