6 نکته برای دفع حشرات از خانه بدون استفاده از مواد شیمیایی و روش های مضر

حشراتی مانند سوسک‌ها و مورچه‌ها می‌توانند خانه‌ی شما را به محیطی ناامن و آلوده تبدیل کنند. احتمالاً برای دفع حشرات از خانه با خدمات ویژه تماس می‌گیرید یا از مواد شیمیایی مخصوص استفاده می‌کنید. اما همه آن مواد شیمیایی که برای از بین بردن حشرات استفاده می‌شود برای انسان مضر هستند.

خوشبختانه راه‌های مطمئن‌‌تر و مؤثری برای دفع حشرات از خانه وجود دارد. در این مطلب، را با شما به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند بدون آسیب رساندن به خودتان در نبرد با حشرات خانگی پیروز شوید.

روش‌های طبیعی و آسان برای دفع حشرات از خانه

1.یک گیاه در خانه‌ی خود نگهداری کنید

گیاهان خانگی برای دفع حشرات از خانه

گیاهان نه تنها به خانه ما احساس آرامش می دهند، بلکه اکسیژن را برای ما فراهم می‌کنند. آنها حتی از ما در برابر حشرات محافظت می‌کنند. در اینجا چند گیاه معرفی می‌کنیم که می‌توانند دفع حشرات را به طور موثر انجام دهند:

•اسطوخودوس

•ریحان

•آویشن

•نعناع

•علف لیمو

•گل اطلسی

•گل همیشه بهار

•گل داودی

2. از خیار استفاده کنید

خیار برای دفع حشرات از خانه

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما متخصصان می‌گویند که استفاده از خیار یک روش کاملا موثر است. برش‌های خیار درست کنید و در جاهایی که متوجه سوسک‌ها شده‌اید قرار دهید. بوی خیار آنها را دور نگه می‌دارد. همچنین، در خیار ترکیباتی وجود دارد که سوسک ها از آنها بیزارند.

هفته‌ای یکبار برش‌های خیار را با خیار تازه عوض کنید. یخچال یکی از مکان‌هایی است که سوسک‌ها دوست دارند از آن بازدید کنند. فقط یک خیار را له کنید و بگذارید داخل یخچال بماند. خیار خرد شده می‌تواند تا 90 درصد سوسک‌ها را دفع کند.

3. از جوش‌شیرین استفاده کنید

جوش شیرین برای دفع حشرات از خانه

یک روش طبیعی دیگر برای دفع حشرات استفاده از جوش‌شیرین است. با استفاده از جوش‌شیرین می‌توانید مورچه‌ها و سوسک‌ها را کنترل کنید. در جوش شیرین ماده‌ای فعال وجود دارد که بر ضد قارچ‌های گیاهی و کپک عمل می‌کند. هنگامیکه این ماده توسط حشرات خورده می‌شود، حباب‌های دی‌اکسیدکربن آزاد می‌کند که باعث مرگ حشرات می‌شود.

برای شروع این روش محل مورد نظر را با آب مرطوب کنید(می‌توانید آب را در محل اسپری کنید). سپس حدود 2 فنجان جوش شیرین روی آن بپاشید. نیم ساعت صبر کنید و یک فنجان سرکه روی آن بریزید. این روش یک راه طبیعی بسیار موثر برای دفع حشرات است.

4. تله درست کنید

تله برای دفع حشرات از خانه

با استفاده از یک بطری پلاستیکی تله درست کنید. بطری را همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده‌است برش بزنید و مانند تصویر در قسمت پایینی قرار دهید. سپس کافی است مقداری آب با صابون اضافه کنید؛تله‌ی شما آماده است. این تله‌ی خانگی راه‌حل خوبی برای افرادی است که به مواد شیمیایی حساسیت دارند.

5. از دارچین استفاده کنید

دارچین برای دفع حشرات از خانه

اگر با حشرات مشکل دارید، دارچین یک بازدارنده بسیار کاربردی است. از دارچین در داخل و خارج خانه خود استفاده کنید. شما باید ورودی حشرات را پیدا کنید و پودر دارچین را در مسیر آنها بپاشید. این پودر حشرات را نمی‌کشد، اما از پیشروی آنها جلوگیری می کند.

6. از روغن‌های طبیعی استفاده کنید

روغن‌های طبیعی برای دفع حشرات از خانه

این کار نه تنها رایحه‌ی خوبی به خانه شما می‌دهد، بلکه از ورود حشرات به خانه نیز جلوگیری می‌کند. می‌توانید از روغن نعناع استفاده کنید. فقط 10-15 قطره اسانس نعناع فلفلی را با 250 میلی لیتر آب مخلوط کنید. آن را تکان دهید و اطراف درها و پنجره‌ها اسپری کنید.

می‌توانید از روغن چریش(زیتون تلخ) نیز استفاده کنید. آن را در بطری‌های آماده از بازار تهیه کنید.

شما برای دفع حشرات از خانه خود چه راه‌هایی را امتحان کرده‌اید؟ آیا تاکنون از روش‌های طبیعی برای دفع حشرات از خانه استفاده کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.