قرص های ضد بارداری مردانه در موش ها 99 درصد موثر و برگشت پذیر است

محققان یک قرص ضد بارداری مردانه غیر هورمونی جدید را گزارش داده‌اند که پروتئین خاصی را که در تشکیل اسپرم نقش دارد، مختل می‌کند. آزمایش‌ها روی موش‌ها نتیجه بخش بوده و نشان‌دهنده پیشگیری موثر از بارداری، برگشت‌پذیری در عرض چند هفته و بدون عوارض جانبی قابل مشاهده است.

در این مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه مینه سوتا انجام شد، پروتئینی به نام RAR-α (RAR-alpha) مورد هدف است که در تولید اسپرم نقش دارد. مطالعات قبلی نشان داده‌است که خاموش کردن ژن RAR-α در موش‌ها، آنها را عقیم می‌کند. این تیم حدود 100 ترکیب را برای اینکه چقدر می‌توانند RAR-α را در سلول‌ها مهار کنند، بررسی کردند و در نتیجه ترکیبی به نام YCT529 پیدا کردند که می‌توانست مهار کننده باشد.

قرص ضد بارداری مردانه

سپس محققان ترکیب YCT529 را با دادن دوز خوراکی به موش‌های نر طی چهار هفته آزمایش کردند. بعد آن تعداد اسپرم حیوانات به میزان قابل توجهی کاهش یافت و این دارو 99 درصد در جلوگیری از بارداری مؤثر بود.

تیم هیچ عارضه جانبی مشاهده نکرد و مهمتر از همه، درمان برگشت پذیر بود، به طوری که موش‌ها با موفقیت بین چهار تا شش هفته پس از توقف درمان، صاحب فرزند شدند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که این نتایج در انسان هم دیده می‌شود، اما تیم می‌گوید که آزمایش‌های بالینی روی انسان قرار است تا پایان سال 2022 آغاز شود.

با روش‌های دیگر کنترل اسپرم مانند تزریق ژل که مانع از خروج اسپرم می‌شود یا استفاده از امواج فراصوت که اسپرم‌ها را از بین می‌برد، مردان به زودی می‌توانند بهتر به زنان کمک کنند تا مسئولیت کنترل بارداری را به عهده بگیرند.

نظرات خود را در مورد این قرص های ضد بارداری مردانه با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.