دوران پریود

غذاهایی که باید در دوران پریود مصرف کنید تا احساس بهتری داشته باشید

باور کنید یا نه، درد قاعدگی می‌تواند بیش از آنچه فکر می‌کنید راحت و بدون ایبوپروفن بگذرد. بسته به بدن منحصر به فرد شما و مواد مغذی موجود در بدن، حالات و گرفتگی‌های قاعدگی متفاوت خواهد بود در نتیجه اگر مواد مغذی در بدن شما بسیار کم باشد؛ مشکلات قاعدگی شما افزایش خواهد یافت. طبق اخبار پزشکی، نزدیک به 90 درصد زنان، علائم بد و آزاردهنده‌ی قبل از دوران پریودی را تجربه می‌کنند که این علائم شامل گرفتگی، نوسانات خلقی، نفخ و خستگی است.

در دوران قاعدگی هر زنی به انرژی بیشتری نیاز دارد در نتیجه تغذیه سالم و مقوی در این دوران اهمیت زیادی دارد. همچنین در این دوران استراحت بسیار مهم است. در واقع در این دوران سطح سروتونین کاهش می‌یابد و این موضوع می‌تواند انرژی شما را نیز کاهش دهد. اما باید چه غذاهایی بخورید تا انرژی لازم بدن تامین شود؟

دوران پریود

در این دوران باید چغندر را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. چغندر خستگی کاذب بدن را از بین می‌‌برد و انرژی بدن را افزایش خواهد داد. لوبیا، عدس و نخود هم منابعی از آهن هستند که در این دوران بهترین انتخاب خواهند بود. لوبیا و نخود فرنگی نیز پر از فیبر هستند که قند خون و سطح انسولین را تنظیم می‌کنند و به شما در حفظ انرژی در طول روز کمک خواهد کرد.

در دوران پریود دوری از قند و لبنیات می‌تواند به کاهش علائم دردناک و کاهش خستگی کمک کند. اما، برخی از شیرینی‌ها، مانند شکلات تلخ‌، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. در واقع مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌های شکلات تلخ باعث افزایش گردش خون می‌شود. شکلات تلخ همچنین به کاهش سطح هورمون استرس نیز کمک می‌کند در نتیجه خستگی را به شدت کاهش خواهد داد.

در این دوران همچنین می‌توانید ویتامین B12 خود را بالا ببرید تا به سیستم بدن شما کمک شود و انرژی بیشتری داشته باشید. گوشت‌هایی مانند بوقلمون، مرغ و گوشت گاو می‌توانند مواد مغذی حیاتی را برای بدن شما فراهم کنند و در دوران قاعدگی تجربه بهتری برای برایتان به ارمغان آورند. تخم‌مرغ نیز در این دوران به برای تقویت بدن انتخاب بسیار خوبی بوده و باید به رژیم غذایی خود آن را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: شرکت پنتون رنگ جدیدی از طیف قرمز را به نام رنگ پریود رونمایی کرد!
بیشتر بخوانید: چرا باید حتما در روز کره بادام بخوریم؟
بیشتر بخوانید: اگر ویتامین C زیادی دریافت کنیم چه اتفاقی در بدن رخ خواهد داد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar رضا گفت:

    اینهمه چیز میز که اماده کردنش خودش ایجاد درد میکنه :دی
    ۵~۱۰ میل پنتازوسین بزنین راحت بخوابین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.