7 مورد از بهترین نکات زیبایی و مراقبت از پوست بالغ برای افراد بالای 50 سال

در این مطلب به برخی از بهترین نکات زیبایی، مراقبت از پوست بالغ و آرایش برای افراد بالای 50 سال می‌پردازیم. با بزرگتر شدن، چیزهای زیادی در مورد خودمان تغییر می‌کند – دیدگاه ما نسبت به زندگی، اولویت‌ها و اهداف. چیز دیگری که با افزایش سن به طور عمده تغییر می‌کند پوست ما است. بنابراین، مهم است که اجازه دهیم روال زیبایی ما با ما تکامل یابد و نیازهایش را برآورده ‌کنیم و پوست خود را سالم و درخشان نگه می‌داریم.

افراد بالای 50

نکات زیبایی برای افراد بالای پنجاه سال :

1. کانسیلر مرطوب کننده برابر است با پوشش طبیعی‌تر

کانسیلرها قهرمانان آرایش ما هستند. آنها همیشه در کنار ما هستند تا تیرگی زیر چشمانمان، زمانی که کمبود خواب داریم یا جوشی ظاهر می‌شود را بپوشاند. از آنجایی که با افزایش سن، پوست ما خشک‌تر می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، پیدا کردن کانسیلری عالی که پوست را یک دست بپوشاند و روی پوست تکه تکه نشود سخت است.

راه حل این است که از کانسیلرهای مات و پودری دوری کنید و از کانسیلرهای کرمی با ترکیبات مرطوب‌کننده استفاده کنید – از روغن‌ها و اسید هیالورونیک در محصولات خود استفاده کنید – که به دستیابی به ظاهری طبیعی‌تر کمک می‌کند.

2. از فونداسیون سبک استفاده کنید

انتخاب نوع مناسب فونداسیون برای پوست بالغ نیز کلیدی برای پوشش طبیعی است. فونداسیون‌هایی که مرطوب کننده و سبک هستند و مواردی مانند “آبرسان” و “درخشان کننده”  دارند، ایده آل هستند.

3. از اسید سالیسیلیک اجتناب کنید

اگرچه اسید سالیسیلیک به عنوان یک ماده فوق العاده مراقبت از پوست برای مبارزه با آکنه توصیه می‌شود، اما برای پوست‌های بالغ توصیه نمی‌شود. اگر بالای 50 سال دارید، متخصصان پوست توصیه می‌کنند از اسید سالیسیلیک اجتناب کنید زیرا می‌تواند پوست شما را خشک کند. اگرچه افراد داری پوست چرب در هر سنی می‌توانند از آن سود ببرند. با این حال، برای پوست‌های بالغ نرمال تا خشک، استفاده از سه محصول مراقبت از پوست را به جای آن توصیه می‌کنیم: ضد آفتاب، آبرسان و سرم آنتی اکسیدان.

4. ویتامین K را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید

ویتامین K ماده کمتر شناخته شده مراقبت از پوست است که هر خانم بالای 50 سال باید از آن در زیر چشم خود استفاده کند. ویتامین K به کاهش سیاهی دور چشم، کاهش افتادگی زیر چشم، چین و چروک، پف کردن و همچنین به حفظ رطوبت کمک می‌کند.

5. از این چهار ماده مراقبت از پوست روزانه استفاده کنید

علاوه بر ویتامین K، متخصصان پوست همچنین به افراد بالای 50 سال توصیه می‌کنند که چهار ماده اصلی مراقبت از پوست را در برنامه روزانه خود بگنجانند: اکسید روی (یا دی اکسید تیتانیوم، که هر دو به عنوان مسدود کننده‌های نور خورشید عمل می‌کنند و از ایجاد لکه‌های خورشیدی و چین و چروک جلوگیری می‌کنند)، رتینول (که به تحریک گردش سلولی و افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند)، اسید هیالورونیک (برای حفظ رطوبت) و ویتامین C (برای سنتز کلاژن).

6. دستگاه‌های مراقبت از پوست ملایم را انتخاب کنید

از آنجایی که پوست بالغ به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین نازک‌تر است، متخصصان پوست توصیه می‌کنند از دستگاه‌های مراقبت از پوست که دارای شستشوی تهاجمی یا کشیدن شدید پوست هستند، دوری کنید.

7. روتین مراقبت از پوست مینیمال بهترین است

ممکن است کسی فکر کنید که برای حفظ سلامت پوست و داشتن احساس خوب به محصولات مراقبت از پوست بیشتری نیاز است، در حالی که عکس این موضوع صادق است. یکی از اشتباهات رایج مردم استفاده بیش از حد از محصولات در روال مراقبت از پوست است. با افزایش سن، پوست ما خود را مرطوب نمی‌کند و در نتیجه این سد محافظ طبیعی پوست، مختل می‌شود. به همین دلیل است که پوست ما با افزایش سن می‌تواند حساس‌تر شود. پس در نتیجه کیفیت در استفاده از محصولات پوستی مهم تر از کمیت آن است.

شما چه توصیه‌های دیگری برای مراقبت از پوست بالغ دارید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.