عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور گران شد – سفر اول 40 هزار تومان، سفر دوم 50 درصد

طبق تبصره جدید لایحه بودجه 99 کشور، عوارض خروج از کشور در سال آینده دستخوش تغییراتی، البته در جهت افزایش خواهد شد. براساس جدولی که در این رابطه منتشر شده است، عوارض خروج از کشور برای هر شخص 264 هزار تومان تعیین شده است. همچنین عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره معادل 132 هزار تومان و عوارض خروج زائرات عتبات عالیات از طریق مرزهای هوایی 45 هزار تومان و از مرزهای زمینی و دریایی 15 هزار تومان اعلام شده است.

افزایش 50 درصد عوارض خروج از کشور در سفر دوم

براساس لایحه تعیین شده عوارض خروج مسافران و زائران از سفر دوم 50 درصد و سفرهای سوم و… به میزان 100 درصد افزایش خواهد داشت. طبق آنچه که در جدول پایین نوشته شده مبلغ 40 هزار تومان از عوارض صرف توسعه زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی خواهد شد، اما گویا این رقم به 80 هزار تومان تغییر یافته است. عوارض خروج از کشور سال گذشته 220 هزار تومان برای اولین سفر تعیین شده بود که قرار بر آن بود 40 هزار تومان از آن صرف توسعه زیرساخت‌ها شود.

عوارض خروج از کشور

علاوه‌براین گفته شده است که در سال 99 عوارض خروج از کشور موضوع ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 87/2/17 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یکبار در طول سال براساس قانون بودجه سال 96 کل کشور مصوب 95/12/24 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن أخذ می شود. افراد مرزنشین موضوع این بند شامل کسانی می‌شود که ساکن در روستاها و شهرهای مرزی هستند و بررسی و تأیید این موضوع براساس سامانه بانک اطلاعات مرزنشینان وزارت کشور مبتنی بر شماره ملی و کدپستی افراد مذکور خواهد بود. جدول تعرفه‌های مرتبط با این دسته از افراد را نیز می‌توانید در تصویر پایین مشاهده بفرمایید:

عوارض خروج از کشور

نکته: زائرین اربعین که از تاریخ 14 شهریو سال 1399 تا 2 آبان این سال قصد سفر از طریق مرزهای زمینی به کشور عراق را داشته باشند، از پرداخت عوارض معاف خواهند بود.

بیشتر بخوانید: روحانی: با تقویت شبکه ملی اطلاعات مردم را بی‌نیاز از خارج می‌کنیم!

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar sahar گفت:

    از هر سوراخی شده از مردم میدزدند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.