1000 Trees در شانگهای

ساختمان 1000 Trees در شانگهای ، نمایی از کوه‌های پوشیده از درخت را ارائه می‌کند

پروژه‌ای از استودیوی توماس هیتروویک تحت عنوان 1000 Trees در شانگهای درحال‌توسعه است که در ادامه به معرفی این پروژه و ارائه‌ی تصاویری از آن خواهیم پرداخت. این پروژه که در ابتدا Moganshan نام داشت یک طرح توسعه‌ی پوشش درختی است که در کنار تعدادی از دفاتر دولتی و ساختمان‌های تاریخی در حال ساخت است.

1000 Trees در شانگهای

پروژه‌ی 1000 Trees در شانگهای

استودیوی توماس هیتروویک که در لندن قرار دارد تصاویری از این پروژه را منتشر کرده تا نظر مردم دنیا را به یک سازه‌ی بتنی و پله‌ای شکل که در حال تکمیل شدن است جلب کند. این سازه درخت‌هایی را در نقاط مختلف خواهد داشت و به گونه‌ای طراحی‌شده که فضای سبز مناسبی را ارائه دهد. در این پروژه 1000 درخت قرار خواهد گرفت و نه تنها یک ساختمان است بلکه یک سازه‌ی توپوگرافی نیز در نظر گرفته‌شده است.

1000 Trees در شانگهای

در این مجموعه شاهد 400 تراس و 1000 ستون هستیم. نمای این پروژه به‌گونه‌ای است که مانند یک کوه پوشیده از درخت طراحی‌شده و در نقاط مختلف شاهد ستون‌هایی بی‌نظیر برای کاشت درخت‌ها خواهیم بود. ستون‌ها درواقع بسیار بزرگ و مقاوم طراحی شدند تا توانایی تحمل یک درختچه یا درخت را داشته باشند و فضای کافی برای رشد درختان را ارائه دهند.

1000 Trees

طرح اولیه‌ی این پروژه اولین بار در دسامبر 2015 پیشنهاد داده‌شده است. پروژه‌ی 1000 Trees مساحتی معادل 300000 مترمربع را در برگرفته و یک مجتمع تلفیقی خواهد بود که شامل مراکز خرید، مدارس، مسکن، دفاتر تجاری، فروشگاه‌ها و هتل می‌شود. مجوز برنامه‌ریزی بلوک‌های تجاری این مجتمع اعطاشده و این ساختمان بزرگ که بخش‌های کوچکی را در خود جای‌داده یک محیط بسیار زیبا و منحصربه‌فرد در شانگهای خواهد بود.

1000 Trees

به‌طورکلی کاشت درخت‌ها به‌صورت یکپارچه در لبه‌های این ساختمان منطقه‌ای هنری و شبیه به پارک را به ارمغان می‌آورد و در سیستم و محیط‌زیست این منطقه نیز تأثیر خواهد گذاشت. این پروژه که الهام گرفته از یک باغ افسانه‌ای است، درنهایت در سال 2019 به‌پایان خواهد رسید. البته زمان دقیق افتتاح این مجموعه به‌طور رسمی اعلام‌نشده اما بر اساس تصاویر منتشرشده به‌زودی شاهد تکمیل این پروژه‌ی 1000 Trees خواهیم بود.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.