8 درمان خانگی برای کمک به پوستتان زمانی که روز بدی را پشت سر گذاشته‌اید

در این مطلب به درمان‌های خانگی که به شادابی پوست شما کمک می‌کند، می‌پردازیم. پوست ما روزانه در معرض عوامل مضر متعددی قرار می‌گیرد و اجتناب از آلودگی، اشعه خورشید و گرد و غبار غیرممکن است و همه این عوامل پوست شما را پیرتر از آنچه هست نشان می‌دهد. به جای صرف هزینه های گزاف برای محصولات آرایشی و بهداشتی گران قیمت، وقت آن رسیده‌است که از درمان خانگی طبیعی برای مبارزه با آکنه، هایپرپیگمانتاسیون و سایر مشکلات پوستی استفاده کنید.

گاهی اوقات درمان‌های خانگی بهترین هستند. به همین دلیل ما لیستی از 8 روش طبیعی را برای شما آماده کرده‌ایم تا به پوست خود ظاهری روشن و شاداب بدهید، همان طور که شایسته آن است.

8 درمان خانگی برای شادابی پوست شما:

1. برای سفت کردن پوست خود از یخ استفاده کنید

با این روش می‌توانید پف صورت خود را کم کنید، پوست خود را سفت کنید و آن را روشن و شاداب نگه دارید. سردی همچنین می‌تواند اندازه منافذ را کوچک‌تر کند که باعث می‌شود پوست شما به طور کلی صاف‌تر شود.

2. یک اسکراب قهوه خانگی را امتحان کنید

نوشیدن قهوه در حد اعتدال مطمئناً می‌تواند انرژی و متابولیسم شما را افزایش دهد، اما آیا می‌دانستید که می‌تواند کمک بزرگی برای پوست شما نیز باشد؟ آنتی اکسیدان‌های موجود در کافئین نیز در صورت استفاده خارجی مفید هستند. می‌توانید قهوه آسیاب شده را با سایر مواد موجود در آشپزخانه خود مانند عسل، روغن نارگیل یا شیر ترکیب کنید تا یک اسکراب طبیعی درست کنید. این خمیر پوست شما را لایه برداری می‌کند و جوش‌ها و لکه‌های تیره را کاهش می‌دهد و صورت شما را صاف می‌کند.

3. از دارچین به عنوان تقویت کننده جریان خون استفاده کنید

فواید دارچین

دارچین، یک ادویه ضروری در بسیاری از وعده‌های غذایی نیز می‌تواند به یک ماده ضروری در مراقبت از پوست شما تبدیل شود. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن می‌تواند به شما در مبارزه با آکنه و علائم پیری کمک کند. این ادویه برای تقویت جریان خون نیز شناخته شده‌است: خمیری از عسل، دارچین و ماست، پوست را روشن‌تر و یکدست‌تر می‌کند و از آنجایی که گردش خون باعث حجیم‌تر شدن می‌شود، لب‌های شما پرتر به نظر می‌رسند.

نکته: دارچین ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. برخی از افراد به آن حساسیت بیش از حد دارند، بنابراین باید برای اولین مصرف، ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان کنید. خمیر دارچین را روی نقطه کوچکی از پوست خود بمالید و در صورت قرمزی یا خارش فورا آن را بشویید.

4. در مصرف خارجی چای سبز علاوه بر نوشیدن آن تردید نکنید

در حالی که می‌توان از مزایای چای سبز با نوشیدن آن لذت برد، استفاده از آن بر روی پوست نیز فواید خود را دارد. این نوشیدنی که به دلیل خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی خود شناخته شده‌است، یک درمان عالی برای پوست‌های مستعد آکنه است. اما آکنه تنها محصول جانبی سبک زندگی مدرن نیست. خواب نامناسب و نمک زیاد در غذا اغلب باعث پف صورت، به خصوص پف دور چشم‌ها می‌شود. پوشاندن چشمان خود با کیسه‌های چای سبز به کاهش تورم کمک می‌کند.

پودر چای سبز می‌تواند یک ماده شگفت انگیز برای ماسک‌های صورت خانگی باشد.

5. جوش شیرین با سیاهی دور چشم مبارزه می‌کند

فواید جوش شیرین

اگر اغلب با حلقه‌های تیره زیر چشم خود درگیر هستید، جوش شیرین را امتحان کنید. جوش شیرین به دلیل خاصیت سفید کنندگی معروف است، بنابراین ترکیب آن با شیر می‌تواند به طور جدی لکه‌های تیره را کاهش دهد. از آنجایی که سدیم دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده نیز می‌باشد، می‌تواند یک ماده مفید در کرم‌ها برای تحریک و بثورات پوستی باشد.

6. از آب سیب زمینی به عنوان سفید کننده طبیعی برای لکه‌های تیره روی پوست استفاده کنید

از آنجایی که سیب زمینی نه تنها سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها، بلکه سرشار از کالری است، بسیاری از مردم از مصرف روزانه این سبزی در رژیم غذایی خود اجتناب می‌کنند. با این حال، به هیچ وجه نباید آن را در روتین مراقبت از پوست خود نادیده بگیرید. شاید عجیب به نظر برسد، اما آب سیب زمینی یک سفید کننده طبیعی است: با این آب می‌توانید لک، آفتاب سوختگی و لکه‌های تیره روی پوست خود را درمان کنید.

7. پوست خود را با چای بابونه آرام کنید

فواید بابون

بسیاری از مردم عاشق نوشیدن یک فنجان چای بابونه قبل از خواب برای آرام کردن بدن و اعصاب خود هستند. اما آیا می‌دانستید بابونه روی پوست شما نیز اثر آرام بخشی دارد؟ چای بابونه به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده‌است و بنابراین شستن صورت با آن یک راه طبیعی عالی برای کاهش قرمزی و التهاب است. همچنین، اگر پوست خشک یا تحریک شده‌ای دارید، می‌توانید از آن به عنوان یک مرطوب‌کننده روزانه استفاده کنید.

8. لکه‌های پوستی را با پوست موز از بین ببرید

مالیدن پوست موز روی پوست می‌تواند اسکار آکنه را سریعتر محو کند و کمتر دیده شود، همچنین پوست را آبرسانی کرده و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

آیا خرید محصولات شیمیایی مراقبت از پوست را ترجیح می‌دهید یا درمان‌های خانگی را؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 3.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.