فناوری حلقه هوشمند

فناوری حلقه هوشمند برای تشخیص میزان الکل خون رانندگان تاکسی

این حلقه هوشمند پوشیدنی می‌تواند میزان الکل خون راننده تاکسی را تشخیص دهد تا مسافران را از آسیب در امان نگه دارد. در ادامه همراه دینو با جزییات بیشتر فناوری حلقه هوشمند آشنا شوید.

فناوری حلقه هوشمند

فناوری حلقه هوشمند کیو

یکی از جدیدترین و جالب‌ترین طراحی‌های عرصه فناوری، یک حلقه هوشمند است که می‌تواند راننده‌های تاکسی مست را شناسایی کند. این حلقه با تکنولوژی جدید خود قادر است مسافران را توسط یک برنامه موبایل – مخصوص برای اجاره و درخواست تاکسی متصل به خود – برای داشتن سفری ایمن در ساعت‌های خاص به خوبی آگاه سازد. قطعا سوار شدن به اتومبیلی که راننده آن مست باشد، برای هیچ کس به خصوص برای دختران و زنان در ساعات پایانی روز و خلوت شدن خیابان‌ها، کاری عقلانی و خوشایند نیست. شرکت‌های «اولا» (Ola) و «اوبر» (Uber) به عنوان سرویس‌های خدماتی برتر در جهان، به این موضوع توجه ویژه داشته‌اند و تعداد زیادی از موارد این چنینی را شناسایی کرده و با راننده غیرمسئول برخورد جدی صورت گرفته است.

از آن جایی که اطلاع از وضعیت سلامت و هوشیاری رانندگان تاکسی به خصوص خودروهای شخصی تحت نظر سرویس‌های کرایه‌ای مانند «اسنپ» و «تپسی» تقریبا غیرممکن است، فناوری‌های کاربردی مانند این حلقه پوشیدنی هوشمند می‌توانند بسیار کارآمد و مفید باشند. به کمک حلقه هوشمند «کیو» (Cue) که توسط «ریشا گارگ» (Risha Garg) مفهوم سازی شده است، پیگیری وضعیت رانندگان در لحظه بسیار آسان می‌شود. این گجت هوشمند را می‌توان مانند یک حلقه عادی پوشید و با ظاهر مینیمال خود برای هر سن و سلیقه‌ای مناسب است. در ادامه تصاویری از این حلقه را مشاهده می‌کنید و می‌توانید درباره عملکرد آن نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فناوری حلقه هوشمند پوشیدنی کیو
فناوری حلقه هوشمند با قابلیت اندازه گیری میزان الکل خون
فناوری حلقه هوشمند کیو
فناوری جدید مراقبت از مسافران
طراحی مفهومی حلقه هوشمند ریشا گارگ
حلقه کیو و بسته بندی آن

عملکرد حلقه هوشمند کیو

حلقه هوشمند کیو با بررسی عرق، سطح غلظت الکل خون (BAC) را شناسایی می‌کند. از آن جایی که انگشتان و کف دست دارای تجمع زیادی از غدد عرق هستند، انگشتر یک ابزار پوشیدنی بسیار مناسب برای این منظور است. کیو همچنین می‌تواند ضربان قلب و دمای بدن راننده را اندازه گیری کند و برای زمان‌هایی که نشانه‌هایی مبنی بر عدم طبیعی بودن علایم دریافتی و همین طور عدم رعایت موارد ایمنی و شرایط مخصوص رانندگی مشاهده می‌شود، اخطار دهد. همه این‌ها با برنامه ارائه دهنده خدمات کرایه تاکسی همگام سازی می‌شود تا مسافران از سطوح BAC راننده مطلع شوند و از ایمن بودن خودرو برای سوار شدن اطمینان حاصل کنند.

جالب است بدانید که در صورت عدم انطباق سطوح BAC با استانداردهای تعریف شده برای رانندگان، این برنامه به طور خودکار راننده را از پذیرش سفرهای بیشتر از 90 دقیقه تا حتی 24 ساعت محدود می‌کند. حلقه کیو در حقیقت داده‌های لحظه‌ای وضعیت راننده را نشان می‌دهد که با نشانگر سطح 0 تا 100 BAC مشخص شده است. هر عددی زیر 30 مجاز است در حالی که مقادیر بالای آن نشان دهنده حالت ناامن مستی است. برای اطمینان از این که حلقه توسط راننده استفاده می‌شود، ردیاب GPS آن همه چیز را کنترل می‌کند. ارتباط این حلقه به محض این که چند متر دورتر از تلفن راننده قرار بگیرد، قطع می‌شود.

در نهایت باید بدانید که شما در این مطلب با راه حل ریشا برای اطمینان از تجربه یک رانندگی ایمن برای مسافران ارائه شده است و ارزش توسعه و سرمایه گذاری فراتر از مرحله طراحی مفهومی را دارد. نظر شما درباره فناوری حلقه هوشمند ریشا گارگ چیست؟ آیا این گزینه می‌تواند در آینده سلامت سفرهای شهری را تضمین کند؟ درباره استفاده از این حلقه‌ها در ناوگان حمل و نقل کشور خودمان چه نظری دارید؟ برای ما بنویسید.

مبنع: Yanko Design

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar Anti AMD گفت:

    تو ایران باید حلقه هوشمند برای تست میزان نارکوتیک رانندگان بسازن! 😅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.