آیا می‌دانید هر چند وقت یکبار باید مسواک خود را تعویض کنید؟

وقتی نوبت به خرید مسواک می‌رسد، ممکن است در مورد اینکه آیا مسواک برقی می‌خواهید یا دستی فکر کرده باشید. با این حال، پس از خرید به این مورد فکر نکنید که هر چند وقت یکبار باید مسواک خود را تعویض کنید.

چه زمانی باید مسواک خود را عوض کنید؟

اگر می‌خواهید دهان و دندان خود را سالم نگه دارید، عوض کردن مرتب مسواک ضروری است. به دلیل تجمع باکتری‌ها باید مسواک خود را هر 3 تا 4 ماه عوض کنید که مطابق با توصیه انجمن دندانپزشکی آمریکا است.

عوض کردن مسواک

برخی از نشانه‌های نیاز به تعویض مسواک چیست؟

یکی از نشانه‌های اصلی که شما باید مسواک خود را عوض کنید، زمانی است که موهای روی مسواک شروع به ساییدگی می‌کنند. مورد دیگر این است که اگه برای مدتی بیمار بوده‌اید بهتر است مسواک خود را زودتر تعویض کنید.

چگونه دوام مسواک را بالا ببرید

یک نکته برای ماندگاری بیشتر مسواک استفاده از فشار مناسب هنگام مسواک زدن است. سعی کنید هنگام مسواک زدن خیلی محکم آن‌ها را به دندان‌ها فشار ندهید تا موهای مسواک حالت خود را حفظ کند و همچنین با دندان‌های خود ملایم باشید.

می‌توانید مسواک خود را تمیز کنید تا به طول عمر آن کمک کنید. بسیاری از مردم این را نمی‌دانند اما شما می‌توانید مسواک خود را با مایع ظرفشویی تمیز کنید. با این کار می‌توانید “به حذف رسوبات باکتریایی” از مسواک کمک کنید که می‌تواند به دوام آن کمک کند. با این حال دندان پزشکان توصیه می‌کنند که هر 3 تا 4 ماه یکبار مسواک جدیدی بخرید و مهم نیست که چقدر آن را تمیز می‌کنید.

هنگام خرید مسواک جدید چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

اندازه: اندازه‌های متفاوتی از مسواک برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان وجود دارد، بنابراین حتماً مسواک مناسب برای نیازهای خود را خریداری کنید.

مهر پذیرش ADA: خمیردندان‌های مورد تایید انجمن دندانپزشکی آمریکا مهر پذیرش و تایید دارد و همین امر در مورد مسواک‌هایی که استانداردهای بالای کیفیتی دارد هم صدق می‌کند.

موهای نرم: افراد باید از مسواک‌هایی با موهای سفت‌تر که می‌تواند آسیب بیشتری به دندان و لثه بزند، اجتناب کنند. برس‌های نرم بهترین انتخاب هستند.

موهای گرد یا صاف: موهای مسواک به دو شکل گرد و صلف هستند. برای بسیاری، موهای گرد به تمیز کردن اطراف دندان‌ها و کاهش سوزش ناشی از استفاده از موهای صاف کمک می‌کند. دندانپزشک می‌تواند شما را راهنمایی کند که کدام نوع از مسواک برای لبخند شما مناسب‌تر است.

بحث‌های زیادی بین مسواک‌های دستی و برقی وجود دارد و برای بسیاری، این موضوع به ترجیحات شخصی آن‌ها بستگی دارد. مسواک‌های برقی می‌توانند به افرادی کمک کند که در تمیز کردن دندان‌های خود با مسواک دستی مشکل دارند و ممکن است برای برخی از بیماران با نیازهای خاص توصیه شود. صرف نظر از اینکه چه نوع مسواکی انتخاب می‌کنید، افراد همچنان باید حداقل دو دقیقه، دو بار در روز و با تکنیک مناسب مسواک بزنند.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.