دوربین های امنیتی هوشمند Google Nest

دوربین های امنیتی هوشمند Google Nest که به حریم شخصی شما احترام می گذارند

دوربین‌ها در دنیای تکنولوژی و عصر ارتباطات جهانی، نقش بسیار حیاتی برای حفظ امنیت و همچنین در حوزه نظارت دارند. آن‌ها می‌توانند زمینه‌های گسترده‌ای را از محافظت یک خانه هوشمند گرفته تا حفظ امنیت مکان‌های حساس شامل شوند. با وجود تمام این تدابیر محافظتی، بحث حریم شخصی کمی چالش برانگیز می‌شود. یکی از پیشگامان این عرصه دست به کار شده و راه حل جدیدی برای این موضوع مطرح کرده است. در ادامه با همراهی دینو درباره دوربین های امنیتی هوشمند Google Nest که به حریم شخصی شما احترام می گذارند می‌خوانید.

هوش مصنوعی و حریم شخصی

به جرات می‌توان گفت بیشتر افراد از این که به صورت دائمی و در طول روز و همچنین در مکان‌های مختلف تحت نظر و دید دوربین‌ها باشند، احساس ناخوشایندی دارند. دوربین‌های امنیتی با این که برای حفظ سلامت یک مکان بسیار کاربردی و مهم هستند؛ اما، در عین حال می‌توانند حریم شخصی شما را تحت تاثیر قرار دهند. در این روزها که تمامی ابزارها و دستگاه‌های الکترونیکی به نحوی ما را زیر نظر دارند، صحبت از حفظ حریم شخصی کمی خنده دار به نظر می‌رسد. ما با ابزارهایی احاطه شده‌ایم که هر نفسی که می‌کشیم توس آن‌ها شنیده می‌شود!

دوربین های امنیتی هوشمند Google Nest

برای درک بهتر موضوع به این نکته توجه کنید که در این لحظه شما یک تلفن هوشمند، یک دستیار هوش مصنوعی خانگی، یک تبلت یا حتی یک ساعت هوشمند دارید که همگی آن‌ها می‌توانند روی رفتارهای شما نظارت داشته باشند. این در حالی است که همه تولید کنندگان در مورد احترام به حریم خصوصی ما صحبت می‌کنند. با این وجود برخی از تولید کنندگان به فکر راه چاره افتاده‌اند تا روش‌های کنترل کاربر روی این ابزارها را بیشتر کنند و حریم شخصی را بیشتر از قبل رعایت نمایند.

دوربین های امنیتی هوشمند Google Nest

حریم خصوصی این روزها موضوع بسیار داغی است و با این که بیشتر محصولات عملکرد آن را در طرح‌های خود لحاظ می‌کنند؛ اما، توجه کمتری به تلفیق موارد مشابه در طراحی فیزیکی می‌شود. اگر شما هم صاحب یک Google Home باشید، حتما می‌دانید که دکمه بی‌صدای قرار گرفته روی آن در حقیقت تلاش برای حفظ حریم شخصی است؛ اما، همین ویژگی نیز به نوعی کامل نیست. «آدام شن» (Adam Shen) با درک این موضوع، تصمیم گرفته است تا با خاموش کردن فیزیکی دوربین امنیتی شما، کارها را ساده‌تر کند.

دوربین Home Security به عنوان حافظ حریم خصوصی شما برچسب گذاری شده است و این مسئولیت بزرگ را با یک راه حل ساده طراحی بر عهده گرفته است. طراحی آن به نحوی است که دوربین نصب شده روی بدنه دستگاه در صورت عدم استفاده شما می‌تواند به سمت پایین و داخل بدنه برگردد و در این صورت توانایی دیدن محیط را از دست می‌دهد. این طراحی در حقیقت یک حرکت فیزیکی است که اطمینان می‌دهد دوربین نمی‌تواند هیچ یک از حرکات شما را ضبط کند. آدام حرکت دوربین را در 2 حالت تعیین شده – باز و بسته – تعریف کرده است که در این باره توضیح می‌دهد:

بیشتر محصولات موجود در بازار به طراحی دوربین توجه نمی‌کنند و عملکردهای پنهان کردن دید دوربین فقط کمی لنز را می‌پوشاند که در عمل کافی نیست. در این حالت کاربران بدون دیدن چراغ نشانگر دوربین، نمی‌توانند از وجود روشن بودن آن اطلاعی کسب کنند. با پنهان کردن لنز دوربین در داخل، دوربین هنگامی که از آن استفاده نمی‌شود، بازخورد بصری خود را نشان می‌دهد تا کاربر بتواند به سرعت از وضعیت نظارت دوربین مطلع شود.

دوربین های امنیتی هوشمند
دوربین های امنیتی هوشمند

کاربردهای دوربین هوشمند

دوربین امنیت خانگی Home Security را می‌توان روی یک قفسه قرار داد و یا به صورت سنتی روی دیوار نصب کرد. این دوربین که با توجه به محیط و نیاز محل شما قابلیت تطبیق پذیری دارد، کمترین تعرض را به حریم شخصی شما داشته و از نظر طراحی قابل احترام است. طراحی مکانیکی آن با دور کردن دید دوربین از محیط و چرخیدن رو به داخل، به شما فضا می‌دهد تا در خانه خود دوباره احساس امنیت کنید!

هوش مصنوعی و حریم شخصی
دوربین های امنیتی هوشمند Google Nest
طراحی فیزیکی Google Nest
Home Security
دوربین های امنیتی هوشمند Home Security

نظر شما درباره فناوری این دوربین های امنیتی هوشمند چیست؟ آیا چنین طرحی را کاربردی می‌دانید؟ چه تجربه‌ای از کاربرد دوربین‌های مداربسته دارید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Yanko Design

بیشتر بخوانید: طراحی اسکیت الکتریکی همه جا رو بدون محدودیت سواری برای انواع ناهمواری ها

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی جدید «نوستالژی عمیق» برای زنده کردن عکس های قدیمی

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.