سلامتی بعد از 65 سالگی

5 نکته مهم سلامتی بعد از 65 سالگی که باید با پزشک خود در میان بگذارید

اگر شما یا عزیزانتان به سن 65 سالگی نزدیک می‌شوید، نیاز دارید تا درباره مواردی که به سلامتی در دوران پیری مربوط است، اطلاعات بیشتری کسب کنید. در ادامه با همراهی دینو 5 نکته مهم سلامتی بعد از 65 سالگی که باید با پزشک خود در میان بگذارید را مطالعه نمایید و زندگی سالمی را تجربه کنید.

سلامتی بعد از 65 سالگی

یک جمله معروف و قدیمی درباره سلامتی وجود دارد که باید همواره به آن توجه کنید: «پیشگیری، بهتر از درمان است». این مورد عموما درباره تمام بیماری‌ها صدق می‌کند و شما هر چه سریع‌تر متوجه مشکل خود شوید، درمان برای شما آسان‌تر و موثرتر خواهد بود. نکته‌های مهمی که برای سلامتی بعد از 65 سالگی باید به آن‌ها توجه کنید، این است که با افزایش سن به طور منظم از خدمات پیشگیری، از جمله غربالگری‌های خاص مربوط به انواع سرطان‌ها و چکاپ‌های کلی سالانه استفاده کنید. انجام این بررسی‌ها، می‌توانند به شما در درمان مشکلات و بیماری‌های مختلف قبل از جدی شدن آن‌ها کمک فراوان کنند. همیشه در مقایسه با پیشگیری، درمان پرهزینه‌تر، طولانی‌تر و خسته کننده‌تر خواهد بود (چه از نظر جسمی و چه روحی).

سلامتی بعد از 65 سالگی

در این بخش 5 نکته مهم سلامتی بعد از 65 سالگی مطرح شده است که به شما در اطمینان از حفظ سلامتی خود کمک می‌کند. این 5 نکته را با ما بخوانید:

1. آیا من تمام بررسی‌های لازم را انجام داده‌ام؟

در این جا صحبت از پیشگیری است. متخصصان سلامتی توصیه می‌کنند از پزشک خود در مورد تمام غربالگری‌هایی که باید انجام دهید سوال کنید. این موارد ممکن است شامل: کولونوسکوپی، اسکن جذب اشعه ایکس با انرژی دوگانه (DEXA)، ماموگرافی و آزمایش آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) باشد.

2. آیا من در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستم؟

حتی اگر تا امروز هیچ علائم خاصی برای ابتلا به یک بیماری خطرناک نداشته‌اید، باز هم صحبت کردن در مورد کارهایی که برای به حداقل رساندن خطر ابتلای خود می‌توانید انجام دهید، بسیار هوشمندانه است. مراجعه منظم به پزشک خود برای بررسی فشار خون و میزان کلسترول بدن شما بسیار مهم خواهد بود.

3. وضعیت حافظه من اخیرا به … صورت است، آیا موردی برای نگرانی وجود دارد؟

توجه داشته باشید که حتی تغییرات جزئی در وضعیت حافظه می‌توانند بسیار مهم باشند. این تغییرات ممکن است به دلیل موضوعی ساده مانند کم‌کاری تیروئید ایجاد شوند؛ اما، همیشه آن‌ها را برای رد یا تشخیص هر گونه پیش‌زمینه‌ای برای ابتلا به بیماری‌های جدی‌تر و پیشگیری از آن‌ها مطرح کنید.

4. برای جلوگیری از ابتلا به سندرم متابولیک یا دیابت چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

داشتن دیابت خطر ابتلا به سایر مشکلات پزشکی از جمله بیماری‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد و همچنین افراد را مستعد ابتلا به زوال عقل و آلزایمر می‌کند. با دکتر خود صحبت کنید تا ببینید چگونه می‌توانید خطر ابتلای خود را به حداقل برسانید.

5. آیا به واکسیناسیون نیاز دارم؟

باید بدانید که ایمن‌سازی بدن همیشه و مخصوصا با افزایش سن، از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای حفظ سلامتی بعد از 65 سالگی، در مورد واکسن‌های کزاز، دیفتری، سیاه سرفه (TDAP)، زونا، آنفلوانزا و ذات‌الریه از پزشک خود سوال کنید.

به طور خلاصه باید گفت که انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و بررسی‌های سالانه در افراد با افزایش سن بسیار مهم‌تر می‌شود. بنابراین به طور مداوم با پزشک خود در ارتباط باشید و اطمینان حاصل کنید که انواع بررسی‌های مورد نیاز را در برنامه خود لحاظ کرده‌اید. شما برای سلامتی بعد از 65 سالگی چه پیشنهاداتی دارید؟ کدام موارد مهم را می‌شناسید که روی کیفیت زندگی افراد تاثیرگذار هستند؟ با ما در نظرات همراه باشید و دیدگاه‌های خود را با همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Live Strong

بیشتر بخوانید: 50 عادت زندگی سالم که به شما در داشتن عمر طولانی‌تر کمک می‌کند

بیشتر بخوانید: 10 هزینه غافلگیرکننده دوران بازنشستگی که باید از قبل به آن‌ها فکر کرد

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.