روغن نارگیل

چرا نباید از روغن نارگیل به عنوان مرطوب‌کننده‌ی موها استفاده کنیم؟

روغن نارگیل با توجه به اینکه طعم فوق‌العاده‌ای دارد، برای پخت و پز استفاده می‌شود و به عنوان یک روغن محبوب و یک فرآورده‌ی شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن می‌تواند به عنوان مرطوب‌کننده صورت و بدن و لب نیز استفاده شود. برخی از افراد حتی برای موهای خود نیز از این روغن استفاده می‌کنند. با این حال، به گفته بسیاری از کارشناسان مو، روغن نارگیل در واقع می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و برای موها تقویت کننده و مرطوب کننده نخواهد بود. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

اصولاً استفاده از هر نوع روغنی برای موها ایده خوبی نیست. مردم اغلب برای مرطوب کردن موهای خود از روغن مخصوص مو استفاده می‌کنند، اما مو به رطوبت نیاز دارد نه چربی. مو به آبرسان نیاز دارد نه روغن زیرا در حقیقت روغن و آب با هم مخلوط نمی شوند و روغن در واقع آب را دفع می کند در نتیجه روغن و چربی مو باعث خشکی بیشتر مو خواهد شد. به این ترتیب روغن نارگیل نمی‌تواند خشکی مو را از بین ببرد و موها را آبرسانی کند یا رطوبت موها را تامین نماید. در نتیجه روغن نارگیل برای مو ساخته نشده و کاربردی نخواهد بود.

روغن‌های مو به خصوص روغن نارگیل وارد هر حفره ریز در ساقه موهای شما خواهند شد و مشکلاتی جدی را در موها ایجاد خواهند کرد. شاید در لحظه احساس کنید که حالت موها بهبود یافته اما این روغن در طولانی مدت عملکرد خوبی نخواهد داشت و به موهای شما کمکی نخواهد کرد.

در واقع روغن نارگیل جذب مو نمی‌شود اما موهایتان را نرم و براق خواهد کرد. در نتیجه اگر تصمیم دارید تا موهای خود را آبرسانی کنید این روغن انتخاب خوبی نخواهد بود و در دراز مدت تاثیر بدی بر روی موها خواهد داشت. در واقع برای آبرسانی موهایتان باید از مواد و آبرسان‌هایی که مخصوص این کار هستند و برای موها طراحی شده‌اند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ترمیم مو : راهکارهای خانگی و ساده برای ترمیم موهای آسیب‌دیده
بیشتر بخوانید: مدل های مو ترند بهار 2020: مدل‌هایی بهاری، ساده و جذاب از بافت مو

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar روغن آرگان گفت:

    اطلاعات غلط نده
    مو وقتی رطوبت داشته باشه ( مثلا بعد حمام) استفاده از روغن های مو باعث حفظ رطوبت میشه و خشکی کاهش پیدا می‌کنه. دقیقا مثل سیستم آبرسانی به پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.