این ویژگی ها را بی آنکه بدانید از پدر خود به ارث برده‌ اید!

در کلاس زیست‌شناسی، آموختیم که 50 درصد از DNA خود را از مادر و 50 درصد از آن را از پدرمان به ارث می‌بریم. اما این واقعیت بیولوژیکی به این معنا نیست که هر یک از والدین به میزان مساوی خصوصیات فیزیکی و خصوصیات ژنتیکی را به فرزند خود منتقل می‌کنند. پس از بررسی علمی این پدیده بیولوژیکی به نظر می‌رسد که 60 درصد بیشتر احتمال دارد که کودک ویژگی های فعال را از پدر خود به ارث ببرد، زیرا طبیعت اینطور ترجیح می‌دهد‌‌.

در این مطلب، قصد داریم 6 ویژگی را که به احتمال زیاد هر کودک از پدر خود به ارث می‌برد، معرفی کنیم.

1.قد

قد

آیا با عبارت ” مثل پدرش قد بلند” آشنا هستید؟ ظاهراً این گفته از نظر علم نیز درست است. قد یک فرد با حداقل 700 تنوع ژنتیکی که از هر دو والدین به ارث رسیده‌است، تعیین می‌شود. با این حال، به نظر می رسد که ژن قد هر یک از والدین به روشی متفاوت عمل می‌کند. به عنوان مثال، ژن های پدر در تحریک رشد و در نتیجه تیین قد مهم هستند.

2.مشکلات دندانی

مشکلات دندانی ویژگی است که از پدر به ارث می‌رسد

در مواردی که پدر از سلامت دندانی ضعیفی برخوردار است، احتمال دارد کودک بیشتر از همسالان خود مجبور به مراجعه به مطب دندانپزشکی شود. در این مورد حتی اگر مادرش دندان‌های خوبی داشته باشد، اهمیتی ندارد. همه موارد از سوراخ‌شدن دندان گرفته تا پوسیدگی و تمام مشکلات دندانی دیگر، ممکن است مستقیماً از پدر به کودک منتقل شود‌‌.

3.جنسیت

پدرها 100% مسئول جنسیت نوزادشان هستند. کروموزوم‌های X و Y که معمولاً به عنوان کروموزوم‌های جنسی شناخته می‌شوند، جنسیت کودک را تعیین می کنند. دختران یک کروموزوم X را از پدر خود به ارث می‌برند که منجر به ژنوتیپ XX می شود و پسران یک کروموزوم Y را از پدر خود به ارث می‌برند که در نتیجه ژنوتیپ XY ایجاد می‌شود. از آنجایی که مادران فقط کروموزوم های X را پاس می کنند، پدران در تعیین ‌کننده کامل جنسیت هستند.

4.چال گونه

چال گونه ویژگی است که از پدر به ارث می‌رسد

در بسیاری از فرهنگ‌ها، چال گونه به عنوان نشانه زیبایی و جذابیت شناخته می‌شود. با این حال، دانشمندان این فرورفتگی را به عنوان نقصی توصیف می‌کنند که به دلیل کوتاه شدن عضلات صورت ایجاد شده‌است. فرض بر این است که این چال‌ها ارثی هستند. آنها یک ویژگی ژنتیکی غالب هستند و بیشتر از پدر به ارث می‌رسند.

5. اثر انگشت

اثر انگشت

هیچ 2 اثر انگشت دقیقاً یکسانی وجود ندارد زیرا آنها یک الگوی منحصربه‌فرد هستند. با این وجود، اثر انگشت نوزاد ممکن است شبیه اثر انگشت پدرش باشد! حتی الگوهای اثر انگشت نیز از آن دسته ویژگی‌ های ژنتیکی است که از پدر به کوک به ارث رسیده‌است.

6. عطسه‌کردن

بسیاری از ما حداقل یک نفر را می‌شناسیم که هنگام خیره‌شدن به خورشید یا سایر نورهای درخشان به طور غیرقابل‌کنترلی عطسه می‌کند. خب این یکی دیگر از ویژگی‌های ژنتیکی است که پدر مسئول آن است. این بیماری به سندرم آچو معروف است و احتمال انتقال آن از طرف پدر بیشتر است.

شما(یا فرزندتان) بیشتر به چه کسی شباهت دارید، مادر یا پدر؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.