به گفته متخصصان، این حداقل روتین مراقبت از پوست را باید روزانه انجام دهید

همه ما می‌دانیم که مراقبت از پوست به صورت روزانه برای کاهش علائم پیری و سلامت پوست ضروری است، اما با توجه به بسیاری از محصولات جدید و روتین‌های زیبایی متعدد که در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، پیدا کردن یک روال مراقبت از پوست ساده که به آن پایبند باشیم، تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید روتین مراقبت از پوست خود را ساده نگه دارید، چند قانون وجود دارد که باید رعایت کنید. با ما همراه باشید تا متوجه شوید دقیقاً چه کاری برای حداقل مراقبت از پوست خود باید انجام دهید.

مراقبت از پوست به صورت روزانه

روتین روزانه مراقبت از پوست:

1.از یک پاک کننده ملایم روزانه استفاده کنید‌

از لحظه‌ای که بیدار می‌شوید تا لحظه‌ای که به خواب می‌روید، پوست شما در معرض آسیب و آلودگی است. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر است و فعالیت‌های معمول هم می‌تواند به پوست شما آسیب بزند و باعث پیری پوست ‌شود.

هدر راجرز، متخصص پوست و بنیانگذار مدرن درماتولوژی می‌گوید: “قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را بشویید. برای کمک به ترمیم پوستتان و آماده شدن برای یک روز دیگر، در هنگام خواب باید کثیفی روز را از صورت خود پاک کنید.”

2.همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

اشعه ماوراء بنفش در تمام طول سال و نه فقط در تابستان، روی پوست تأثیر می‌گذارد. شما بارها و بارها کلمه SPF را شنیده‌اید: SPF زمانی که نوبت به روتین مراقبت از پوست روزانه شما می‌رسد، ضروری است. نه یک مرطوب کننده دارای SPF یا زیرساز حاوی SPF، شما باید از یک محصول واقعی ضد آفتاب استفاده کنید.

الکس سرون، درمانگر پوست می‌گوید: “خورشید عامل 90 درصد پیری پوست است، بنابراین SPF بین 30 و 50 بهترین محصول ضد پیری است که می‌توان خرید. “ضد آفتاب باید هر روز زده شود، صرف نظر از فصل یا اگر قرار است داخل خانه باشید. فراموش نکنید که اشعه UVA، که باعث پیری پوست می‌شود، می‌تواند از پنجره نیز عبور کند.”

3. دو بار در روز پوستتان را مرطوب کنید

پوست شما در طول روز آبرسانی خود را از دست می‌دهد، هیدراته، پوست شما را صاف و جوان نگه می دارد. دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار در شب از مرطوب کننده استفاده کنید. سرون می‌گوید: «این روتین پوست‌تان را تمیز می‌کند و به سلول‌های پوست برای داشتن پوستی سالم‌تر، آبرسانی و مهم‌تر از همه حافظت کمک می‌کند.»

4. گاهی اوقات، نه هر روز، لایه برداری کنید

پس از مدتی، جرم و کثیفی روی پوست شما جمع می‌شود. لایه برداری پوست مانع از تجمع پوست مرده می‌شود که می‌تواند باعث تحریک، تیرگی و آکنه شود. در حالی که نباید هر روز لایه برداری کنید، چند بار در هفته آن را بخشی از برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید.

هنگامی که به روال اولیه پوست خود عادت کردید، توصیه می‌کنیم چند بار در هفته لایه برداری را با یک لایه بردار شیمیایی انجام دهید زیرا باعث سرعت بخشیدن به حذف سلول‌های مرده پوست می‌شود و به مواد فعال موجود در محصولات مراقبت از پوست شما اجازه می‌دهد تا بهتر نفوذ کنند و در نهایت منجر به داشتن پوستی سالم‌تر و صاف‌تر می‌شود.

5.از محصول ضد پیری استفاده کنید

تا اینجای کار سه مرحله اول روتین مراقبت از پوست، برای حفظ سلامت پوست ضروری است. با این حال، حتی در ساده‌ترین روتین مراقبت از پوست، باید از یک محصول ضد پیری استفاده کنید تا از تاثیر افزایش سن و عوامل محیطی بر روی پوست شما جلوگیری کند.

دکتر ادریس توضیح می‌دهد: «رتینول (یک نسخه ضعیف‌تر و بدون نسخه از رتینوئید) یک عنصر ستاره‌ای است که می‌تواند به اعماق پوست شما نفوذ کند و تولید کلاژن را تحریک کند. همچنین از نظر علمی ثابت شده‌است که با گذشت زمان، به یکنواخت شدن بافت، خطوط ظریف، چین و چروک و حتی اندازه منافذ کمک می‌کند.

6. زیاد بهش فکر نکنید

قرار است مراقبت از پوست یک کار سرگرم کننده برای شما باشد، بنابراین تحت تأثیر روتین‌های مختلف پوستی قرار نگیرید. به علاوه، هنگامی که در روال فعلی خود احساس راحتی کردید، همیشه می‌توانید چیز جدیدی به آن اضافه کنید.

یک راه عالی برای شروع این است که روی پیدا کردن یک شوینده صورت مناسب تمرکز کنید و هر شب از آن استفاده کنید. این مهم ترین گام است زیرا به شما کمک می‌کند تا یک روتین شبانه مراقبت از پوست بسازید و در ادامه بتوانید کارهای بیشتری برای پوست خود انجام دهید.

آیا شما برای سلامت پوست خود روتین روزانه‌ای دارید؟ از آن راضی هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.