شادترین کشورهای جهان

شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ کدام کشورها هستند و از چه امکاناتی برخوردارند؟

گزارش‌های جهانی خوشحالی و خوشبختی کشورها اخیراً منتشرشده و در این گزارش سطح خوشبختی مردم در کشورهای مختلف موردبررسی قرارگرفته است. همان‌طور که می‌دانید این گزارش به‌صورت سالانه منتشر می‌شود و حاوی داده‌های زیادی است. این رتبه‌بندی درواقع بر اساس شادی‌های ملی و تجزیه‌وتحلیل رفاه و استاندار زندگی مردم انجام می‌شود. در این مطلب نیز لیستی از شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ را ارائه خواهیم کرد و در مطلب بعدی به معرفی غمگین‌ترین کشورهای جهان خواهیم پرداخت.

لیست شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

۱۰)استرالیا

استرالیا

استرالیا در سال ۲۰۱۸در جایگاه دهم شادترین کشورهای جهان قرارگرفته است. این کشور مستقل به‌طور رسمی به‌عنوان Commonwealth of Australia شناخته می‌شود. این سرزمین شامل قاره استرالیا و جزایر متعدد اطراف است. پایتخت استرالیا کانبرا بوده و بزرگ‌ترین شهر آن سیدنی است. استرالیا دارای سواحلی بی‌نظیر و آب و هوایی مناسب است. این کشور ازجمله کشورهایی است که سالانه مهاجران زیادی را در خود جای می‌دهد. همچنین می‌توان اشاره کرد که استرالیا یکی از مقصدهای مهم گردشگری در بین‌الملل محسوب می‌شود.

این کشور همچنین به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان شناخته‌شده و دارای دهمین میزان درآمد سرانه است. کیفیت زندگی در این کشور با توجه به‌سلامت عمومی، آزادی اقتصادی و حقوق سیاسی بسیار بالا است. جمعیت این کشور حدود 25 میلیون نفر است و یک جامعه‌ی کاملاً شهری و پیشرفته محسوب می‌شود. این ۲۵میلیون جمعیت، ۲۶٪ مهاجرانی از سراسر جهان هستند. استرالیا با نمره کلی ۷.۱۳۹ در جایگاه دهم لیست شادترین کشورهای جهان قرار دارد.

۹)سوئد

سوئد

کشور پادشاهی سوئد در منطقه شمال اروپا قرار دارد. این کشور با نروژ، فنلاند و دانمارک هم‌مرز است. سوئد به‌عنوان سومین کشور بزرگ در کل اتحادیه اروپا شناخته‌شده است. جمعیت این کشور ۱۰.۲ میلیون نفر است که ۲.۴ میلیون نفر آن مهاجر هستند. یکی دیگر از واقعیت‌ها در مورد سوئد این است که تراکم جمعیت در آن نسبتاً کم است. حدود ۸۵ درصد مردم تمایل به زندگی شهری دارند اما بخش اعظم این کشور همچنان روستایی محسوب می‌شود.

سوئد به‌عنوان هفتمین کشور ثروتمند جهان شناخته شده است. همچنین به دلیل نرخ بالای درآمد سرانه داخلی، مردم در این کشور دارای استاندارد بالایی از زندگی هستند. اقتصاد این کشور از طریق صادرات آهن، چوب و منابع آبی تأمین می‌شود و سوئد تأکید زیادی بر تجارت خارجی دارد. این کشور امکانات شهروندی و مراقبت‌های بهداشتی ایده آلی را برای شهروندان فراهم می‌کند و همچنین عملکرد ملی، رفاه و برابری از شاخص‌هایی است که این کشور را در لیست شادترین کشورهای جهان قرار داده است. البته زیبایی‌های استکهلم از دیگر مواردی است که باید به آن اشاره کرد. سوئد با امتیاز ۷.۳۱۴ در رتبه‌ی نهم لیست شادترین کشورهای جهان قرارگرفته است.

۸)نیوزلند

نیوزلند

نیوزیلند شادترین جزیره مستقل محسوب می‌شود که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع‌شده است. این کشور جزایر زیادی را در بر می‌گیرد و جزو نقاط دورافتاده محسوب می‌شود. این کشور با تنوع زیستی متنوع حیوانات و گیاهان شناخته‌شده است. همچنین دارای جاذبه‌های دیگری مانند کوه‌ها، آبشارها و تپه‌های گوناگون است. پایتخت نیوزلند، ولینگتون بوده و اوکلند پر جمعیت‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود.

این کشور توسعه‌یافته، درزمینه افزایش میزان سلامت، آموزش و کیفیت زندگی در جایگاه خوبی قرار دارد و امکانات رفاهی ایده آلی را در اختیار مردمش قرار می‌دهد. این کشور درزمینه کشاورزی، صنعتی و اقتصادی عملکرد بسیار خوبی دارد و گردشگری نیز یکی از منابع درآمد آن محسوب می‌شود. Kaikoura در نیوزلند درواقع محل اصلی توریستی است. سازمان ملل متحد به این کشور امتیاز ۷.۳۲۴ را در بخش شادی داده است بنابراین نیوزلند با این امتیاز در جایگاه هشتم لیست شادترین کشورهای جهان قرارگرفته است.

۷)کانادا

کانادا

کانادا به‌عنوان هفتمین کشور شاد جهان در نظرسنجی سال ۲۰۱۸ قرارگرفته است. معیارهای خوشبختی این کشور قرار گرفتن مردم در اوج زندگی، جمعیت کم و چشم‌اندازهای زیبا بوده که نظر بسیاری را به خود جلب می‌کند. این کشور در شمال امریکا واقع‌شده است. پوشش گیاهی گسترده منظره‌های زیبایی را در این کشور به ارمغان آورده است. کانادا دومین کشور بزرگ دنیا محسوب می‌شود. پایتخت آن اوتاوا بوده و بخش عمده‌ی جمعیت مردم آن، زندگی شهرنشینی دارند. بزرگ‌ترین مناطق شهری کانادا شامل مونترال، ونکوور و تورنتو است. آب‌وهوای کانادا در مناطق مختلف آن متفاوت بوده و منطقه‌ای چهار فصل است.

کانادا یک کشور دموکراسی پارلمانی فدرال با سیستم سلطنتی قانون اساسی است و این کشور دارای چندین فرهنگ مختلف بوده و دو زبانه است. این کشور به دلیل حجم زیاد مهاجران چند فرهنگی شده است و از سوی دیگر ازنظر اقتصادی دهمین کشور برتر محسوب می‌شود. کانادا درآمد خود را وابسته به منابع طبیعی و شبکه‌های تجاری قوی است. یکی از ویژگی‌های مهم کانادا ارتباط طولانی‌مدت با ایالات‌متحده آمریکا بوده که تعادل اقتصادی آن را به جود آورده است. این کشور توسعه‌یافته، دارای رتبه دهم درزمینه شاخص‌های توسعه انسانی در سطح جهان محسوب می‌شود. با توجه موارد ذکرشده کانادا در جایگاه هفتم در لیست شادترین کشورهای جهان قرارگرفته است و همچنین کانادایی‌ها جزو خوش‌بین‌ترین مردم دنیا هستند.

۶)هلند

هلند

هلند یک کشور مشهور در اروپای غربی با جمعیتی ۱۷ میلیون نفر است. این کشور جزو سریع‌ترین، صلح‌آمیزترین و داناترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. کلمه‌ی هلند به معنای کشورهای پایین‌تر است. این کشور دومین صادرکننده محصولات کشاورزی و مواد غذایی به سراسر جهان بوده است. شرایط آب و هوایی و خاک مناسب این منطقه، کشاورزی را در آن گسترش داده است. البته باید اشاره‌کنیم که کشاورزی در این کشور کاملا به شکلی توسعه‌یافته انجام می‌شود.

این کشور درواقع یک کشور دموکراسی پارلمانی بوده و یک فرد لیبرال، قوانین کشور را انتخاب می‌کند. ازنظر اقتصادی هلند در جایگاه هفتم قرار دارد. سطح زندگی و کیفیت زندگی مردم هلند بسیار بالا است و همین موضوع این کشور را ششمین کشور شاد دنیا معرفی کرده است. این کشور خدمات آموزشی، خدمات بهداشتی و مزایای اجتماعی ایده آلی را در اختیار مردمش قرار می‌دهد و موقعیت مناسب کاری را برای مردم ارائه می‌کند درنتیجه شرایط برای یک زندگی خوب فراهم خواهد شد.

۵)سوئیس

سوئد

سوئیس یک کشور مستقل اروپایی بوده که در اروپای غربی و مرکزی قرار دارد. این کشور از اطراف با ایتالیا، فرانسه، آلمان، لیختن‌اشتاین و اتریش هم‌مرز است. این کشور در بین کوهستان‌های جورا و آلپ قرار دارد. زوریخ و ژنو دو شهر مهم این کشور هستند. این کشور به‌عنوان بهترین کشور جهان برای زندگی شناخته‌شده است. اقتصاد پررونق، زیرساخت فوق‌العاده و خدمات آموزشی بی‌نظیر از مواردی است که این کشور را به بهترین کشور جهان تبدیل کرده است. از سوی دیگر محیط پاک این کشور باعث افزایش امید به زندگی مردم شده است.

سوئیس مرکز سازمان‌های بین‌المللی ازجمله صلیب سرخ و دفتر سازمان ملل متحد است. این کشور با نام‌های مختلف مانند سوئیس، سوئیزا و سوزرا شناخته‌شده است. سوئیس از ویژگی‌های برجسته‌ای مانند شفافیت دولت، آزادی مدنی، کیفیت بالای زندگی، توسعه انسانی و رقابت اقتصادی برخوردار است. این ویژگی‌های ذکرشده باعث تبدیل‌شدن سوئیس به پنجمین کشور شاد جهان شده است. سازمان ملل متحد به سوئیس امتیاز ۷.۴۸۷ داده است.

۴)ایسلند

ایسلند

ایسلند یک کشور صلح‌آمیز و عادلانه است که حدود ۳۴۸،۵۸۰ نفر جمعیت دارد. این کشور یکی از کشورهای کم‌جمعیت اروپا بوده است. پایتخت آن ریکیاویک بوده و بزرگ‌ترین شهر آن نیز محسوب می‌شود. درواقع شهر ریکیاویک حدود دو سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد ایسلند با داشتن نرخ پایین مالیات و ارائه‌ی خدمات غنی در سیستم آموزشی و بهداشتی سطح بالایی از زندگی را برای مردمش به ارمغان آورده است. ایسلند به‌عنوان کشوری با بیشترین نشر‌ و انتشارات شناخته‌شده است و از هر ۱۰ نفر یک نفر در این کشور نویسنده کتاب هستند. از سوی دیگر ایسلند یک کشور زمین‌شناسی فعال بوده که یخچال‌ها و گدازه‌ها را در خود جای‌داده است. آب‌وهوای این کشور تقریباً معتدل محسوب می‌شود.

سیستم رفاه اجتماعی، خدمات آموزشی مراقبت‌های بهداشتی از دیگر ویژگی‌های ایسلند محسوب می‌شود. ایسلند مرکز تجارت انرژی‌های تجدید پذیر بوده و در بخش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شاهد برابری هستیم و برابری از ویژگی‌های اصلی و خوب این کشور محسوب می‌شود. ایسلند در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان نهمین کشور توسعه‌یافته‌ی جهان شناخته شد. این کشور همچنین کشور شاخص صلح جهانی بوده و هیچ‌گونه نیروی نظامی دائمی ندارد. درواقع در این کشور تنها شاهد سربازان گارد ساحلی خواهید بود. سازمان ملل متحد به ایسلند امتیاز ۷.۴۹۵ را داده و این کشور به‌عنوان چهارمین کشور خوش‌بین و خوشحال جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی‌شده است.

۳)دانمارک

دانمارک

دانمارک یک کشور پادشاهی است که ۵.۷۸۱.۱۹۰ نفر جمعیت دارد. این کشور یکی از اصلی‌ترین صادرکننده‌ها و تولیدکننده‌های محصولات کشاورزی بوده و در بخش بازار اقتصادی عملکرد بسیار خوبی دارد. پایتخت این کشور، شهر کپنهاگ بوده و این شهر بزرگ شهر تجاری این کشور محسوب می‌شود. دانمارک یکی از کشورهای توسعه‌یافته‌ی جهان است که مردمش از سطح بالای زندگی برخوردارند.

از ویژگی‌های قدرتمند دانمارک می‌توان به سیستم آموزشی قوی، خدمات بهداشتی، رفاه مردم و توسعه انسانی اشاره کرد. دانمارک از برابری بالایی برخوردار بوده و نرخ فساد در این کشور بسیارکم است. نرخ درآمد در این کشور روزبه‌روز در حال افزایش است. بر اساس بررسی‌ها دانمارک با دریافت امتیاز ۷.۵۵۵ از سازمان ملل در جایگاه سوم لیست شادترین کشورهای جهان قرارگرفته است.

۲)نروژ

نروژ

نروژ دومین کشور دوم از لیست شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ است. نروژ یک دولت مستقل در شمال غرب اروپا بوده که ۵.۲۵۸.۳۱۷ نفر جمعیت دارد. این کشور با کشورهای فنلاند، روسیه و دانمارک هم‌مرز بوده و دارای یک خط ساحلی باارزش و گران‌قیمت است. از ویژگی‌های جذاب کشور نروژ برابری اجتماعی افراد است. درواقع هر شخص از هر طبقه‌ای، از رفاه و جایگاه اجتماعی قابل قبولی بهره خواهد برد. نروژ از کشورهایی است که مناظری فوق‌العاده بی‌نظیر را در خود جای‌داده است. این کشور روابط سالمی با اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده دارد و جزو کشورهای مؤسس سازمان‌هایی مانند سازمان ملل متحد، سازمان ناتو و سازمان تجارت آزاد اروپا بوده است.

نروژ به‌سلامت بهداشتی مردم اهمیت زیادی می‌دهد و در این زمینه خدمات ارزشمندی را در اختیار مردمش قرار داده است. نروژ دارای منابع زیادی از گاز طبیعی بوده و درواقع بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز مناطق شرق میانه اروپا محسوب می‌شود. این کشور بیشترین درآمد و بزرگ‌ترین صندوق دارایی را دارد و از کم‌ترین آمار جرم و جنایت و نابرابری برخوردار است. طبق بررسی‌ها سطح زندگی مردم نروژ بسیار بالا است و به همین دلیل این کشور دومین کشور شاد دنیا انتخاب و معرفی‌شده است.

۱)فنلاند

فنلاند

فنلاند شادترین کشور جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی‌شده است. این کشور در شمال اروپا واقع‌شده و پایتخت آن هلسینکی بوده که بزرگ‌ترین شهر آن نیز محسوب می‌شود. جمعیت این کشور ۵.۵ میلیون نفر است و بخش عمده‌ی جمعیت آن در جنوب این کشور ساکن هستند. فنلاند هشتمین کشور بزرگ اروپا است و تا سال‌های ۱۹۵۰ بخش عمده‌ی تمرکز این کشور در بخش کشاورزی بوده است. پس از مدتی این کشور وارد صنعت شده و در این زمینه توسعه‌یافته است. درواقع فنلاند با توسعه‌ی کشاورزی و توسعه‌ی صنعت، بیشترین درآمد جهان را دارد.

این کشور در عرصه‌های گوناگونی چون آموزش، آزادی‌های مدنی، کیفیت زندگی و توسعه‌ی انسان‌ها بسیار موفق بوده است. فنلاند ازنظر آزادی مطبوعات بسیار شاخص بوده و بیشترین سرمایه‌گذاری این کشور بر انسان‌ها بوده است. مردم فنلاند بیشترین مناطق جنگلی را نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در اختیار دارند. در فنلاند شاهد استانداردهای زیست‌محیطی بالا و سطح پایین تهدیدهای محیط‌زیست هستیم. درنتیجه با این تفاسیر فنلاند بهترین مکان برای زندگی بر روی زمین است. طبق بررسی‌های امسال، فنلاند به‌عنوان شادترین کشور جهان در سال ۲۰۱۸ شناخته‌شده است.

امتیاز: 4.5 از 5 (10 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۱۶ دیدگاه

  1. Avatar سعیدلو گفت:

    اقایان و خانمها بحث شادی رو در این مقاله ابتدا درک کنید بعد بیایید نظرات بزارید شادی در اینجا شادی معنوی ارامش روحی و یا قهقهه نیست منظور از شادی در این مقاله حس شادی که شما مثلا در عروسی نزدیکان خود دارید نیست شادی یعنی میزان رضایت افراد از زندگی خودشان در کشورشان همین و بس!
    واما مردم ایران من نمونه عینی که خودم در طول روز میبینم را میگویم و میدانم اعتبار علمی ندارد ولی واقعیت دارد من هر جا میرم مردم به خودشان لعنت فرستاده و ارزوی مرگ زودتر و سریعتر را دارند کاری به اشخاص معتاد و سیگاری ندارم حساب انها جداست و کاری ندارم چند درصد جامعه ایرانی هستند بلکه ادمهای معمولی که مشکلات روزمره عادی دارند کارمندها کارگرها دانشجوها زنان خانه دار بازنشسته ها همه و همه ارزوی مردن و مرگ دارند بنظرتان چقدر شاد هستند؟ واقعا ادم چرا باید خودش را به نفهمی بزند به کجا میرسیم با ندیدن نه حقیقت که دشوارتر است بلکه حتی ندیدن واقعیت های کیفیت زندگی در ایران از کشورهای در حال جنگ مانند افغانستان هم بدتر است دلیلش را خودتان بحث کنید

  2. Avatar علی گفت:

    آقا حمید و آقا رضا.
    عاشقتونم.
    اینکه بعضی ها میفرمایند که فلان کشورخوب است و فلان کشور بد است ، دارن از زاویه دید خودشون میفرمایند.
    مثلا جناب مگس ، اگه یک کاسه از چاه فاضلاب وجناسات براش پر کنی و در یک اتاق دربسته بذاریش ، با کله سراغ اون نجاسات میره.
    ولی اگه همون نجاسات رو جلوی زنبور عسل بذاری ، ازش فرار میکنه و ازش بیزاره.
    مزاج و طرز تفکر هر کس ، خوب و بد رو براشون شکل میده.
    اون چیزایی که خارجیا میگن و بهش امتیاز میدن ، با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم و اعتقاداتشون هست.
    آقاجان ، من و شما ، زیاد دربارهء حقیقت وجودی خودمون خبر نداریم.
    بهتره به گفته های خالقمان (خدا)اعتمادکنیم.
    یاعلی(ع)

  3. Avatar حمید گفت:

    در آمریکای شمالی از هر 4 زن یک زن در طول زندگی خود به صورت شکنجه مورد تجاوز قرار میگیرد .

    11 درصد این زنان آسیب جسمی شدیدی از شکنجه های تجاوز جنسی میبینند .

    با توجه به آمار فقط 6 درصد تجاوزات به پلیس گزارش داده می شود که هشتاد درصد آن را تجاوز به زنان تشکیل میدهد .

    بیشتر تجاوزات در خانه صورت گرفته که 80 درصد تجاوزات توسط آشنایان و اقوام فرد مورد تجاوز صورت میگیرد .

    از میان تجاوزات در کانادا 17 درصد دختران زیر 16 سال و 15 درصد پسران زیر 16 سال مورد تجاوز قرار گرفته اند .

    واقعیت تلخ تر در کشور کانادا این است که 83 درصد زنان معلول جسمی در زندگی خود مورد تجاوز قرار میگیرند .
    آیا کشوری با این تعداد تجاوز را می توان کشوری شاد محسوب کرد؟

  4. Avatar Iran, we were disappointed گفت:

    تقریبا 50 دقیقه تو سایتتونم رنگو شکل شمایل فونت مرتب سازی نوشته چب راست رنگ امیزی و مخصوصا رزولوشن عکسای با کیفیت میزارید چشای ادم انگار جون میگیره . تقریبا نتیجه میگیرم بهترین جا برای زندگی اروبا هست از لحاظ امنیت حقوق شهروندی امکانات . بعدش کانادا بهترینه. امریکا هم عالیه ولی از لحاظ اسایش و طبقات اجتماعی دارن هزینه کالج مثل اروبا نیس .

  5. Avatar mahan گفت:

    درسته که اصلا شاد نیست ولی همیشه دلتون تو ایران باشه نه جاهای دیگه مثلا ایران وطن شماست زمان شاه همچی خوب و خوش بود که روحانی اومد از اون روز به بعد کشورمان شاد نیست

    • Avatar ,, گفت:

      مشکل ایرانیا عزیز دلم همینه ؟کسی شادی را ازما نگرفته متاسفانه برا ما ایرانیا همیشه مرغ همسایه غاز بوده و هست و برا همین اگه دستمون بوقلمونم باشه ازش خفلت میکنیم

  6. Avatar زهرا گفت:

    زندگی در ایران مساوی با زندگی در جهنم است فقط باید نگای رده بالاها بکنی چجور میبرنو بچه هاشونو میفرستن اروپا به ما که رسید باید بگیم همه چی خوبه ساکت باشیم هیچی ندیدیم و نشنیدیم اون بالایا که مشکل ندارن تا مشکل ماهارو بفهمن خیالشون راحته چون زن وبچه های خودشون ایران نیستند

    • Avatar شکاری گفت:

      این جهنمه در واقع در ذهن خودته.
      بعد هم این که کسی شما رو مجبور نکرده اینجا باشی. برو تایلند یا دبی و اگر به آرمانشهرت که اروپا هستش، راهت نمیدهند حداقل ترکیه که میتونی بری. چند سال برو ترکیه بعد شاید تونستی یک جوری خودتو تو اروپا جا کنی 😉
      بعد از همه ی اینها، تازه اون وقت قدر ایران رو خواهی دونست.

  7. Avatar لو گفت:

    …. همه چیو به باد دادن ، بویژه شادی مردمو

  8. Avatar رضا گفت:

    یه عده ای فقط بزار نا شکری کنن و مرغ همسایه براشون غاز باشه.
    کشور شاد تر از ایران نداریم.
    بیشتر این لیست هم بر اساس مواردی که ما اصلا قبول نداریم مثلا سرانه مصرف الکل
    اگه شاد نیستیم پس چرا برای هر اتفاقی که میوفته فرداش جوک میسازن میگن میخندن!.
    برین قدر کشور و نظام مقدس رو بدونید این همه غرب زدی رو بزارید کنار از خدا بترسید.

  9. Avatar امیرحسین آریایی گفت:

    فقط باید حسرت خورد 🙁
    و البته به شیوه زندگی این مردم هم احترام گذاشت.

  10. Avatar amd گفت:

    ایران رتبه چندو داره اخوند داران خاکشو میفروشن منابعشو پس معلومه باید خوب باشه

  11. Avatar مهدی گفت:

    نروژ دارای منابع زیادی از گاز طبیعی بوده و درواقع بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز خاورمیانه محسوب می‌شود.
    نروژ بزرگترین تولید کننده ی گاز طبیعی در خاورمیانه؟!
    تصحیحش کنید

  12. Avatar Amir گفت:

    ایران رو یادتون رفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.