ضدعفونی کردن مسواک

روش های ضدعفونی کردن مسواک شما برای از بین بردن باکتری ها

عادت به مسواک زدن یکی از عادت‌های خوبی است که باید آن را تمرین کنیم. مسواک برای پاک کردن دندان، شستشوی زبان و ضدعفونی کردن لثه‌ها یکی از گزینه‌های کاربردی و تأثیرگذار است. همان‌طور که می‌دانید روزانه میلیون‌ها باکتری در دهان ما رشد می‌کنند که این باکتری‌ها به مسواک نیز منتقل خواهند شد و در مسواک باقی خواهند ماند. درنتیجه ازآنجایی‌که مسواک یک وسیله‌ی آسیب‌پذیر است و می‌تواند محلی برای تجمع باکتری باشد؛ باید شستشوی صحیح و ضدعفونی کردن مسواک را یاد بگیریم و به آن توجه کنیم.

مسواک زدن

مسواک می‌تواند یک محل برای پرورش باکتری‌ها و ویروس‌های مختلف باشد و در فصل سرد، عامل انتقال بیماری‌هایی چون آنفولانزا است. به همین دلیل انجمن دندانپزشکی پیشنهاداتی برای ضدعفونی کردن مسواک‌ها ارائه کرده است تا هفته‌ای یک‌بار مسواک خود را پاک‌سازی و تمیز کنیم. از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که مسواک باید هر سه ماه یک‌بار تعویض شود. در ادامه ۵ روش ضدعفونی مسواک را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تعویض مسواک

۵ روش ضدعفونی کردن مسواک

  1. مسواک خود را در دهان‌شویه ضدباکتری قرار دهید و قبل از هر بار استفاده آن را بشویید.
  2. برای تمیز کردن روزانه، می‌توانید مسواک خود را در یک فنجان کوچک پراکسید هیدروژن نگهداری کنید و پس از هر بار استفاده، پراکسید هیدروژن درون فنجان را عوض کنید.
  3. مسواک خود را هفته‌ای یک‌بار به مدت ۳ دقیقه در آب جوش دهید تا آب جوش باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین ببرد.
  4. مسواکتان را در محفظه‌ی قاشق‌های ماشین ظرف‌شویی قرار دهید و بدون شوینده با آبکشی ماشین، مسواکتان را ضدعفونی کنید. شستشو با آب داغ در ماشین ظرف‌شویی می‌تواند باکتری‌های موجود در مسواک را از بین ببرد. فقط توجه داشته باشید که هیچ شوینده‌ای درون ماشین ظرف‌شویی نباید قرار دهید.
  5. یک ضدعفونی‌کننده مسواک UV بخرید. این ابزار میکروب‌های مسواک را از بین می‌برد و مسواک شما را در محیطی کاملاً تمیز محفوظ نگه خواهد داشت. این محصول به‌صورت خودکار فعال و غیرفعال خواهد شد و مسواک شما را کاملاً استریل خواهد کرد. ضدعفونی‌کننده مسواک UV برای حمل مسواک در مسافرت‌ها نیز بسیار کاربردی خواهد بود.

مسواکهمان‌طور که گفته‌ایم دهان ما محل زندگی میلیون‌ها باکتری است، بنابراین تمیز کردن مسواک تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌ها خواهد داشت. پس باید به یاد داشته باشید که حتماً هفته‌ای یک‌بار به ضدعفونی کردن مسواک خود بپردازید و هر سه ماه یک‌بار مسواک خود را عوض کنید.

امتیاز: 4.4 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.