علائم حمله قلبی خاموش که هرگز نباید نادیده بگیرید – به گفته متخصصان قلب و عروق

تعریف حمله قلبی خاموش این است که فردی آسیب قلبی دیده اما علائم اولیه کافی برای رفتن به اورژانس را تجربه نکرده‌است. اغلب افراد فقط بعد از حمله قلبی دوم متوجه می‌شوند که حمله قلبی اتفاق افتاده‌است و اولین حمله قلبی خاموش در نتایج آزمایش آنها نشان داده می‌شود. حملات خاموش حتی می‌توانند بدون بیدار کردن شما در خواب نیز اتفاق بیفتند.

همان عوامل خطر برای یک حمله قلبی معمولی در مورد حمله قلبی خاموش نیز صدق می‌کند. فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، استعمال دخانیات، سطح استرس بالا، مصرف مواد غیرقانونی و سابقه خانوادگی حملات قلبی، همگی احتمال ابتلا به این نوع حملات را افزایش می‌دهند.

بیماران دیابتی ممکن است در معرض خطر حمله قلبی خاموش باشند زیرا دیابت مزمن باعث تخریب اعصاب خودکار قلب می‌شود که معمولاً به فرد در مورد حمله قلبی هشدار می‌دهد.

حمله قلبی خاموش

علائم احتمالی حمله قلبی خاموش:

1. ناگهان دچار تنگی نفس می‌شوید

به گفته پزشک متخصص قلب و عروق در NYU Langone Health، قلب و ریه‌ها با هم کار می‌کنند تا مطمئن شوند خون شما همیشه اکسیژن کافی دارد و هنگامی که مشکلی در سیستم قلبی عروقی شما اتفاق می‌افتد، معمولاً تنفس شما بلافاصله تحت تأثیر قرار می‌گیرد. برخی از افراد این را با حمله عصبی اشتباه می‌گیرند زیرا باعث تنگی نفس نیز می‌شود. اگر نمی‌توانید با تنفس عمیق خود را «ریست» کنید، یا احساس می‌کنید به راحتی نمی‌توانید هوای کافی دریافت کنید، احتمالاً باید معاینه شوید.

2. قلب شما شروع به تپیدن می‌کند

وقتی مشکلی وجود دارد، قلب شما فوراً سعی می‌کند مسیر را اصلاح کند و این اغلب به معنای پمپاژ سریعتر است. همچنین ممکن است تغییری در نحوه تپش حفره‌های فوقانی قلب ایجاد شود که باعث آریتمی می‌شود، که در اینجا احساس می‌کنید قلب شما ضربان‌ها را پرش می‌کند یا به دیواره سینه می‌کوبد.

3. ضعف و خستگی به سرعت ظاهر می‌شود

همانطور که قلب شما برای اصلاح هر اتفاقی که در حال رخ دادن است تلاش می کند، صرف انرژی برای بعضی اعضا و قسمت‌های بدن را غیر حیاتی می‌داند در نتیجه عضلات بازوها و پاهای شما می‌تواند باعث احساس ضعف و سنگینی شود. بسیاری از مردم در این لحظه، ایستادن یا راه رفتن برایشان مشکل است زیرا موج خستگی شدیدی را احساس می‌کنند.

4. احساس تهوع یا سوء هاضمه دارید

یکی دیگر از قسمت‌های بدن که قلب در هنگام بروز مشکل غیر حیاتی می‌داند، سیستم گوارش شما است. همانطور که منابع انرژی از آن ناحیه خارج می‌شوند، به این معنی است که خون اکسیژن کمتری وارد جریان خون شما می‌کند و این می‌تواند باعث تهوع ناگهانی، سوء هاضمه و گرفتگی شکم شود. البته این علائم می‌تواند با رفلاکس معده اشتباه گرفته شود.

5.  احساس سرگیجه دارید

یک حمله قلبی خاموش که به دلیل مشکل گردش خون اتفاق می‌افتد ممکن است مانع از رسیدن خون غنی از اکسیژن به مغز شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است احساس سرگیجه، سردرگمی یا مشکلات حافظه کوتاه‌مدت داشته باشید.

6. احساس تنبلی می‌کنید

این مورد جز چالش‌برانگیزترین علائم حمله قلبی خاموش است، همه ما گاهی اوقات احساس تنبلی می‌کنیم! شما استرس دارید، خسته هستید، نفستان تنگ شده‌است، حواس‌تان پرت است و کمی دل درد دارید – برای بسیاری از مردم، این یک حمله قلبی خاموش نیست، فقط یک صبح شنبه دیگر است. اما زمانی که این احساس با ضربان قلب یا خستگی شدید همراه باشد، ممکن است بیشتر از یک اتفاق معمولی باشد و باید با آن توجه کنید.

چگونه خطر حمله قلبی خاموش را کاهش دهیم

تغییر سبک زندگی می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد ‌کند، حتی اگر سابقه خانوادگی حملات قلبی داشته باشید. اگر در خانواده شما این سابقه وجود دارد، با پزشک خود صحبت کنید، زیرا ممکن است شروع داروهایی مانند استاتین منطقی باشد. همچنین، از فشار خون و کلسترول خود مطلع شوید.

عادات سلامت قلب مانند خوردن میوه و سبزیجات بیشتر، فعالیت بیشتر، کاهش سطح استرس، خواب کافی و وقت گذاشتن برای ارتباطات اجتماعی را در نظر بگیرید. بهترین بخش در مورد تمرکز بر سلامت قلب این است که اثر موج‌دار دارد. به این معنی که همه این استراتژی‌ها برای قوی نگه داشتن قلب شما می‌تواند منجر به داشتن انرژی بیشتر، خواب بهتر، تناسب اندام و به طور کلی لذت بیشتر از زندگی شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.