قیمت نفت

سقوط باورنکردنی قیمت طلای سیاه: قیمت نفت که به زیر صفر رسید

براساس گزارش‌های منتشر شده، نرخ نفت به پایین‌ترین ارزش خود در دو دهه‌ی اخیر رسیده و این یک خبر باورنکردنی در این روزها بوده است. در ادامه به بررسی این موضوع و علت سقوط قیمت نفت خواهیم پرداخت.

سقوط قیمت نفت

همانطور که می‌دانید شیوع ویروس کرونا بر روی اقتصاد جهان در تمامی زمینه‌ها تاثیر گذاشته است. اما در این روزها شاهد افت قیمت نفت به صورت روزانه بوده‌ایم. البته شاید علت این سقوط قیمت فقط به دلیل ویروس کرونا نباشد و بتوان به جنگ نفتی روسیه و عربستان نیز بر سر میزان تولید نفت و یا حتی پر شدن انبارهای نفتی آمریکا و چین به دلیل عدم فروش و تولید روزافزون اشاره کرد.

قیمت نفت

نرخ نفت که به زیر صفر رسید

البته دلیل اصلی را می‌توان همان ویروس کرونا و توقف وضعیت اقتصادی در جهان دانست. نکته جالب این است که پالایشگاه‌ها و تولید‌کنندگان نفت خام بسیار کمی تولید می‌کنند اما در شرایط فعلی، جایی برای ذخیره‌سازی نفت خود ندارند در نتیجه مجبور شدند تا نفت خود را به همراه مبلغی پول به مشتریان ارائه دهند تا از شر نفت خام ذخیره شده خود خلاص شوند. در واقع تولیدکنندگان علاوه بر اینکه پولی از مشتریان دریافت نمی‌کنند بلکه پولی هم به آنها می‌پردازند تا انبارهای نفتی خود را خالی کنند.

البته به گفته ی تحلیلگران این شرایط موقتی خواهد بود و در روزهای آینده یا حداکثر تا پایان سال 2020 وضعیت و نرخ نفت بهبود خواهد یافت. موضوع عجیب این است که این وضعیت در نیم قرن یا حداقل در دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده و باعث نگرانی آمریکا شده است. چراکه قیمت هر بشکه نفت 150 لیتری در اوایل  سال 2020 معادل 60 دلار بوده که اکنون این قیمت به زیر صفر رسیده است. شما عزیزان می ‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.