با فواید شگفت انگیز پوست پرتقال برای سلامتی آشنا شوید

شاید تعجب کنید که فواید پوست پرتقال حدود چهار برابر بیشتر از میوه پرتقالی باشد که ما می‌خورم. پوست پرتقال حاوی فلاونوئیدها، مانند پلی متوکسی فلاون‌ها (PMFs) و هسپریدین و سایر مواد شیمیایی گیاهی است که برای سلامتی شما بسیار مفید هستند. فلاونوئیدها ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که به پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند. همچنین حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی خاص است. به عنوان مثال، 100 گرم پوست پرتقال 136 میلی گرم ویتامین C بدن شما را تامین می‌کند.

علاوه بر این، پوست پرتقال حاوی مقادیر قابل توجهی مس، کلسیم، منیزیم، ویتامین A و فیبر غذایی است.

فواید پوست پرتقال

فواید سلامتی پوست پرتقال چیست؟

خطر بیماری قلبی را کم می‌کند

پوست پرتقال حاوی هسپریدین، فلاونوئیدی است که به حفظ فشار خون و کلسترول کمک می‌کند. فلاون‌های پلی متوکسیله (PMF) موجود در پوست پرتقال نیز به طور موثرتری نسبت به داروها به کاهش کلسترول کمک می‌کنند. به گفته محققان مؤسسه علوم غذایی و کشاورزی UF، پوست پرتقال فلور روده را تغییر می‌دهد و به پیشگیری از تصلب شرایین (تجمع مواد چرب در دیواره‌های داخلی رگ‌ها) کمک می‌کند.

جلوگیری از آلرژی

هیستامین‌ها مواد شیمیایی هستند که مسئول واکنش‌های آلرژیک هستند. پوست پرتقال حاوی ترکیباتی است که می‌تواند به جلوگیری از ترشح هیستامین کمک کند.

جلوگیری از سرطان

پوست پرتقال به کند کردن رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. در واقع، پوست پرتقال می‌تواند تعداد سلول‌های سنگفرشی سرطانی را کم کند که نوعی سرطان پوست است. مطالعات گزارش می‌دهند که پروتئینی به نام RLIP76 که با سرطان مرتبط است، توسط فلاونوئیدهای موجود در پوست پرتقال مهار می‌شود. افرادی که پوست پرتقال را به طور منظم مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که فقط پرتقال را می‌خورند، شانس کمتری برای تشخیص سرطان ریه و سرطان پوست دارند.

کاهش وزن

پوست پرتقال به افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن چربی بدن شما کمک می‌کند. بسیاری از متخصصان پزشکی، پوست پرتقال را به عنوان درمانی برای کاهش وزن توصیه می‌کنند. پرتقال یک مکمل عالی برای رژیم غذایی کاهش وزن است زیرا کالری کمی دارد. علاوه بر این، سرشار از فیبر غذایی است که اشتها را تنظیم کرده و از پرخوری جلوگیری می‌کند. پوست پرتقال حاوی ویتامین C است که به چربی سوزی کمک می‌کند. چای پوست پرتقال را جایگزین قهوه یا نوشابه کنید تا به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.

چای پوست پرتقال را به شرح زیر تهیه کنید:

  • پوست پرتقال ارگانیک را خشک و خنک کنید.
  • یک فنجان آب جوش را به یک قاشق غذاخوری پوست خشک اضافه کنید.
  • اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم کند.
  • پوست آن را بردارید و مقداری عسل تازه به آن اضافه کنید.
  • هر روز دو فنجان مصرف کنید.

هضم بهتر

پوست پرتقال دارای خواص ضد التهابی است که به درمان بسیاری از گوارش و مشکلات گوارشی مانند اسهال، سوزش سر دل و اسیدیته کمک می‌کند.

درمان خماری

پوست پرتقال یکی از بهترین چیزهایی است که می‌تواند به درمان خماری کمک کند. فقط پوست آن را حدود 15 تا 20 دقیقه بجوشانید و مانند چای بنوشید تا به خماری کمک کند.

بوی بد دهان را درمان می‌کند

پوست پرتقالی که فرآوری نشده است را می‌توانید برای بوی بد دهان بجویید اما مراقب باشید که از این روش زیاد استفاده نکنید زیرا اسید زیاد برای مینای دندان مضر است. پس از استفاده از پوست پرتقال به این روش، قبل از مسواک زدن کمی صبر کنید

با عفونت، سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می‌کند

از دیگر فواید پوست پرتقال مبارزه با بیماری‌ها است. پوست پرتقال سرشار از ویتامین C و A است که باعث می‌شود یک آنتی اکسیدان طبیعی باشد و به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با میکروب‌ها و ویروس‌ها کمک کند.

کمک به درمان مشکلات پوستی

پوست پرتقال به درمان مشکلات متعدد پوستی مانند جوش‌های سرسیاه، سلول‌های مرده، آکنه، منافذ، حلقه‌های تیره و خشکی پوست کمک می‌کند. همچنین به روشن شدن پوست شما هم کمک می‌کند. محتوای ویتامین C آنها باعث می‌شود پوست شما انعطاف‌پذیر باشد، از تیرگی جلوگیری کند و ظاهری درخشان و سالم به پوست شما ببخشد.
با مسدود کردن اشعه‌های خطرناک UV، حتی به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی نیز عمل می‌کند.

سطح قند خون را تنظیم می‌کند

پکتین، فیبری که برای کنترل سطح قند خون شناخته شده است، در پوست پرتقال به وفور وجود دارد و این برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از عصاره پوست پرتقال می‌تواند به جلوگیری از نفروپاتی دیابتی کمک کند. پوست پرتقال RLIP76 (پروتئین) را از بدن خارج می‌کند که از پیشرفت دیابت جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، بار گلیسمی پرتقال فقط 5 است که نشان می‌دهد خوردن پوست آن سطح قند خون را بسیار کم افزایش می‌دهد.

کمک به درمان آسم

پوست پرتقال همچنین به از بین بردن بلغم کمک می‌کند و از این رو به درمان آسم کمک می‌کند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.