به کمک چند ترفند ساده، با شستن روزانه موها خداحافظی کنید

به گفته لین گلدبرگ، مدیر کلینیک موی مرکز پزشکی بوستون، شستن روزانه موها بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. با شستشوی مداوم، غدد چربی شما چربی بیشتری تولید می‌کنند. در نتیجه وارد یک دور باطل می‌شوید.

در این مطلب، لیستی از نکات برای نجات شما از شستن روزانه موها و در عین حال زیبا به نظر رسیدن، به اشتراک می‌گذاریم.

چند ترفند آسان برای فرار از شستن روزانه موها:

مراقب تغذیه خود باشید

برای اطمینان از تمیزماندن موها، غذاهای چرب یا سرخ شده را از رژیم‌غذایی خود حذف کنید. این نکته در مورد شکر، نان سفید و غذاهای کنسرو شده نیز صدق می‌کند. این محصولات را با میوه‌ها و سبزیجات، لبنیات، گوشت بدون چربی و آجیل جایگزین کنید. رعایت این موارد به کاهش فعالیت غدد چربی کمک می‌کند.

از شامپوهای خشک استفاده کنید

از شامپوهای خشک استفاده کنید

برای از بین بردن درخشش موهای چرب، آنها را به چند قسمت تقسیم کنید و از فاصله 8 تا 10 اینچی مانند اسپری مو، شامپوی خشک را به ریشه‌ها بزنید. اگر شامپو به صورت پودر است، آن را به ریشه بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را شانه کنید. شامپوی خشک پوششی در اطراف موهای چرب ایجاد میکند که برای مدتی آنها شما را تمیز نشان می‌دهد.

به دمای آب توجه کنید

هنگام شستن موها از آب گرم یا ولرم استفاده کنید. آب داغ میزان ترشح‌ چربی از پوست را افزایش می‌دهد. پس از شستن موها، بهتر است بگذارید به طور طبیعی خشک شوند.

موهای خود را ببافید

برای خداحافظی با شستن روزانه موها آنها را ببافید

بافت از هر نوع که باشد، ترفند خوبی برای پنهان‌کردن ریشه موهای چرب است. در این ترفند، هرچه بافت ضخیم‌تر باشد بهتر است. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که بالای قسمت بافت‌نشده را پوش دهید تا قسمت قابل‌مشاهده موهای شسته‌نشده را پنهان کنید. دقت کنید که بافت صاف نشود.

قبل از خواب موهای خود را شانه کنید

قبل از رفتن به رختخواب موهای خود را شانه کنید. وقتی سرتان روی بالش است، موهایتان را طوری به سمت عقب بکشید که در امتداد لبه بالایی بالش قرار گیرند. اگر موهایتان بلند است، می‌توانید دم اسبی ببندید یا آن را ببافید.

فرق موها را عوض کنید

فرق موها را عوض کنید

فرق موها را از یک طرف به طرف دیگر تغییر دهید یا فرق وسط را با فرق کج جایگزین کنید. دلیل انجام این کار ساده است: موهای ما عادت می‌کنند که به شکل خاصی قرار گیرند که منجر به کاهش حجم در ریشه می‌شود. همچنین، در امتداد خط فرق، موها به شدت چرب می‌شوند. تغییر فرق به موهای شما حجم و ظاهری جدید و تمیز می‌دهد.

از آرایش موهای صاف خودداری کنید

از آرایش موهای صاف خودداری کنید
برس‌های خود را بشویید

سعی کنید موهای صاف را براق جلوه ندهید: این کار موهای شما را نامرتب‌تر و چرب‌تر نشان می‌دهد. بهترین گزینه این است که موها را کمی از ریشه پوش دهید تا حجم بیشتری به دست آورند. سپس آنها را با یک دسته مو یا کش ببندید.

برس‌های خود را بشویید

برای خداحافظی با شستن روزانه موها، برس‌های خود را بشویید

فراموش نکنید که ابزارهای حالت‌دهنده خود را به طور مرتب تمیز کنید تا از چسبیدن موهایتان به هم بوسیله باقی‌مانده چربی سطح پوست، نرم کننده و مواد حالت‌دهنده جلوگیری شود. برس‌ها و شانه‌ها باید هفته‌ای یکبار در آب گرم با شامپو یا صابون شسته شوند.

روش صحیح شستن موها

• موهای خیس را به جای حوله با یک تیشرت خشک کنید تا موهای وزشده خود را صاف کنید.

• پوست سر خود را مالش ندهید. با استفاده از نوک انگشتان خود شامپو را به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید.

• ریشه‌ها هرگز و هرگز نباید شرطی شوند.

• قبل از استفاده از نرم‌کننده مو، آب موهای خود را بگیرید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.