شفق قطبی در کانادا

شفق قطبی در کانادا : در کدام شهرهای کانادا می‌توان شفق قطبی را مشاهده کرد؟

شاید تصور کنید که شفق قطبی فقط در گرینلند، ایسلند، فنلاند و آلاسکا قابل مشاهده است اما در کانادا نیز امکان مشاهده‌ی شفق قطبی وجود دارد. البته دسترسی به شفق قطبی در کاناد چندان ساده نیست اما امکان مشاهده‌ی آن در زمان‌های خاصی امکان‌پذیر است. در این مطلب بهترین نقاط دیدنی برای تماشای شفق قطبی در کانادا را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

شفق قطبی در کانادا

Yellowknife، کانادا

شفق قطبی در کانادا

بسیاری از افراد ممکن است Yellowknife را از برنامه‌ی Ice Road Truckers، که در آن کامیون داران مسیرهای خطرناک و پرمخاطره را طی می‌کنند تا بتوانند خود را به مناطق شمال غربی برسانند، بشناسند. می‌توان با ماشین یا هواپیما به Yellowknife سفر کرد و به دیدن شفق قطبی رفت. البته در شب‌های برفی امکان تماشای شفق قطبی بسیار دشوار و در مواردی غیرممکن است. شفق‌های قطبی در Yellowknife در ۶۵ درصد سال دیده می‌شوند و بهترین زمان برای دیدن این نورها در ماه مرداد تا اواسط مهر است.

شهرک چرچیل در شهر مانیتوبا، کانادا

شفق قطبی در کانادا

شهرک چرچیل محل زندگی بسیاری از خرس‌های قطبی است و در عین حال انسان‌ها هم در آنجا زندگی می‌کنند. در واقع شهرک چرچیل به پایتخت خرس‌های قطبی جهان نیز معروف است. در نتیجه اگر به این منطقه سفر کنید هم از دیدن شفق قطبی لذت خواهید برد و هم تماشای خرس‌های قطبی را تجربه خواهید کرد. به طور کلی منیتوبا به دلیل مشاهده نورهای شمالی مشهور است و رفتن به آنجا در ماه‌های زمستان بهترین گزینه برای مشاهده شفق قطبی است. بهترین زمان برای سفر به این منطقه بین‌ ماه‌های مهر و دی است.

Jasper در شهر آلبرتا، کانادا

شفق قطبی در کانادا

جاسپر یک پارک ملی بوده و مکان مناسبی برای مشاهده نورهای شمالی است. از نظر امکانات رفاهی، جاسپر برای کسانی که علاقه زیادی به یک مکان دور افتاده ندارند، راحت‌ترین مکان است. در واقع فاصله‌ی پارک ملی جاسپر برای مردم چندان دور نیست و در دسترس‌تر از دیگر مناطق است. جاسپر هنوز یک شهر کوچک در نظر گرفته می‌شود اما دومین مکان بزرگ برای تماشای شفق‌های قطبی است. بهترین زمان برای بازدید از جاسپر از شهریور تا اواسط ماه اردیبهشت است.

Whitehorse در شهر یوکان، کانادا

Whitehorse در شهر یوکان، کانادا

در Whitehorse در ۷۰ درصد سال، نورهای شمالی قابل مشاهده است.  این منطقه بسیار آرام و خلوت است و مکان خوبی برای خلوت کردن و آرامش گرفتن خواهد بود. نورهای شمالی ۵ ساعت در شب قابل مشاهده هستند و این نورها فضایی زیبا و بی‌نظیری را به تصویر خواهند کشید. برای علاقه‌مندان به شفق قطبی، این منطقه یکی از بهترین مناطق در کانادا است.

Prince Albert در شهر ساسکاچوان، کانادا

Prince Albert در شهر ساسکاچوان، کانادا

Prince Albert مکان دیگری است که شفق قطبی را در کانادا می‌توانید مشاهده کنید. نورهای شمالی در این منطقه از مرداد تا بهمن قابل مشاهده هستند و همچنین مردم برای تماشای بارش‌های شهابی به این منطقه سفر می‌کنند. پارک ملی پرنس آلبرت محبوب‌ترین مکان برای دیدن نورهای شمالی است و به راحتی قابل دسترسی است. به گفته موزه My Travel، پارک ملی شاهزاده آلبرت ملقب به “سرزمین آسمان‌های زنده” بوده است.

بیشتر بخوانید: بهترین نقاط دنیا برای دیدن شفق‌های قطبی کجاست و در چه زمانی رخ می‌دهد؟
بیشتر بخوانید: ۵ مکان بی‌نظیر آسمان‌گردی در جهان به انتخاب انجمن بین‌المللی آسمان تاریک شب

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.