6 راه برای شادابی و خوش فرم شدن صورت در خانه

یکی از راه‌های حفظ شادابی صورت و خوش فرم شدن آن، تقویت ماهیچه‌های زیرین پوست و از دست دادن چربی اضافی است. ما در دینو روش‌های آزموده‌شده را با شما به اشتراک می‌گذاریم که صورت شما را بدون نیاز به انجام هیچ گونه روش تهاجمی، خوش فرم نگه می‌دارد.

شادابی و خوش فرم شدن صورت در خانه:

1. سنگ ماساژ گوا شا (Gua sha)

پوست سالم و شاداب

هنگامی که کار می‌کنیم یا تحت استرس هستیم، ناخودآگاه بدن و ماهیچه‌های خود را منقبض می‌کنیم. از آنجایی که تمام حالات ما از صورت ما می‌آید، ماهیچه‌های صورت نیز منقبض می‌شوند و باعث ایجاد خطوط ظریفی می‌شوند که بعداً می‌توانند به خطوط عمیق تبدیل شوند. کمبود خواب، استرس و عوامل دیگر می‌توانند باعث احتباس آب شده و چهره را پف کرده و بی حال نشان دهند.

استفاده از سنگ‌های گوا شا روی صورت، گردن و حتی قسمت‌هایی از شانه‌ و پشت شما مفید است و می‌تواند به رفع پف‌کردگی کمک کند. این سنگ‌ها می‌تواند ظاهر خطوط ریز را کمرنگ کنند.

2. از دهانتان برای تمرین دادن صورت استفاده کنید

خوش فرم نگه داشتن پوست

اگر می‌خواهید عضلات صورت خود را تقویت کنید، باید از آنها مانند قسمت‌های دیگر بدن استفاده کنید. کارشناسان می‌گویند که غبغب و خط فک شل می‌تواند به دلیل وضعیت بدنی نامناسب، ژنتیک، چاقی و دلایل دیگر باشد.

می‌توانید از حرکات دهان برای تمرین دادن صورت خود استفاده کنید. طبق تصویر لب‌های خود را مانند ماهی جمع کرده و سپس به حالت تعجب “O” باز کنید. سپس چند بار زبان خود را بیرون بیاورید و فک پایین خود را حرکت دهید. اگر انجام همه این کارها در مکان عمومی خجالت آور است، می‌توانید به جای آن آدامس بجویید.

3. از جید رولر استفاده کنید

استفاده از جیدرولر

درست مانند سنگ‌های گوا شا سنگ جید یا یشم اگر درست استفاده شود، می‌تواند به بهبود گردش خون و کاهش پف صورت کمک کند. استفاده منظم می‌تواند عضلات را تقویت کند و به  چهره‌ای خوش فرم و درخشان کمک کند.

هر چه جید رولر سردتر باشد، کارآمدتر است. کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند که قبل از استفاده از این وسیله، از سرم یا کرم پوست دلخواه خود استفاده کنید، زیرا این کار می‌تواند به جذب بیشتر کمک کند.

4. چند تمرین ساده

تمرینات ساده صورت

هر چه ماهیچه‌های شما فعال‌تر باشند، بدن شما قوی‌تر می‌شود و همین امر در مورد صورت شما نیز صدق می‌کند. در حالی که ما به مطالعات بیشتری برای اثبات اثربخشی تمرینات صورت نیاز داریم، متخصصان می‌گویند که انجام آن‌ها نمی‌تواند آسیبی به همراه داشته باشد.

بهتر است این تمرینات را جلوی آینه یا در خلوت خود انجام دهید. در صورتی که پوست خشک دارید، قبل از انجام این تمرینات حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

  • صورت خود را به سمت بالا بگیرید و لب‌های خود را جمع کنید و سپس با یک جیغ بی صدا داهنتان را باز کنید. هر کدام از این حالت‌ها را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و هر کدام را 10 بار تکرار کنید.
  • فک پایین خود را تا جایی که ممکن است باز کنید تا زمانی که فشار را احساس کنید و 5 ثانیه نگه دارید. 5-10 بار تکرار کنید.
  • لپ‌های خود را باد کنید و 5 ثانیه نگه دارید، سپس زبان خود را برای 5 ثانیه بیرون بیاورید. 5 بار تکرار کنید.

برای دیدن تمرینات بیشتر:

https://www.foreo.com/mysa/facial-exercises-slim-face/

5. ماساژ لیفتینگ صورت انجام دهید

ماساژ صورت

یک ماساژ ساده صورت اگر با روغن‌های گیاهی یا هر سرم یا کرمی که به آن اعتماد دارید انجام ‌شود، نه‌تنها در تقویت و لاغری صورت، بلکه در جلوگیری از چین و چروک نیز معجزه می‌کند.

ماساژ صورت می‌تواند استرس ماهیچه‌ها را از بین ببرد، جریان خون را تقویت کند و در به تاخیر انداختن چین و چروک‌ها کمک کند. می‌توانید چند ماساژ صورت ساده را در اینترنت جست وجو کنید.

6. استفاده از محصولات سفت کننده پوست

استفاده از ماسک صورت

کرم‌های سفت کننده پوست، سرم‌ها و ماسک‌های صورت راه دیگری برای جوانی و شادابی صورت هستند. در حالی که این روش‌ها به تنهایی نمی‌توانند پوست شل یا گونه‌های افتاده را درمان کنند، اما تا حدی می‌توانند به سفت و خوش فرم شدن پوست شما کمک کنند.

ترتینوئین که از مشتقات ویتامین A است، می‌تواند به پوست شما کمک کند و نتایج مشابهی مانند روش‌های قبلی، برای پوست صورت شما به ارمغان بیاورد. در نتیجه محصولات حاوی این ماده به سفت شدن پوست شل کمک می‌کنند.

آیا شما از روش‌های بالا برای شادابی و فرم‌دهی پوست صورتتان استفاده کرده‌اید و تاثیرگذار بوده‌است؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.