یک جوان 19 ساله جوان ترین زنی شد که به تنهایی به دور دنیا پرواز کرد

زارا رادرفورد، نوجوان 19 ساله بلژیکی-بریتانیایی، جوان ترین زنی است که توانست روز پنجشنبه یک پرواز انفرادی در سراسر جهان داشته باشد. زارا رادرفورد همیشه آرزو داشت که به صورت انفرادی به دور دنیا پرواز کند، اما هرگز فکر نمی‌کرد که این اتفاق به حقیقت بپیوندد. او می‌گوید: این کار «گران، خطرناک، پیچیده و یک کابوس لجستیکی است. با این حال بعد از تمام کردن مدرسه، تصمیم گرفت که این کار دیوانه وار را انجام دهد.

جوان ترین زن در پرواز سولو

او این سفر را با هواپیمای فوق سبک شارک به پایان رساند، هواپیمایی که می‌تواند به سرعت 186 مایل در ساعت (300 کیلومتر در ساعت) برسد. در سفر پنج ماهه خود، او بر فراز 52 کشور و پنج قاره پرواز کرد و تقریباً 32000 مایل (51000 کیلومتر) را طی کرد.

رادرفورد رکورد قبلی شستا ویز افغان-آمریکایی را شکست، اولین خلبان زن دارای گواهینامه از افغانستان که در 30 سالگی در سال 2017 این سفر را به به پایان رساند. این نوجوان بلژیکی-بریتانیایی تنها یک سال از میسون اندروز، دارنده رکورد مرد پرواز انفرادی بزرگ‌تر است. اندروز که او نیز آمریکایی است، پرواز خود را در 18 سالگی در سال 2018 به پایان رساند.

این جوان ترین زن خلبان که توانست به تنهایی پرواز سولو دور دنیا را تجربه کند، در طول سفر چند ماهه‌اش چیزهایی را تجربه کرد که اکثر ما فقط در تلویزیون می‌بینیم یا در کتاب‌ها می‌خوانیم. به نقل از گاردین او در گرمای سرد در گرینلند، آلاسکا و روسیه پرواز کرد. مه بیابان در عربستان سعودی، رعد و برق در خط استوا و مه دود در هند را پشت سر گذاشت و توانست از خطرات آب و هوایی جان سالم به در برد.

او می‌گوید که یکی از ترسناک‌ترین تجربیات سفرش زمانی بود که در هوای بد به کره جنوبی پرواز می‌کرد و در عین حال سعی می‌کرد از حریم هوایی چین و کره شمالی دور بماند.

رادرفورد در وب‌سایت خود نوشت:

دختران را اغلب تشویق می‌کنند که زیبا، مهربان، مفید و شیرین باشند. با پروازم می‌خواهم به زنان جوان نشان دهم که می‌توانند جسور، جاه‌طلب باشند و رویاهایشان را محقق کنند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.